ΠΟΛΙΤΕΙΑΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑ

Και νέα υπόθεση απάτης στην Πάτρα Ήξερε ότι περίμενε επίδομα τέκνων και του άρπαξε 10.000 ευρώ!

κεντρικλη

Ο επιτήδειος εμφανίστηκε ως υπάλληλος υπουργείου και ήταν σε θέση να γνωρίζει ότι το θύμα περίμενε συγκεκριμένο επίδομα!

του Αχιλλέα Ροδίτη

Δεν  πέρασαν παρά μόνο λίγες ώρες μετά την δημοσιοποίηση από την «Πολιτεία» (την προηγούμενη Δευτέρα) μιας ακόμα περίπτωσης απάτης σε βάρος πατρινού επαγγελματία και μια νέα υπόθεση καταγγέλθηκε στην εφημερίδα.

Αυτή τη φορά, με θύμα έναν αυτοδημιούργητο επιχειρηματία από την περιοχή της Δυτικής Αχαΐας, ο οποίος εμπορεύεται επισκευάζει τρακτέρ και εμπορεύεται ανταλλακτικά.

Και δυστυχώς και εκείνος έχασε μέσα από τον λογαριασμό του το χρηματικό ποσό των 10.000 ευρώ, τα μισά από τα συνολικά 20.000 ευρώ που είχε μέσα και τα οποία χρησιμοποιούσε καθαρά ως κεφάλαιο κίνησης για την επιχείρηση που διαθέτει και που με «νύχια» και με «δόντια» προσπαθεί να κρατά «όρθια» σε αυτούς τους τόσο δύσκολους καιρούς.

Όλα συνέβησαν με έναν τρόπο που δημιουργεί απορίες. Διότι ο επιτήδειος φαίνεται να γνώριζε ότι ο εν λόγω επαγγελματίας και εν δυνάμει θύμα του περίμενε την καταβολή επιδόματος τέκνων. Και όταν τον κάλεσε στο κινητό του τηλέφωνο και του είπε πως είναι από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου ήταν αναμενόμενο να μην υποψιαστεί το παραμικρό.

Ακόμα και όταν του είπε πως έπρεπε να κάνουν, σε αληθινό χρόνο, μια ταυτόχρονη τραπεζική πράξη έτσι ώστε να «μπουν» άμεσα τα χρήματα στον τραπεζικό λογαριασμό του. Το πρόβλημα ήταν πως ο επαγγελματίας εκείνη την ώρα βρισκόταν στο εξωτερικό για δουλειές και δεν είχε την δυνατότητα για κάτι τέτοιο, έτσι παρέπεμψε τον δήθεν υπάλληλο του υπουργείο στην σύζυγο του την οποία εν συνεχεία ενημέρωσε σχετικά. Ότι δηλαδή, θα δεχθεί ένα τηλεφώνημα από τον τάδε αριθμό και ότι έπρεπε να πάει στην τράπεζα και να κάνει ό,τι της πει…

 

ΕΔΙΝΕ ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΣΤΗ ΣΥΖΥΓΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΑ ΣΤΟ ΑΤΜ

Ο απατεώνας άρπαζε… «πέντε» – «πέντε», τα χιλιάρικα!

Για κέντρο e1669627848487

Η γυναίκα μετέβη στην τράπεζα και στο ΑΤΜ και σε ανοιχτή ακρόαση με τον υποτιθέμενο υπάλληλο συνομιλούσε για να κάνει τις ενέργειες που της υποδείκνυε. Της ζητούσε να πατήσει διάφορα ΙΒΑΝ και χωρίς εκείνη να το ξέρει, κάθε φορά που πατούσε έναν κωδικό… άδειαζε από τον λογαριασμό του συζύγου της 5.000 ευρώ! Με την πρώτη φορά που αυτό συνέβη, όμως, η τράπεζα ειδοποίησε τον επαγγελματία και εκείνος αντιλαμβανόμενος πλέον ότι πρόκειται για απάτη, προσπαθούσε να επικοινωνήσει με την σύζυγο η οποία ωστόσο συνέχιζε να μιλά με τον απατεώνα στο τηλέφωνο.

Έτσι χάθηκαν κι άλλα 5.000 ευρώ! Σε κατάσταση αλλοφροσύνης ο επαγγελματίας προσπαθούσε να μιλήσει μαζί της και ευτυχώς σκέφτηκε να της στείλει επείγον μήνυμα sms δίνοντας της την οδηγία ότι πρόκειται περί απάτης και ότι έπρεπε να κλείσει αμέσως το τηλέφωνο και να σταματήσει – ακυρώσει οποιαδήποτε ενέργεια την είχε βάλει εκείνος να κάνει. Ευτυχώς, η γυναίκα είδε το μήνυμα και σταμάτησε αμέσως. Έτσι γλίτωσε τα υπόλοιπα 10.000 ευρώ που ήταν στο λογαριασμό, όχι όμως και τα υπόλοιπα άλλα τόσα, που ήδη είχαν μετακινηθεί προς τον λογαριασμό του επιτήδειου.

Ο επαγγελματίας επέστρεψε στην Ελλάδα, υπέβαλε τη μήνυση βάσει των τυπικών διαδικασιών που προβλέπονται σε αυτές τις υποθέσεις και στη συνέχεια μετέβη στην τράπεζα με μια κρυφή ελπίδα για το ενδεχόμενο να υπήρχε έστω μια ισχνή περίπτωση διάσωσης των χρημάτων του, στην περίπτωση δηλαδή που τα δύο χρηματικά ποσά των 5.000 ευρώ είχαν μπλοκαριστεί εντός του διατραπεζιακού συστήματος. Μάταια όμως…

 

Πολλές απάτες «μαζεύτηκαν»…

για δεξιά

Το θέμα του «συνωστισμού» εξαπατήσεων το τελευταίο χρονικό διάστημα σε βάρος επαγγελματιών έχει προκαλέσει γενική αναστάτωση στην αγορά. Τα περιστατικά είναι πολλά. Πολύ περισσότερα απ’ όσο θα ανέμενε κανείς. Και το πιο χαρακτηριστικό είναι πως οι επιτήδειοι είναι σε θέση να γνωρίζουν ακόμα πιο πολλά, με λεπτομέρειες μάλιστα, για τις διατραπεζικές συνήθειες των υποψηφίων θυμάτων, για στοιχεία που κανονικά θα ‘πρεπε να είναι απόρρητα, για το πότε συναλλάσσονται, πού και πόσα χρήματα στέλνουν ή περιμένουν να εισπράξουν και από πού.

Γεγονός που συνεπάγεται, σύμφωνα με νομικούς, την ανάληψη ευθύνης στον βαθμό που οδηγεί στην ανάγκη αποτελεσματικής ενασχόλησης του κράτους με το φαινόμενο, σε μια προσπάθεια νομοθέτησης ειδικών πράξεων που θα προστατεύουν περαιτέρω τους συναλλασσόμενους και θα επιβάλλουν περισσότερους και πιο αποτελεσματικούς κανόνες στις διατραπεζικές συναλλαγές. Ή τουλάχιστον θα τις υποχρεώνουν σε απόδοση χρημάτων όταν αυτά «μπλοκάρονται» μέσα στο σύστημα.

 

Μπλόκαραν τα χρήματα, αλλά δεν του τα δίνουν…

Ειδικά αυτό το τελευταίο είναι το πιο σημαντικό αν αναλογιστούμε την προηγούμενη υπόθεση που η «Πολιτεία» αποκάλυψε. Αυτήν του πατρινού επαγγελματία Κ.Π. ο οποίος αν και αντελήφθη την απάτη έγκαιρα και τα 10.000 ευρώ του που προσπάθησε να αρπάξει ο απατεώνας τελικά δεν κατέληξαν σε αυτόν αλλά μπλοκαρίστηκαν μεταξύ δύο τραπεζών, εν τούτοις ο ίδιος αδυνατεί να τα πάρει πίσω!

Και αυτό διότι η τράπεζα προς την οποία όδευαν τα χρήματα, απαντά πως για να τα ξαναστείλει πίσω στην πρώτη τράπεζα, άρα να μπορεί να τα χρησιμοποιήσει το θύμα, θα πρέπει πρώτα (άκουσον, άκουσον) να πάρει… έγκριση του «δικαιούχου». Που για το «σύστημα», είναι ο ίδιος ο απατεώνας! Και είναι κάτι που ο εξαπατημένος δε μπορεί να πιστέψει, όταν μάλιστα ο επιτήδειος έτυχε και να συλληφθεί από τις Αρχές. Ακόμα όμως κι έτσι, η τράπεζα δεν επιστρέφει τα χρήματα. Και το χειρότερο;

Από το έντυπο της Αχαϊκής Πολιτείας:

15 3

 

 

 

 

 

 

 

You may also like

Comments are closed.