ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΕΙΑ

Πανδημία, καιρός γι’ απάτες: Πατρινοί θύματα απομιμητικών προϊόντων

1 2
Αναρίθμητοι πατρινοί –«θύματα» επιτηδείων που προωθούν στην αγορά απομιμητικά προϊόντα, μέσω ταχυδρομικών πωλήσεων.

Ψωνίζεις γυαλιά ηλίου American Optical αλλά σου έρχονται γυαλιά Layoners. Αγοράζεις παπούτσια Timberland και σου έρχονται παπούτσια Hinterlan. Ή ακουστικά Apple και φθάνουν στα χέρια σου… Happle. Είναι ορισμένες παραδείγματα από τις περιπτώσεις που πλέον έχουμε βιώσει όλοι μας, λίγο έως πολύ, από την ημέρα που οι διαδικτυακές αγοράς εκτοξεύτηκαν λόγω της πανδημίας και της κλειστής αγοράς.

Οι διαφημίσεις προϊόντων δήθεν «επώνυμων» σε τιμή προσφοράς και «μοναδικής ευκαιρίας» κυριολεκτικά «βομβαρδίζουν» καθημερινά το σερφάρισμα μας στο Ίντερνετ, είτε στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, είτε επίσκεψης σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα.

Οι διαφημίσεις προϊόντων δήθεν «επώνυμων» σε τιμή προσφοράς και «μοναδικής ευκαιρίας» κυριολεκτικά μάς «βομβαρδίζουν» καθημερινά στο Διαδίκτυο.

Οι αλγόριθμοι σε εντοπίζουν και σε κατηγοριοποιούν με αποτέλεσμα νύχτα και μέρα ο υπολογιστής, το τάμπλετ και το κινητό σου τηλέφωνο να σου προβάλλουν ευκαιρίες -εδώ και τώρα- αγοράς πάμφθηνων προϊόντων της μιας ή της άλλης μάρκας. Ενίοτε όμως πέφτεις στην παγίδα αγοράζοντας κάτι που στη φωτογραφία φαίνεται διαφορετικό και διαπιστώνεις την διαφορά όταν πλέον ο κούριερ φθάνει στο σπίτι σου και παραλαμβάνεις το δέμα. Και δεν μιλάμε για τις «χτυπητές» περιπτώσεις «μαϊμού» προϊόντων αλλά για όσες παρουσιάζουν τα προϊόντα τους φυσιολογικά ενώ δεν είναι με την διευκρίνιση ότι λόγω διαδικτυακής πώλησης το βρίσκεις φθηνότερο.

ΤΑ ΓΥΑΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ

Ένα ζευγάρι γυαλιών ηλίου American Optical πωλείται στα 100 ευρώ και άνω, με αποτέλεσμα να φαντάζει λογικό αν εντοπίσεις να πωλούνται κάπου στα 50 ευρώ χωρίς τα μεταφορικά, να δελεαστείς. Αλλά τελικά τα γυαλιά, περίπτωση υπαρκτή στην Πάτρα, το τελευταίο 10ημερο, ήταν πλαστικά προερχόμενα από κάπου στη Βουλγαρία. Μάλιστα στην αρχή για να γίνει η παραγγελία υπήρχε άνετη τηλεφωνική επικοινωνία με ανθρώπους της εταιρείας. Μετά όμως κανείς δεν απαντούσε στο τηλέφωνο!

Κατά γενικό κανόνα οι επιτήδειοι εκμεταλλεύονται κάθε συγκυρία και περίσταση για να εξαπατήσουν όλο και περισσότερους ανυποψίαστους καταναλωτές, κάτι που βρίσκει απόλυτη εφαρμογή την περίοδο της πανδημίας η οποία… έφερε σημαντική και πρωτόγνωρη αύξηση διαδικτυακών πωλήσεων.

Πολλές από τις οποίες καταλήγουν να είναι διαδικτυακές απάτες που ειδικά στην αρχή καταγράφονταν και στα αστυνομικά γραφεία κατόπιν καταγγελιών και μηνύσεων που υποβάλλονταν κατ’ αγνώστων οι οποίοι πωλούσαν … φύκια για μεταξωτές κορδέλες, αποσπώντας σεβαστά χρηματικά ποσά από τους ευκολόπιστους πελάτες.

Τα 80 ευρώ που «κλαίει» 28χρονος γι’ ακουστικά-«μαϊμού»

2 2

Χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση που προ μηνών είχε αποκαλύψει η «Πολιτεία» και αφορούσε στην περίπτωση 28χρονου πατρινού αναγνώστη ο οποίος είχε καταγγείλει την δική του περιπέτεια στην εφημερίδα αποστέλλοντας μάλιστα και φωτογραφικό υλικό. Είχε παραγγείλει ipod από το ίντερνετ, προς 80 ευρώ, εκτιμώντας ότι του είχε τύχει καλή περίπτωση αγοράς.

Όταν όμως τα παρέλαβε από την εταιρεία κούριερ, δυστυχώς αντελήφθη ότι είχε πέσει θύμα εξαπάτησης. Όχι μόνο το προϊόν δεν του είχε αποσταλεί σε κουτί, όπως διαφημιζόταν, αλλά τα ακουστικά ήταν απλώς τυλιγμένα σε ένα κομμάτι χαρτόνι, όπως φαίνεται στη φωτογραφία.

Τα χειρότερα όμως ήταν… μετά. Όταν ο ίδιος προσπάθησε να συνδέσει τα ακουστικά με το κινητό του τηλέφωνο και προς δυσάρεστη έκπληξή του διαπίστωσε ότι δεν λειτουργούσαν αλλά και ότι από καιρό ήταν εκτός λειτουργίας και δεν υπήρχε περίπτωση να δουλέψουν. Πήγε μάλιστα και σε εργαστήριο για να του το επιβεβαιώσουν όπου μάλιστα τον ενημέρωσαν πως επρόκειτο για… ψεύτικα κατασκευάσματα. Όταν κατόπιν επιχείρησε να επικοινωνήσει με τον πωλητή, μέσω μάλιστα τηλεφώνου από το οποίο είχε κλείσει την παραγγελία, αντί της ευγενικής γυναικείας φωνής που είχε ακούσει την πρώτη φορά, άκουγε έναν αλλοδαπό ο οποίος μιλούσε σπαστά ελληνικά. «Για να γλιτώσω 50 με 60 ευρώ, τελικά έχασα 80 ευρώ…», μας είχε πει τότε ο Α.Β.

Πολλά δέματα μένουν «αμανάτι» στις Κούριερ

Το καλό με ορισμένες από αυτές τις παραγγελίες είναι η δυνατότητα που μερικές φορές σου παρέχεται, να επιλέγεις κατά την παραγγελία σου την δυνατότητα ελέγχου πριν να πληρώσεις την αντικαταβολή στην εταιρεία Κούριερ.

Όμως αυτό έχει οδηγήσει σε συσσώρευση μεγάλου όγκου δεμάτων στις ταχυμεταφορικές εταιρείες.

Σύμφωνα με όσα δηλώνουν εκπρόσωποι τέτοιων εταιρειών, και στην περίπτωση της Πάτρας είναι δεκάδες οι αποστολές που επιστρέφονται ή μάλλον μένουν αδιάθετες και γυρίζουν στις κεντρικές αποθήκες κάθε εταιρείας στην Αθήνα, έως ότου κάποιος πληρώσει το κόμιστρο της μεταφοράς και πάρει πίσω το δέμα (προφανώς η εταιρεία που προσπάθησε να το πουλήσει). Ενίοτε όμως αυτό δεν συμβαίνει με αποτέλεσμα πολλά δέματα απλά να… «σαπίζουν» στις αποθήκες.

ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
Με ποιο τρόπο δρουν οι απατεώνες

Στο θέμα έχει ήδη παρέμβει και το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων το οποίο μάλιστα προ ημερών προχώρησε σε έκδοση σχετικής ανακοίνωσης επισημαίνοντας τα όσα πρέπει να προσέχει κάθε καταναλωτής. Συγκεκριμένα τονίζεται στην ανακοίνωση ότι έχουν διαπιστωθεί:

• Πωλήσεις απομιμητικών αγαθών («μαϊμού» προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές).

• Αποστολή αγαθών, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών, προκειμένου να δυσχεραίνεται ο εντοπισμός των προμηθευτών.

• Συνοδευτικά δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση ή με ελλιπή στοιχεία ή ψευδή στοιχεία.

• «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στο λογαριασμό του στη σελίδα στα social media, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.

• «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).

• Παραλαβή αγαθών χωρίς παραστατικά διακίνησης και εμπορίας.

Από το Υπουργείο συστήνεται ότι προκειμένου ο καταναλωτής να προστατευτεί όταν πραγματοποιεί αγορές αγαθών μέσω των σελίδων στα social media, πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνεται για τα εξής:

• Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.

• Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.

• Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).

• Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.

• Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης.

• Έλεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser).

• Αγνόηση των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.

• Εντοπισμός στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες.

You may also like

Comments are closed.