Νέο Δημαρχείο – Πάτρα: Τελικά… μετακομίζει ή θα ‘ναι εργολάβος μέσα;

Facebook
Twitter
ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ Η ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗ ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΑΡΣΑΚΕΙΟ

 

 

του Αχιλλέα Ροδίτη (από εφημ. Πολιτεία)

Στο προηγούμενο φύλλο της «Πολιτείας» και με αφορμή δηλώσεις που έκανε ο ίδιος ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης αναφορικά με τον χρόνο μετακόμισης του δημαρχείου και έναρξης λειτουργίας του στο παλαιό Αρσάκειο το οποίο ανακατασκευάστηκε, δόθηκε η είδηση ότι «έως τα τέλη Φεβρουαρίου» η μετακόμιση θα ‘χει γίνει ή τουλάχιστον θα ‘χει ξεκινήσει.

Θυμίζουμε, ο πρώτος Δημότης επικαλέστηκε εργασίες εγκατάστασης πληροφοριακών συστημάτων που είναι απαραίτητο -και υποχρεωτικό- να έχουν τα δημαρχεία ώστε να λειτουργούν υπό την γνώση και επίβλεψη του υπουργείου Εσωτερικών, σε online διασύνδεση. Μόνο που ο συμπολίτης Ηλίας Κωνσταντάτος, υποψήφιος με τον συνδυασμό «Πάτρα Σπουδαία και πάλι» του Β. Αϊβαλή και προερχόμενος από την δημοτική παράταξη του Γ. Ρώρου «Ώρα Πατρών», αμφισβητεί ευθέως και δημοσίως αυτή την… «μία ακόμα υπόσχεση», όπως την χαρακτηρίζει, εισάγοντας στη δημόσια συζήτηση τις συμβάσεις που μόλις προ ημερών υπεγράφησαν για έργα στο εσωτερικό του κτηρίου και με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 3 μηνών!

«Πώς γίνεται απ’ την μια να μετακομίζει το δημαρχείο στα τέλη Φλεβάρη όταν από αρχές Γενάρη δίδεται 3μηνη προθεσμία εκτέλεσης εργασιών και μάλιστα στο εσωτερικό του κτηρίου;», αναρωτιέται ο κ. Κωνσταντάτος. Για να καταλήξει στη δήλωσή του, ότι: «Γιατί κάτι μου λέει ότι με εργασίες διαμόρφωσης χώρων υπό εξέλιξη, κάτι θα πάει για πιο πίσω; Εκτός και αν βρεθεί εργολάβος που τελειώσει το έργο ένα μήνα νωρίτερα από τη συμβατική του υποχρέωση…».

 

ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

Πράγματι τα δύο έγγραφα είναι η «Απόφαση απευθείας ανάθεσης» και η «Σύμβαση Κατασκευής του έργου».  Η πρώτη, με αριθμό πρωτοκόλλου: 129119 και ημερομηνία πρωτοκόλλησης την 21η Δεκεμβρίου 2023. Η δεύτερη, με αριθμό πρωτοκόλλου: 130583 και ημερομηνία πρωτοκόλλησης την 29η Δεκεμβρίου 2023 (φωτογραφίες 1 και 2).

Στην «Απόφαση», αναφέρεται ο τίτλος του έργου, που είναι: «Εσωτερικές Διαρρυθμίσεις για την κάλυψη αναγκών στέγασης υπηρεσιών στο Νέο Δημαρχείο Πατρών» (διαδικασία Απευθείας Ανάθεση του άρθρου 118 του Ν.4412/2016). Το έργο ανατέθηκε σε οικονομικό φορέα από το Ναύπλιο, έναντι αμοιβής 72.912 ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ και ειδικότερα αμοιβή ύψους 60.000 ευρώ συν ΦΠΑ 24% (φωτογραφία 3). Με την πίστωση, όπως αναφέρεται, να προέρχεται από ίδιους πόρους του Δήμου.

Η υπογραφή της Σύμβασης για την κατασκευή του έργου, από τον δήμαρχο Πατρέων και τον ανάδοχο εργολάβο, υπογράφτηκε την Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου 2023 και στην «Σύμβαση» αναγράφεται ρητά ότι: «Η ολική και οι μερικές προθεσμίες εκτέλεσης των εργασιών καθορίζονται στο αντίστοιχο άρθρο της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος και στο αντίστοιχο άρθρο της ΕΣΥ. Σημειώνεται εδώ ότι η ολική προθεσμία του έργου έχει καθοριστεί σε τρεις (3) μήνες από την ημέρα υπογραφής της παρούσας σύμβασης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο αντίστοιχο άρθρο της ΕΣΥ του έργου» (φωτογραφία 4).

Δηλαδή, ο εργολάβος έχει προθεσμία ολοκλήρωσης των εργασιών μέχρις τις 29 Μαρτίου. Κατά συνέπεια, δύο είναι τα τινά: είτε το δημαρχείο δεν θα μετακομίσει τελικώς στα τέλη Φλεβάρη, είτε θα μετακομίσει –ή θα αρχίσει να μετακομίζει- αλλά ταυτοχρόνως θα λειτουργεί το δημαρχείο και θα εργάζονται υπάλληλοι κι αντιδήμαρχοι πλάι – πλάι με τους εργάτες.

 

 

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top