ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλες οι ανατιμήσεις στα ράφια των super market

shhpwezxrx6298f8e54ef2d

Nέες ανατιμήσεις που αφορούν σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, δείχνουν οι τιμοκατάλογοι που φτάνουν από τους προμηθευτές στις επιχειρήσεις, και θα ισχύσουν από τον Ιούλιο, έναν μήνα δηλαδή μετά. Κι ενώ ήδη στην πλειονότητά τους οι τιμοκατάλογοι ήταν αυξημένοι και για τον Ιούνιο που μόλις μπήκε.

Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς οι οποίοι έχουν εικόνα των τιμοκαταλόγων που λαμβάνουν αυτή την περίοδο τα σουπερμάρκετ – ώστε στη συνέχεια εκείνα να διαμορφώσουν τις τελικές τιμές των προϊόντων στο ράφι – πλέον σε ποσοστό που φτάνει το 90%, οι προμηθευτές προχωρούν σε αυξήσεις. Επί της ουσίας δηλαδή, σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις. Όχι φυσικά σε όλους τους κωδικούς που διαθέτουν, αλλά σε πολλούς εξ αυτών.

Για κάποιες επιχειρήσεις μάλιστα, πρόκειται για την τρίτη συνολικά ανατίμηση στην οποία έχουν προχωρήσει από την αρχή του έτους.

«Με όλα αυτά που βλέπω αισθάνομαι ότι το βαρέλι δεν έχει πάτο» σημειώνει χαρακτηριστικά στέλεχος του κλάδου περιγράφοντας την εικόνα που επικρατεί την τελευταία περίοδο στις επιχειρήσεις με τους τιμοκαταλόγους να αλλάζουν διαρκώς και τις τιμές να ανεβαίνουν.

 
Μετά τα τρόφιμα, νέες αυξήσεις και στα υπόλοιπα προϊόντα
Το κύμα αυξήσεων τους πρώτους μήνες του έτους παρατηρήθηκε κατά κύριο λόγο στην κατηγορία των τροφίμων, ιδιαίτερα μετά την έναρξη του πολέμου και τη νέα διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα με την οποία επλήγησαν προϊόντα με άμεση εξάρτηση από Ρωσία και Ουκρανία, όπως σιτηρά, αλεύρι, ηλιέλαιο κτλ.

Πλέον όμως όπως διαπιστώνουν οι επιχειρήσεις στους νέους τιμοκαταλόγους που λαμβάνουν και θα ισχύσουν τον επόμενο μήνα, οι μεν τιμές των τροφίμων φαίνεται πως δεν έχουν μεγάλες νέες αυξήσεις, ωστόσο, το κύμα ακρίβειας έχει συμπαρασύρει πλέον σχεδόν το σύνολο των υπόλοιπων κατηγοριών, σημειώνουν οι ίδιες πηγές. Όπως για παράδειγμα προϊόντα προσωπικής υγιεινής ή καθαριστικά.

Αυτό, σε ένα βαθμό αποδίδεται στο γεγονός ότι οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία φάνηκαν άμεσα στον κλάδο τον τροφίμων, με τις επιχειρήσεις από την πλευρά τους να αδυνατούν να απορροφήσουν το μπαράζ αυξήσεων που δέχτηκαν ταυτόχρονα, σε πρώτες ύλες, ενέργεια και μεταφορικά. Έτσι μετακύλησαν μέρος του αυξημένου κόστους στην τιμή νωρίτερα σε σχέση με άλλα προϊόντα.

Στα υπόλοιπα και κυρίως στα εκείνα της μακράς διάρκειας, οι επιπτώσεις άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά περίπου δύο μήνες μετά την έναρξή του πολέμου. Αυτό μάλιστα το εξηγούσαν παράγοντες εκείνη την περίοδο, επισημαίνοντας δηλαδή ότι πέραν των τροφίμων οι ανατιμήσεις που αποδίδονται στη διαταραχή λόγω πολέμου θα εμφανίζονταν αρκετά αργότερα.

Τα περιθώρια ωστόσο πλέον έχουν στενέψει όπως επισημαίνουν τόσο οι επιχειρήσεις- προμηθευτές όσο και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να συγκρατήσουν τις τιμές χωρίς να «περάσουν» ένα μέρος του αυξημένου κόστους στον καταναλωτή. Με δεδομένο λοιπόν ότι για τον επόμενο μήνα τα σούπερ μάρκετ θα παραλάβουν ακόμη μία φορά προϊόντα σε αυξημένες τιμές, μοιάζει σχεδόν αναπόφευκτο να μην επηρεαστούν και οι τιμές στο ράφι.

You may also like

Comments are closed.

klironomies myproperty ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φόρος κληρονομιάς: Υποχρεωτικά ψηφιακά οι δηλώσεις στο myProperty – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι

Υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο θα γίνονται από την 1η Ιανουαρίου μέσω του myPROPERTY αρχικές και τροποποιητικές δηλώσεις φόρου κληρονομιάς: ...