«Για την Μαρίνα Μέγκα Γιοτ μέσα στο 2026 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα που αντιστοιχούν στο κονδύλι των 12,4 εκατομμυρίων ευρώ που προορίζεται για τον σκοπό αυτό. Στα τέλη του 2026 θα είμαστε έτοιμοι», λέει στην «Πολιτεία» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ.
Μέσα στο 2026 θα έχουμε τη Μαρίνα Μέγκα Γιοτ και μέσα στο 2027 θα δούμε τα πρώτα κρουαζιερόπλοια να αγκυροβολούν στο λιμάνι της Πάτρας. Αυτό τόνισε μιλώντας στην «Πολιτεία» ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ, Παναγιώτης Αναστασόπουλος. Ο οποίος μας περιέγραψε τα βήματα που θα ακολουθηθούν καθώς οι εξελίξεις είναι ραγδαίες ακόμη και μέσα στο 2025. «Για την Μαρίνα Μέγκα Γιοτ μέσα στο 2026 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα που αντιστοιχούν στο κονδύλι των 12,4 εκατομμυρίων ευρώ που προορίζεται για τον σκοπό αυτό.
Στα τέλη του 2026 θα είμαστε έτοιμοι. Σε σχέση με την κρουαζιέρα ετοιμάζουμε το δεύτερο βήμα του διαγωνισμού που έχει κάνει το Υπερταμείο και η κυβέρνηση. Μέσα στο φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί. Άρα μέσα στο 2025 θα έχουν πέσει οι υπογραφές. Αυτό σημαίνει ότι προγραμματισμένα κρουαζιερόπλοια θα δούμε το 2027 στην Πάτρα», κατέληξε ο κ. Αναστασόπουλος.
ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Nα θυμίσουμε ότι το πρώτο βήμα για την κρουαζιέρα περιελάμβανε υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης τμήματος του παλιού λιμένα Πάτρας, εντός της περιοχής αρμοδιότητας του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ Α.Ε.), με ελάχιστη διάρκεια τα τριάντα (30) έτη. Ενδιαφέρον εκδήλωσαν τα εξής σχήματα (με αλφαβητική σειρά): 1. Cruise Terminals International Ltd. 2. GPH Cruise Port Finance Ltd. 3. Κοινοπραξία Cruise Terminal Investment Limited Sàrl – V Group SM SA.
ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Προ ημερών ο κ. Αναστασόπουλος είχε αναλύσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τις σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές του Λιμένα Πατρών στο συνέδριο «Greece’s Port Infrastructure: Gateway to Europe», το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Χονγκ Κονγκ, με διοργανωτή το Belt and Road Research Institute του Ng Teng Fong – Sino Group. Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού παρουσίασε τις εξελίξεις και τις στρατηγικές του λιμένα της Πάτρας στο πλαίσιο της ομιλίας του με τίτλο: «Patras Port: Gateway to Europe, Anchor in Mediterranean Multimodal Future». Συγκεκριμένα, ο κ. Αναστασόπουλος στην τοποθέτησή του ανέδειξε τη γεωστρατηγική θέση της Πάτρας ως λιμένα που συνδέει την Ευρώπη, την Ασία και την Ανατολική Μεσόγειο και αναφέρθηκε στις νέες διεθνείς Ro-Ro και Ro-Pax ακτοπλοϊκές συνδέσεις με την Ιταλία, την Τουρκία, τη Γαλλία και την Αίγυπτο, που επιβεβαιώνουν τον ρόλο της Πάτρας ως διεθνούς κόμβου εμπορίου και μεταφορών. Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. παρουσίασε τις πρωτοβουλίες του Οργανισμού στον τομέα της πράσινης μετάβασης και της βιωσιμότητας, όπως η αντικατάσταση του φωτισμού με LED, η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων, η αναβάθμιση του πρασίνου εντός του λιμένα και η σταδιακή ηλεκτροκίνηση του στόλου.
ΤΟ PATRADISE
Ειδική μνεία έγινε και στο έργο «Patradise Mega Yacht Marina & Dry Berth», το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026, προωθώντας την ανάπτυξη του θαλάσσιου Τουρισμού. Με σύγχρονες υποδομές, η Μαρίνα θα αποτελέσει πόλο έλξης για mega-yachts και τουριστικά σκάφη, ενισχύοντας την τοπική οικονομία και δημιουργώντας πάνω από 300 άμεσες νέες θέσεις εργασίας.
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΕΡΓΑ
Τέλος, ο κ. Αναστασόπουλος υπερθεμάτισε για την ετοιμότητα του λιμένα Πατρών να στηρίξει διεθνή και εγχώρια ενεργειακά έργα, όπως οι έρευνες υδρογονανθράκων και τα υπεράκτια αιολικά πάρκα. Η συμμετοχή του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. στο διεθνές αυτό συνέδριο αναδεικνύει τη σημασία του λιμένα της Πάτρας στο ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών και υπογραμμίζει την ετοιμότητα του Οργανισμού να ανταποκριθεί στις σύγχρονες προκλήσεις της πράσινης και έξυπνης λιμενικής ανάπτυξης.
ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ – ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ