ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ντ. Τζουβέκας:«Σαράντα βαθμοί, αλλά ο πελάτης δεν θέλει κλιματισμό»

1 4
Αφόρητη έγινε η κατάσταση για τους ταξιτζήδες οι οποίοι… καλούνται να αντιμετωπίσουν τον «καυτό» συνδυασμό (κυριολεκτικά και μεταφορικά) του καύσωνα και των υγειονομικών μέτρων που προβλέπουν το δικαίωμα του πελάτη να απαιτήσει τη μη λειτουργία του air-condition.

Το πρόβλημα ωστόσο έχει φέρει πολλούς από τους οδηγούς ταξί της Πάτρας στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, αφού ειδικά τις προηγούμενες μέρες του κύματος καύσωνα που έπληξε την περιοχή, με τον υδράργυρο να σκαρφαλώνει στους 40 και πλέον βαθμούς Κελσίου, το μεροκάματο του ιδρώτα ήταν γεγονός.

Μάλιστα, δεν αποφεύχθηκαν και αυστηρές παρατηρήσεις πελατών, ακόμα και στις μεσοβέζικες λύσεις που ακολουθούν οδηγοί ταξί, όπως το να θέτουν σε λειτουργία σε χαμηλή ένταση το air-condition ή σε όχι πολύ χαμηλή θερμοκρασία το κλιματιστικό, κρατώντας ανοιχτά τα παράθυρα ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος. Ακόμα κι έτσι, όμως, τα παράπονα πελατών δεν έλλειψαν.

Χαρακτηριστική η περίπτωση ηλικιωμένης γυναίκας η οποία το μεσημέρι του προηγούμενου Σαββάτου πήρε ταξί από την οδό Μαιζώνος για να μεταβεί στα Ζαρουχλέικα.

Η ΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ 75ΧΡΟΝΗΣ

Ο οδηγός ήταν στην πιάτσα με αναμμένη τη μηχανή και έχοντας σε λειτουργία το κλιματιστικό αλλά με όλα τα παράθυρα στις πόρτες εντελώς κατεβασμένα. Η γυναίκα, ηλικίας περίπου άνω των 75 ετών, μπήκε στο πίσω κάθισμα αναφέροντας τον προορισμό της και με το που ο οδηγός ξεκίνησε του φώναξε: «Σταμάτα επιτόπου».

«Πραγματικά τρόμαξα, γιατί νόμιζα ότι κάτι κακό συνέβη», λέει ο ταξιτζής στην «Πολιτεία». Όταν ρώτησε την γυναίκα σχετικά, εκείνη του απάντησε: «Μα είναι δυνατόν να έχεις ανοιχτό το κλιματιστικό; Τι θέλεις, να πεθάνουμε από τον κορωνοϊό;».

Μάταια ο οδηγός προσπαθούσε να εξηγήσει ότι με ανοιχτά τέρμα τα παράθυρα του αυτοκινήτου και την ρύθμιση του κλιματιστικού στους 24 βαθμούς Κελσίου και στην χαμηλότερη ένταση, δεν θα υπήρχε κάποιο πρόβλημα (και με την χρήση προστατευτικής μάσκας φυσικά).

Τίποτα όμως δεν έκαμπτε την αντίδραση της ηλικιωμένης πελάτισσας η οποία απαιτούσε, εδώ και τώρα, να τεθεί εκτός λειτουργίας ο κλιματισμός του οχήματος. Έστω κι αν έξω το θερμόμετρο έδειχνε 40 βαθμούς κελσίου και ο τόπος κυριολεκτικά έβραζε.

«Μην νομίζετε ότι είναι απλή η περίπτωση, ούτε μικρής έκτασης το πρόβλημα. Έχει να κάνει με την κατάσταση στην οποία μπορεί να βρεθεί ένας οδηγός. Υπό συνθήκες αφόρητες και πολύ δύσκολες, όπως είναι η ζέστη, τα αντανακλαστικά μπορεί να μειωθούν. Χρειάζεται μια μέση λύση», εξηγεί ο συγκεκριμένος οδηγός στην «Πολιτεία».

 

Η ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΝΤΙΝΟΥ ΤΖΟΥΒΕΚΑ

Ο πρόεδρος των «ΡΑΔΙΟ-ΤΑΞΙ ΠΑΤΡΑΣ 18300» Ντίνος Τζουβέκας (ένθετη φωτογραφία) τονίζει ότι η σύσταση προς όλους τους οδηγούς είναι, να λειτουργούν κλιματιστικά και air-condition, μόνο υπό την προϋπόθεση των ανοιχτών παραθύρων και της χαμηλής έντασης.

Διευκρινίζει ωστόσο ότι: «Φυσικά όλα επαφίενται στις διαθέσεις των πελατών. Η λειτουργία ή μη του κλιματιστικού στα αυτοκίνητά μας ακόμα και προ κορωνοϊού και πανδημίας αποτελούσε υποχρέωσή μας να πατάμε το on ή το off ανάλογα με την επιθυμία του κάθε πελάτη».

Πρόσθεσε, όμως, και την παράμετρο της ανάγκης εκ των πελατών να κατανοήσουν πόσο αφόρητη μπορεί να γίνει η κατάσταση σε ημέρες καύσωνα. Όχι μόνο για τους οδηγούς των ταξί αλλά και για τους ίδιους τους επιβαίνοντες επίσης. Διότι, πράγματι, όσο κάποιος να γλιτώνει από τον κίνδυνο του air-condition ταυτόχρονα παραμονεύει ο κίνδυνος της θερμοπληξίας…

 

ΚΛΗΣΗ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟ «ΒΑΝΑΚΙ» ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

 

Και ο εκσυγχρονισμός υπηρεσιών των ταξί της Πάτρας

Μετά από έναν και πλέον χρόνο με τους ταξιτζήδες-όπως και οι άλλοι κλάδοι-να έχουν περιέλθει σε καθεστώς οικονομικής κατάρρευσης και ανασφάλειας, οι οδηγοί άρχισαν να διακατέχονται από αισιοδοξία παρότι οι δυσκολίες δεν πέρασαν ακόμα.

Ο πρόεδρος των «ΡΑΔΙΟ-ΤΑΧΙ ΠΑΤΡΑΣ 18300» Ντίνος Τζουβέκας δηλώνει στην «Πολιτεία» ότι η αύξηση της δουλειάς είναι αισθητή, από το… «μηδέν» που κυριαρχούσε στην περίοδο της καραντίνας. Εννοείται βέβαια ότι δεν πρόκειται για κίνηση η οποία μπορεί να αντιπαλέψει τα τρομαχτικά προβλήματα που έχουν προκύψει από την αναδουλειά τόσων μηνών και να κλείσει τις τεράστιες οικονομικές «πληγές», που άφησε πίσω του το λοκντάουν, όμως τουλάχιστον παρέχει το περιθώριο ανάσας και ελπίδας για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές.

 

Tzouvekas

Ο κ. Τζουβέκας θυμίζει ότι τα χρέη που συσσωρεύτηκαν για τους ιδιοκτήτες των ταξί από ΕΦΚΑ, εισφορές, έξοδα συντήρησης των οχημάτων, καύσιμα κ.λπ., είναι ένα γιγάντιο πρόβλημα. Όμως επιμένει να βασίζεται σε μήνυμα αισιοδοξίας λέγοντας ότι «είναι μεγάλα τα προβλήματα αλλά πρέπει να επιμείνουμε στην αισιοδοξία για να πάνε καλύτερα τα πράγματα. Δεν μου αρέσει η μίζερη σκέψη, θέλω να την αποφεύγω. Πιστεύω ότι παρά τα πολλαπλά προβλήματα, θα αντέξουμε και θα ξανασταθούμε στα πόδια μας…».

Στις ραγδαίες αρνητικές αλλαγές και την στασιμότητα που επέφερε αιφνιδιαστικά η πανδημία, οι ταξιτζήδες απαντούν με… εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών που οι ίδιοι παρέχουν προς τους πολίτες! Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι εξ ανάγκης τα ταξί άρχισαν σιγά σιγά να υιοθετούν εναλλακτικές δυνατότητες που παρέχει σύγχρονη τεχνολογία, που εγγυώνται βελτίωση του βαθμού της εξυπηρέτησης.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα επ’ αυτού είναι ότι εδώ και μήνες τα «Ράδιο-Ταξί» της Πάτρας έχουν θέσει σε λειτουργία το on line σύστημα που επιτρέπει μέσω απλής εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο να καλέσεις ταξί με ένα «κλικ» (φωτογραφία). Για αυτό και όλος ο στόλος είναι εφοδιασμένος με τάμπλετ που έχουν συνδεθεί με το διαδικτυακό σύστημα και ενημερώνουν τους οδηγούς απευθείας για κάθε πελάτη που περιμένει και το ακριβές σημείο στο οποίο βρίσκεται.

Άλλη νέα υπηρεσία που έχουν λανσάρει οι ταξιτζήδες είναι και η μεταφορά προϊόντων που διακινούνται από εταιρείες ταχυμεταφορών, συμβάλλοντας έτσι στην πιο γρήγορη άφιξη των αγορασμένων ειδών στις διευθύνσεις των αποδεκτών τους.

ΕΙΔΙΚΟ ΟΧΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΜΕΑ

Εκτός όλων των άλλων, αξιοσημείωτη είναι η δρομολόγηση ειδικού Ταξί για ΑμεΑ (φωτογραφία). Είναι κάτι που αποτέλεσε «είδηση» για τα τοπικά δεδομένα στον χώρο των μετακινήσεων εντός πόλης.

«Είναι ένα βανάκι ειδικά διαμορφωμένο και εξοπλισμένο, για να μεταφέρει συμπολίτες μας καθηλωμένους σε αναπηρικά αμαξίδια ή συνανθρώπους μας που αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματα στη μετακίνηση τους», σημειώνει ο πρόεδρος των «ΡΑΔΙΟ-ΤΑΞΙ ΠΑΤΡΑΣ 18300» που έχει δρομολογήσει το Ταξί για ΑμεΑ. Διευκρινίζοντας, μάλιστα, ότι ακόμα και στην περίπτωση που ο μετακινούμενος δεν διαθέτει αμαξίδιο, το παρέχει το όχημα. Έτσι επιλύεται ένα σημαντικό πρόβλημα ενός ηλικιωμένου ή ΑμεΑ συμπολίτη ο οποίος ακόμα και για να μεταβεί για ιατρικές εξετάσεις στο κέντρο, του ήταν από αδύνατο έως πολύ δύσκολο.

Taxi Amea

You may also like

Comments are closed.