«Πάρτι» εισπρακτικών εν μέσω καραντίνας!

Facebook
Twitter
Οι εισπρακτικές εταιρείες επέστρεψαν κάνοντας έντονα αισθητή την παρουσία τους για οφειλές πάσης φύσεως και χρονολογίας. Τα τηλέφωνα έχουν πάρει «φωτιά» και οι διαμαρτυρίες πολιτών ξεσπούν κατά κύματα φθάνοντας σε δημοσιογραφικά ή γραφεία δικηγόρων, σε μια προσπάθεια από τη μια να διαμαρτυρηθούν απευθύνοντας παράλληλα κραυγή απόγνωσης και από την άλλη να συμβουλευτούν κάποιον ειδικό για το πώς πρέπει να αντιδράσουν.

Όλα αυτά σε μια περίοδο βαριάς κρίσης λόγω πανδημίας και σε μια περιοχή (Αχαΐα) που επί εβδομάδες ολόκληρες βρίσκεται σε καθεστώς σκληρού lockdown, με την αγορά «παγωμένη» και το χρήμα να μην μοιράζεται αναλογικά προς όλους με τη μορφή εισοδήματος εργασίας. Εν τούτοις οι εισπρακτικές εταιρείες καλούν και ξανακαλούν σε καθημερινή βάση υπόχρεους.

Στη συντριπτική πλειοψηφία των κλήσεων που έχουν γίνει ήδη, τουλάχιστον σε τοπικό επίπεδο, οι οφειλές δεν αφορούν σε τράπεζες αλλά σε εταιρείες κινητής τηλεφωνίας

Το τελευταίο δεκαήμερο μόνο στην «Πολιτεία» έχουν γίνει περισσότερες από 40 καταγγελίες πολιτών-αναγνωστών για κλήσεις που δέχθηκαν από δικηγορικά γραφεία της Αθήνας που εκπροσωπούν εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, κατά κύριο λόγο, απαιτώντας την εφάπαξ εξόφληση οφειλών δεκαετίας!

«Αυτό που πρώτο απάντησα στην υπάλληλο η οποία μου τηλεφώνησε λέγοντάς μου ότι η οφειλή μου για χρήση επαγγελματικού κινητού τηλεφώνου, μαζί με τους τόκους περίπου εννέα ετών, έχει φθάσει σχεδόν στα 1.000 ευρώ, ήταν ότι πλέον είμαι άνεργη και σε μια περίοδο σκληρής καραντίνας αδυνατώ να βρω χρήματα έστω και για να πληρώσω στη βάση ενός διακανονισμού», δήλωσε στην εφημερίδα η Κατερίνα Ζ. που επικοινώνησε μαζί μας για να μοιραστεί το πρόβλημά της.

Τονίζοντας η ίδια ότι δεν αρνήθηκε την οφειλή της και την υποχρέωσή της να την καλύψει, αλλά διευκρίνισε ότι αυτό μπορεί να το κανονίσει σε βάθος εύλογου χρονικού διαστήματος, στο πλαίσιο ενός διακανονισμού που όμως μπορεί να συμφωνηθεί μετά το πέρας του ιδιαίτερα σκληρού τοπικού lockdown που έχει κυριολεκτικά γονατίσει την αγορά και έχει φέρει σε οικονομικό αδιέξοδο πολλούς εργαζόμενους ή πρώην εργαζόμενους συμπολίτες.

Από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των κλήσεων που έχουν γίνει ήδη, τουλάχιστον σε τοπικό επίπεδο, οι οφειλές δεν αφορούν σε τράπεζες αλλά σε ιδιωτικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Οι οποίες μέχρι πρόσφατα αδυνατούσαν και δεν είχαν το νομικό πάτημα για να απαιτήσουν την είσπραξη οφειλών. Κάτι που φαίνεται άλλαξε εν μέσω πανδημίας καθώς πλέον χρησιμοποιείται ως μέσο πίεσης προς τους οφειλές η… απειλή για έκδοση εντάλματος πληρωμής, άρα και ανοίγματος του δρόμου των κατασχέσεων χρηματικών ποσών από ιδιωτικούς τραπεζικούς λογαριασμούς ή ακόμα και περιουσιακών στοιχείων στο όνομα του οφειλέτη.

Τι πρέπει να γνωρίζετε

Η λειτουργία των εισπρακτικών εταιρειών ρυθμίζεται από το Ν.3758/2009 που τροποποιήθηκε με το Ν.4038/2012. Υποχρεούνται να σας καλούν 1 φορά ανά δύο ημέρες ή πιο αραιά, να σας καλούν κατά τις εργάσιμες ημέρες 9:00 – 20:00, να μην σας καλούν δηλαδή με «απόκρυψη», ο υπάλληλος της εταιρείας να αναφέρει το ονοματεπώνυμό του, την ιδιότητά του, την επωνυμία της εταιρείας, τον αριθμό μητρώου με τον οποίο έχει καταχωρηθεί στο αρμόδιο υπουργείο, καθώς και το σκοπό της επικοινωνίας.

Απαγορεύεται να σας καλούν πριν να περάσουν 10 μέρες από όταν έγινε ληξιπρόθεσμο το ποσό, να σας καλούν για οφειλές που βρίσκονται σε ρύθμιση, όσο καιρό αυτή τηρείται, να εισπράττουν με οποιοδήποτε τρόπο ληξιπρόθεσμες οφειλές, να προβαίνουν σε τηλεφωνικές απειλές, προσβολές, παραπλανητική πληροφόρηση και άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας, να σας δυσφημίζουν στο οικογενειακό/εργασιακό σας περιβάλλον ή να απειλούν ότι θα το κάνουν κ.α.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top