Ένα κυκλοφοριακό μπάχαλο η καθημερινότητα στο κέντρο της Πάτρας. Τα διπλοπαρκαρισμένα και τα φορτηγά φορτοεκφόρτωσης … σε πρώτη διάταξη
του Αχιλλέα Ροδίτη |
Πρωί Δευτέρας και ξεκινάς να πάς για δουλειά αλλά κάνεις το μέγα λάθος να επιλέξεις να περάσεις από την οδό Αγίου Ανδρέου! Μένει στη νότια πλευρά της πόλης και εργάζεσαι στην ανατολική, άρα σκέφτεσαι ότι… «μια ευθεία είναι».
Αλλά με το που εισέρχεσαι από το ύψος της Γούναρη και με κατεύθυνση προς την 28ης Οκτωβρίου (Καρόλου) συνειδητοποιεί πόσο λάθος έκανες. Γιατί αντιλαμβάνεσαι ότι η Αγίου Ανδρέου είναι ο δρόμος με τον μεγαλύτερο όγκο εν κινήσει οχημάτων σε συνδυασμό με τον επίσης μεγάλο αριθμό διπλοπαρκαρισμένων.
Οι ολιγόλεπτες στάσεις οδηγών ΙΧ για… έναν καφέ ή για μια δουλειά στην κοντινή τράπεζα ή σε κάποια υπηρεσία (αφού πολλές στεγάζονται κοντά εκεί) συντελούν στο να επικρατεί ένα χάος! Μαζί με όλα τα προηγούμενα, φυσικά, είναι και τα οχήματα φορτο-εκφόρτωσης που ενίοτε και εκτός προβλεπόμενου ωραρίου διπλοπαρκάρουν για να μεταφέρουν προϊόντα σε γειτονικά καταστήματα. Κι αν «πέσει» στη μέση και κάνα διερχόμενο φορτηγό ή απλά σου τύχει μπροστά λεωφορείο; Ε, τότε τα πράγματα σκουραίνουν για τα καλά…
Πρέπει να «οπλιστείς» με πολλή υπομονή για να αντέξεις ως την… άκρη του τούνελ, δηλαδή να φθάσεις κοντά στον Ερυθρό Σταυρό και να προχωρήσεις προς τη δουλειά σου. Βλέπετε, τροχονόμος δεν υπάρχει ούτε για δείγμα, ώστε να ρυθμίζει την κίνηση. Καθ’ ομολογία του διοικητή της Τροχαίας της Πάτρας κ. Χρήστου Ντεμίρη, μόλις 2 τροχονόμοι ανά βάρδια μπορούν να υπάρξουν βάσει του διαθέσιμου προσωπικού.
ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ… ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ
Φυσικά μια σκέψη θα ‘ταν να τολμήσεις να αλλάξεις ενδιάμεσα την κατεύθυνση σου και να πας από άλλον δρόμο. Για παράδειγμα, να στρίψεις από την Ερμού και να κινηθείς προς την Κορίνθου. Αλλά εκεί μάλλον θα πρέπει να «οπλιστείς» εκ νέου με ακόμα περισσότερη ψυχική δύναμη και υπομονή. Δεν είναι δα ότι θα συναντήσεις μια βελτιωμένη κατάσταση.
Θα «πέσεις» κι εκεί σε διπλοπαρκαρισμένα, σε φορτηγάκια που φορτώνουν-ξεφορτώνουν, ακόμα κι αν είναι 9 το πρωί ακόμα και 10 και 11 πολλές φορές.
Και δεν φταίνε πάντα αυτοί που εργάζονται διότι κι εκείνοι δίνουν τον δικό τους καθημερινό αγώνα δρόμου για να βρουν ελεύθερη θέση να ξεφορτώσουν, μιας και πολλές καταλαμβάνονται από ΙΧ, προφανώς κατά παράβαση των νόμων και κανόνων του Κ.Ο.Κ..
Το πολύ – πολύ να βρεθεί ένας τροχονόμος και να κόψει κλήση. Αλλά αυτό θα αλλάξει κάτι; Όχι! Το όχημα εκεί θα παραμείνει, σταθμευμένο και ο οδηγός του ημιφορτηγού θα ψάχνει να βρει λίγο χώρο να διπλοσταθμεύσει για να παραδώσει το εμπόρευμα.
ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΑΠΟΣΠΑΣΗ!
Για να μην ξεχνιόμαστε, συν τοις άλλοις, έγινε και απόσπαση τροχονόμων της Πάτρας στην Καλαμάτα. Θυμίζουμε ότι το είχε αποκαλύψει προ δύο εβδομάδων ο κ. ντεμίρης μέσω της «Πολιτείας». Εκεί που μας χρωστούσαν μας πήραν και το βόδι… δηλαδή. Δεν είχαμε που δεν είχαμε τροχονόμους, πήραν κι έναν-δυο απ’ την Πάτρα, για να ενισχύσουν την Μεσσηνιακή πρωτεύουσα λόγω της αύξησης πληθυσμού (άρα και αναγκών σε αστυνόμευση) με αφορμή το έντονο τουριστικό «κύμα» που παρατηρείται. Με άλλα λόγια, η Πάτρα που προ πολλού έχει χάσει τον τουρισμό της, τώρα χάνει και τους τροχονόμους της!
ΤΟΝ ΜΑΘΑΜΕ ΣΤΗΝ… ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ!

Δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε ασχολίαστη αυτή τη φωτογραφία που μας έστειλε ο αναγνώστης της «Πολιτείας» κ. Άρης Λίτσης. Φωτογράφησε ΙΧ με γερμανικές πινακίδες που ο οδηγός του το στάθμευσε ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ, στην οδό Μαιζώνος, μεταξύ Καρόλου και Κ. Γκότση. Είναι προφανές ότι και ο Γερμανός τελικά επηρεάστηκε από την δική μας νοοτροπία. Τον «χαλάσαμε» κι αυτόν μαθαίνοντας του ότι… «μπορεί» να παρκάρει όπου να ‘ναι…!
Η ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ: