ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ - Politeia News Blue logo

ΠΑΤΡΑ – Δ. ΕΛΛΑΔΑ

#ΠΑΤΡΑ

#ΚΑΙΡΟΣ

#ΚΟΙΝΩΝΙΑ

#COVID19

#Δ.ΕΛΛΑΔΑ

#ΑΘΛΗΤΙΚΑ

#ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

#ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ

#ΥΓΕΙΑ

ΠΑΤΡΑ: Ένας χρόνος απ’ τις καταστροφές και η Μαρίνα της Πάτρας δεν άλλαξε καθόλου!

Facebook
Twitter

30/11/21 – 30/11/22 ίδια εικόνα: Καταστροφή και ζημιές που θυμίζουν την περυσινή θεομηνία…

 

Του Αχιλλέα Ροδίτη

Στις 24 Οκτωβρίου η «Πολιτεία» αναρωτιόταν αν με τη συμπλήρωση ενός έτους από τις μεγάλες καταστροφές στη Μαρίνα της Πάτρας η εικόνα θα ήταν έστω και λίγο διαφορετική.

Δυστυχώς, η πραγματικότητα επαλήθευσε το απαισιόδοξο σενάριο. 30 Νοεμβρίου 2021 με 30 Νοεμβρίου 2022 καμία διαφορά. Ίσως και χειρότερα! Οι φωτογραφίες που τραβήχτηκαν με διαφορά ενός χρόνου είναι πανομοιότυπες. Οι διαλυμένες εξέδρες κυριαρχούν στο όλο σκηνικό:

30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021
30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021
30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022
30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022

 

 

 

 

 

 

“ΔΕΝ ΗΡΘΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ”

Και το χειρότερο πηγάζει από την απάντηση του Αντιδημάρχου Οικονομικών της Πάτρας κ. Διονύση Πλέσσα, ότι από τα 800.000 ευρώ, τα χρήματα δηλαδή που τέλη Αυγούστου ενέκρινε το αρμόδιο Υπουργείο για τις αναγκαίες επισκευές, δεν έχουν πιστωθεί ακόμα στον λογαριασμό του Δήμου, προκειμένου να αρχίσουν οι πρώτες εργασίες!

Στο ερώτημα της «Πολιτείας» για το αν υπάρχει σχετική ενημέρωση περί του χρονοδιαγράμματος της χρηματοδότησης, η απάντηση ήταν μια λέξη απ’ τα χείλη του κ. Πλέσσα: «Άγνωστο». Γεγονός που συνεπάγεται περαιτέρω καθυστερήσεις ενώ ο «βαρύς» χειμώνας είναι ακόμα μπροστά μας και εγκυμονεί τον κίνδυνο, τα «λιμνάζοντα» προβλήματα της Μαρίνας της πόλης να μετατραπούν σε «χειμαρρώδη» σ’ ένα ακόμη σφοδρό κύμα κακοκαιρίας, με αποτέλεσμα η κατάσταση να χειροτερέψει περαιτέρω και η προσπάθεια αποκατάστασης να γίνει ακόμα πιο δύσκολη και πολύπλοκη.

 

ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Όπως έχουμε ξαναγράψει, βάσει δηλώσεων του υπευθύνου της Μαρίνας, Γιώργου Αγγελόπουλου, οι προσδιορισμένες παρεμβάσεις πρώτης

Προτεραιότητας είναι: η αντικατάσταση των τριών πλωτών προβλητών, η επισκευή και στις τρεις σταθερές προβλήτες, η αντικατάσταση της προβλήτας στη βόρεια λεκάνη και η αντικατάσταση των δικτύων τροφοδοσίας και στις έξι προβλήτες. Επίσης απαιτούνται εργασίες και στον κυματοθραύστη, σε τουλάχιστον τρία σημεία του, εκτός της επιβεβλημένης ενίσχυσης του. Και τέλος, έχουν προβλεφτεί έργα στο καρνάγιο που σχετίζεται με τη λειτουργία της Μαρίνας.

 

Ο ΠΑΤΡΙΝΟΣ ΝΑΥΠΗΓΟΣ ΚΡΟΥΕΙ ΤΟΝ ΚΩΔΩΝΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ

Η. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: «Μην επαναλάβουμε το ίδιο λάθος»

ΕΝΘΕΤΗ Ηλίας Θεοδωρόπουλος scaled e1671723705123
Ο Πατρινός Μηχανολόγος Ναυπηγός Bsc κ. Ηλίας Θεοδωρόπουλος

Αλλά ο συμπολίτης μας Ηλίας Θεοδωρόπουλος, Μηχανολόγος Μηχανικός Bsc και Αρχιτέκτων Ναυπηγός, (ένθετη φωτογραφία δεξιά), ένας από τους εμπειρότερους μελετητές και έχει κατασκευάσει σύγχρονες Μαρίνες σε Ελλάδα και εξωτερικό, εκφράζει τις επιφυλάξεις του για το αν οι όποιες παρεμβάσεις θα είναι όσο πρέπει αποτελεσματικές και κυρίως διαχρονικές.

Ο ίδιος κρούει τον κώδωνα κινδύνου μέσω της «Πολιτείας», αποκαλύπτοντας ότι «η θάλασσα δεν αντιμετωπίζεται στην παραλία αλλά μέσα στη θάλασσα». Και προσθέτοντας πως «απουσιάζει η τεχνογνωσία».

Αναφέρει δε, ότι με τους δικούς του υπολογισμούς η Μαρίνα της Πάτρας χρειάζεται ποσό άνω του 1,5 εκατ. ευρώ για να αποκατασταθεί. Αλλά επισημαίνει ότι η αποκατάσταση περνά μέσα από πιο εξειδικευμένες παρεμβάσεις που αφορούν το νερό κι όχι τη στεριά, «αφού έτσι το πρόβλημα θα επαναλαμβάνεται».

 

ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΤΗ ΛΕΜΕΣΣΟ

ΛΕΜΕΣΣΟΣ για ΚΕΝΤΡΟ

Επικαλείται αντίστοιχο παράδειγμα στη Λεμεσσό, (φωτογραφία δεξιά), όπου του ζητήθηκε η συνδρομή. Ο ίδιος δηλώνει: «Στη θαλάσσια περιοχή του παραλιακού μετώπου, η ακτή προστατεύεται από σύστημα 16 εν σειρά κυματοθραυστών σε απόσταση περίπου 100 m από την ακτογραμμή». Τονίζοντας ότι κάτι ανάλογο απαιτείται και για την Πάτρα.

 

ΠΡΟΣΦΕΡΘΗΚΕ ΑΜΙΣΘΙ, ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ…

Αποκαλύπτει επίσης ότι όλα τα παραπάνω τα έχει μεταφέρει – αυτοβούλως και εθελοντικά – σε αρμόδιους του Δήμου. Παρέδωσε στοιχεία για προστασία της μαρίνας και πρότεινε μάλιστα να αναλάβει (αμισθί) να κάνει τις τεχνικές προδιαγραφές ώστε η Μαρίνα να βγει σε πλειοδοτικό διαγωνισμό. Τονίζει όμως (εμφανώς απογοητευμένος) ότι αυτό που εισέπραξε ήταν ότι: «τηρήθηκε… σιγή ασυρμάτου». Για να καταλήξει στη φράση: «Το κακό με τους τοπικούς άρχοντες είναι πως… δεν γνωρίζουν πόσα δεν ξέρουν».

 

Ο ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ

ΔΕΞΙΑ ΣΤΗΛΗ 1

Ως γνωστόν οι επισκευές στη Μαρίνα θα αφορούν μόνο το σκέλος της αποκατάστασης των ζημιών της περυσινής θεομηνίας και όχι το παράλληλο κομμάτι, που αφορά στην προσπάθειας απόλυτου εκσυγχρονισμού της, μέσα από σημαντικά έργα που θα ακολουθούν πιστά τις προδιαγραφές μιας σύγχρονης τουριστικής Μαρίνας.

Ένα έργο που στοχεύει στην αδειοδότηση και χαρακτηρισμό του χώρου ως «Τουριστική Μαρίνα» αλλά αυτό προϋποθέτει εγκρίσεις ριζικών αλλαγών και παρεμβάσεων, από τα συναρμόδια Υπουργεία. Για τον σκοπό αυτό έχουν γίνει βυθομετρήσεις, ενώ ετοιμάστηκε και η Περιβαλλοντική Μελέτη που από τον Ιανουάριο του ’22 είναι κατατεθειμένη στο υπουργείο Περιβάλλοντος.

Αλλά σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, «αγνοείται» η τύχη της. Ενώ θα ‘πρεπε να είχε μεταβιβαστεί στο υπουργείο Τουρισμού για να προχωρήσουν οι υπόλοιπες τυπικές διαδικασίες. Θυμίζουμε ότι στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η ανακαίνιση του πρώην καφέ Λάγιος όπου εν μέρει θα στεγαστεί η Διεύθυνση Μαρίνας.

 

ΑΛΛΑ… “ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ”

ΔΕΞΙΑ ΣΤΗΛΗ 2

 

Σε αυτό το σημείο παρεμβαίνει ξανά ο κ. Θεοδωρόπουλος για να ενισχύσει το επιχείρημα της ανάγκης εκσυγχρονισμού της Μαρίνας. Υπογραμμίζοντας μάλιστα, ότι: «σήμερα η Μαρίνα … δεν είναι Μαρίνα, αλλά ένα απλό αγκυροβόλιο. Άρα η ανάγκη εκσυγχρονισμού είναι δεδομένη».

Διευκρινίζει όμως ότι αυτό πρέπει να γίνει σωστά. Επεξηγώντας ότι η Μαρίνα σχεδιάστηκε το 1970, βάσει των τότε δεδομένων και αναγκών και υπό την τότε επιστημονική γνώση, ιδίως για το υδάτινο στοιχείο. Ότι κατασκευάστηκε από πολιτικούς μηχανικούς που δεν καταλάβαιναν πώς λειτουργεί το νερό και ότι απαιτείται η Μηχανική των Ρευστών, Μετεωρολογικά και Βαρομετρικά δεδομένα.

Και προσθέτει: «Τώρα όλη αυτή η γνώση υπάρχει. Αν όμως δεν ληφθεί υπόψη, ακόμα κι αν φτιάξουμε κάτι μεγάλο, θα αποδειχθεί στο μέλλον κατώτερο των περιστάσεων».

 

Από την έντυπη έκδοση της Αχαϊκής Πολιτείας:

3 9 e1671723458412

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top