ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΟΙΝΩΝΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέες ανατιμήσεις φέρνει η εκτίναξη του κόστους ηλεκτρικού ρεύματος

ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ
Αντιμέτωποι µε μεγαλύτερες ανατιμήσεις και μάλιστα σε περισσότερα προϊόντα αναμένεται να βρεθούν το επόμενο διάστημα οι καταναλωτές, καθώς πλέον στενεύουν τα περιθώρια για τις μεταποιητικές επιχειρήσεις και το λιανεμπόριο για απορρόφηση των αυξήσεων του κόστους παραγωγής και λειτουργίας.

Επιχειρήσεις που έχουν σημαντική παραγωγή, αλλά δεν αποτελούν μεγάλους βιομηχανικούς πελάτες, λαμβάνουν διπλάσιους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ οι πρόσφατες αλλαγές στα τιμολόγια της μέσης τάσης αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά και τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής.

Γνωστή πτηνοτροφική επιχείρηση που πλήρωνε για ηλεκτρικό ρεύμα 180.000 ευρώ, έλαβε λογαριασμό ύψους 340.000 ευρώ. Σύμφωνα δε με ανώτατο στέλεχος πολύ μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, που μίλησε στην «Κ», η επιπλέον επιβάρυνση από την αύξηση του ενεργειακού και του μεταφορικού κόστους εκτιμάται ότι ξεπερνάει σε ετήσια βάση τα 3 εκατ. ευρώ. Σε πρόσφατη έρευνα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας (ΒΕΑ), σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις εκτιμούν ότι οι τιμές των προϊόντων και υπηρεσιών τους θα αυξηθούν γύρω στο 10% εξαιτίας των ανατιμήσεων στην ενέργεια, ενώ σε ποσοστό 15% εκτιμούν ότι η αύξηση θα ξεπεράσει ακόμη και το 30%.

nees-anatimiseis-fernei-i-ektinaxi-toy-kostoys-ilektrikoy-reymatos0Πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα βιοτεχνικών επιχειρήσεων που έχουν δει ήδη «φουσκωμένους» λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος είναι τα παραδοσιακά αρτοποιεία, λογαριασμοί αυξημένοι κατά 50% περίπου, γεγονός που οδηγεί σε αυξήσεις τις τιμής του ψωμιού ακόμη και κατά 15%.

Ηδη από τις αρχές του έτους έως και σήμερα, κυρίως λόγω της αύξησης των πρώτων υλών έχουν ανακοινωθεί στα σούπερ μάρκετ τιμοκατάλογοι με αυξήσεις τιμών σε σειρά προϊόντων, πολλά εκ των οποίων αφορούν βασικά είδη διατροφής.

Γνωστή πτηνοτροφική επιχείρηση που πλήρωνε για ηλεκτρικό ρεύμα 180.000 ευρώ έλαβε λογαριασμό ύψους 340.000 ευρώ.

Στο ηλιέλαιο η τιμή έχει αυξηθεί κατά 30%, στο κοτόπουλο οι ανατιμήσεις φτάνουν το 20%, στα ζυμαρικά έχουν γίνει ανατιμήσεις σε δύο κύματα, οι οποίες συνολικά είναι 13%, στον καφέ οι ανατιμήσεις είναι επίσης σε δύο φάσεις με τη συνολική αύξηση τιμής να φτάνει το 9%, στα τυριά οι τιμές έχουν αυξηθεί έως 15%, στα γαλακτοκομικά έως 5%, στα αναψυκτικά οι ανατιμήσεις είναι της τάξης του 10%, στη ζάχαρη 5%, στα όσπρια 5%.

Ακόμη και εταιρείες οι οποίες κατά δήλωσή τους δεν έχουν προβεί ακόμη σε ανατιμήσεις, θεωρούν σχεδόν αναπόφευκτο ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Πρόσφατα ο κ. Α. Καραγεωργίου, επικεφαλής της γνωστής εταιρείας τυποποίησης οσπρίων «3άλφα», ερωτηθείς για το εάν η εταιρεία έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις των προϊόντων της, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Ακόμη δεν έχουμε προχωρήσει σε ανατιμήσεις.

Είμαστε όμως μέρος μιας ευρύτερης αλυσίδας. Υπάρχει αρκετά μεγάλη πίεση. Πρέπει να φερθούμε υπεύθυνα και έναντι των λιανεμπόρων και έναντι των καταναλωτών». Σε ανάλογο τόνο και ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλ. Δανιηλίδης, δήλωσε ότι η εταιρεία δεν έχει προβεί σε ανατιμήσεις, αλλά τις χαρακτήρισε αναπόφευκτες.

Σημαντικές ανατιμήσεις έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους και στην εστίαση, με την τιμή στο πλέον δημοφιλές είδος, το σουβλάκι, να έχει αυξηθεί κατά 11%. Ακριβότερος πωλείται και ο καφές στην εστίαση με τις αυξήσεις να φτάνουν το 5%, χωρίς να αποκλείεται να ακολουθήσουν και άλλες.

You may also like

Comments are closed.