ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Οι μπάλες του Μουντιάλ είναι τόσο προηγμένες που κυριολεκτικά χρειάζονται… φόρτιση

Μια νέα καινοτομία ήρθε να προστεθεί στα γήπεδα του Κατάρ: η χρήση 3D αισθητήρων στις μπάλες, με αποτέλεσμα αυτές να χρειάζονται ..φόρτιση

καταρ 1068x666 1

Μια ακόμη «έκπληξη» επιφύλασσε στο ποδοσφαιρόφιλο κοινό το Μουντιάλ του Κατάρ, με τους θεατές να μένουν έκπληκτοι, βλέποντας τις μπάλες που χρησιμοποιούνται για το παιχνίδι να… μπαίνουν στην πρίζα. Για πρώτη φορά στην ιστορία του ποδοσφαίρου, οι μπάλες διαθέτουν 3D αισθητήρες, οι οποίοι λειτουργούν με μια μικρή μπαταρία διαρκείας 6 ωρών, με αποτέλεσμα να χρειάζονται φόρτιση πριν τον αγώνα.

Σύμφωνα με την marca, η FIFA και η Adidas, προκειμένου να βελτιώσουν τις ποδοσφαιρικές αναμετρήσεις και να έχουν πιο δίκαιες αποφάσεις εντός των γηπέδων, παρουσίασαν μια μπάλα adidas υψηλής τεχνολογίας εν ονόματι Al Rihla, η οποία και περιέχει έναν 14 γραμμαρίων αισθητήρα. Ο εν λόγω αισθητήρας δίνει την δυνατότητα να παρακολουθείται η μπάλα σε πραγματικό χρόνο και να δίνεται ανά πάσα στιγμή η ακριβής θέση της μέσα στον αγωνιστικό χώρο.

Ο νέος αυτός τεχνολογικός μηχανισμός επιτρέπει να υπάρχει μια πιο ακριβής και ποιοτική κρίση σε καταστάσεις που οι αποφάσεις των διαιτητών καθίστανται δύσκολες, όπως σε περιπτώσεις γκολ, οφσάιντ και άλλων επίμαχων στιγμών, συμβάλλοντας παράλληλα και στην διευκόλυνση και βελτιστοποίηση της χρήσης του VAR. Χαρακτηριστική επίμαχη στιγμή στην οποία συνέβαλε σημαντικά ο αισθητήρας, είναι η πολυσυζητημένη φάση του γκολ του Φερνάντες που χρεώθηκε αρχικά στον Κριστιάνο Ρονάλντο.

Ο συνιδρυτής της KINEXON, της εταιρείας που δημιούργησε τους αισθητήρες, Maximilian Schmidt, δήλωσε πως κάθε φορά που η μπάλα προσκρούει, το σύστημα καταγράφει τις κινήσεις της με ρυθμό 50 καρέ ανά δευτερόλεπτο.

«Τα δεδομένα αποστέλλονται σε πραγματικό χρόνο από τους αισθητήρες σε ένα τοπικό σύστημα εντοπισμού θέσης (LPS), το οποίο περιλαμβάνει μια σύνολο κεραιών δικτύου εγκατεστημένων γύρω από τον αγωνιστικό χώρο, οι οποίες λαμβάνουν και αποθηκεύουν τα δεδομένα για άμεση χρήση. Όταν μια μπάλα βγαίνει εκτός ορίων κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και μια νέα μπάλα εισάγεται για να την αντικαταστήσει, το σύστημα back-end της KINEXON μεταβαίνει κατευθείαν στα δεδομένα της νέας μπάλας, χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης», δήλωσε ο Schmidt.

You may also like

Comments are closed.