ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ - Politeia News Blue logo

ΠΑΤΡΑ – Δ. ΕΛΛΑΔΑ

#ΠΑΤΡΑ

#ΚΑΙΡΟΣ

#ΚΟΙΝΩΝΙΑ

#COVID19

#Δ.ΕΛΛΑΔΑ

#ΑΘΛΗΤΙΚΑ

#ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

#ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ

#ΥΓΕΙΑ

Πάτρα: Δύο εκατ. ευρώ για τη Μαρίνα και 5 για όλη την παραλιακή!

Facebook
Twitter

Του Αχιλλέα Ροδίτη

Ένα σχόλιο της «Πολιτείας» την περασμένη εβδομάδα για τον «βομβαρδισμένο» δρόμο της Πλαζ «βγάζει» είδηση αναφορικά με το τι σχεδιάζει ο Δήμος Πατρέων μετά τις ανυπολόγιστες καταστροφές που προκλήθηκαν κατά την θεομηνία στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου.

Η ανακατασκευή διαλυμένων παραλιακών δρόμων, όπως στα Αραχωβίτικα και την Πλαζ, αλλά και οι επιδιορθώσεις στη Μαρίνα της Πάτρας καθώς και στο υπόλοιπο τμήμα του θαλάσσιου μετώπου της πόλης, από τον Ιστιοπλοϊκό μέχρι την πύλη 7 του παλιού λιμανιού, είναι θέματα πολύ ψηλά στην ατζέντα της αντιδημαρχίας Έργων Υποδομής και του επικεφαλής της Χρήστου Κορδά.

Επιγραμματικά, από το ρεπορτάζ της «Πολιτείας» προκύπτουν τα εξής τρία συμπεράσματα:

Πρώτον: Ότι στα Αραχωβίτικα ξεκινούν άμεσα οι εργασίες.

Δεύτερον: Ότι για την Πλαζ και το υπόλοιπο παραλιακό κομμάτι από το παλιό κολυμβητήριο μέχρι και την Μαρίνα, αναμένουμε την έγκριση των έργων του αρμόδιου Υπουργείου.

Τρίτον, και σημαντικότερο: Ότι το συνολικό κόστος αποκατάστασης των ζημιών ξεπερνά σε σύνολο τα 5 εκατ. €! Ενώ μόνο η αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν στην Μαρίνα της Πάτρας και στα τμήματα, δεξιά ως τον Μείλιχο και αριστερά ως την πύλη 7, ανέρχονται σε άνω των 2 εκατ. €!

ΣΤΑ ΑΡΑΧΩΒΙΤΙΚΑ

Παίρνοντας τα με τη σειρά, το έργο ανακατασκευής του παραλιακού δρόμου στην περιοχή των Αραχωβιτίκων «ξεκινά άμεσα», σύμφωνα με τον κ. Κορδά. Ο οποίος έκανε λόγο στην «Πολιτεία» για έναν δρόμο σπασμένο στη μέση και εντελώς απροσπέλαστο, που δεν μπορεί να αφεθεί στην τύχη του αφού καθιστά αδύνατη τη διέλευση πολιτών. «Δεν μπορούμε να αφήσουμε αυτόν τον δρόμο έτσι», δηλώνει, τονίζοντας ότι οι εργασίες ξεκινούν σε παρόντα χρόνο. Με έναν προϋπολογισμό ο οποίος αγγίζει τις 250.000 ευρώ. Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα έτσι ώστε στην έναρξη της θερινής περιόδου να μην αντιμετωπίζεται το οποιοδήποτε πρόβλημα διέλευσης.

ΠΛΑΖ

ΣΤΗΝ ΠΛΑΖ

Το κομμάτι της παραλιακής της Πλαζ ίσως βρίσκεται στη χειρότερη κατάσταση από ποτέ. Ο δρόμος έχει «φαγωθεί» από τη θεομηνία αλλά και από το κύμα της θάλασσας, σε τέτοιο σημείο, που είναι από δύσκολο έως και σ’ έναν βαθμό επικίνδυνο το πέρασμα οχημάτων, σε συνδυασμό βέβαια με τους πεζούς οι οποίοι από την άνοιξη και μετά κατακλύζουν την περιοχή. Αλλά όμως ο αντιδήμαρχος Έργων (κ. Κορδάς) εξηγεί στην «Πολιτεία» πως ο σχεδιασμός της δημοτικής αρχής «δεν είναι τα μπαλώματα και λίγο τσιμέντο, αλλά η εξ ολοκλήρου επισκευή και αποκατάσταση του δρόμου». Για αυτό και ο δήμος της Πάτρας ενέταξε το έργο επιδιόρθωσης της παραλιακής της Πλαζ στο συνολικό σχέδιο αποκατάστασης των ζημιών από τη θεομηνία του Νοεμβρίου σ’ όλη την παραλιακή της Πάτρας. Με τη διαφορά ότι αυτή η επιλογή «κοστίζει» σε χρόνο λόγω γραφειοκρατικών καθυστερήσεων. Δηλαδή, το έργο του δρόμου της Πλαζ εντάσσεται στην πρόταση του δήμου για όλη την παραλιακή, πρόταση που εγκρίθηκε αρχικά από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και απομένει πια να εγκριθεί και από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών. Με το πότε θα υπάρξει η έγκριση, όμως, να είναι ακόμα… άγνωστο!

ΜΑΡΙΝΑ για κεντρική 2

2 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΟΙ ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΗ ΜΑΡΙΝΑ!

Η επίσης αξιοσημείωτη πτυχή του ρεπορτάζ αφορά στις απαιτούμενες εργασίες αποκατάστασης των ζημιών που προκλήθηκαν στην Μαρίνα της Πάτρας. Αφού όπως εξηγεί ο Χρήστος Κορδάς ο προϋπολογισμός τους ξεπερνά τα 2 εκατ. ευρώ! Διευκρινίζει βέβαια ότι το κόστος αφορά και τις εργασίες που θα πρέπει να γίνουν δεξιά κι αριστερά της Μαρίνας και όχι μόνο στον στενό χώρο αγκυροβολίου σκαφών, τόσο προς το παλιό λιμάνι, όσο όμως και σ’ όλη την έκταση προς την πλευρά του Μείλιχου ποταμού και μέχρι τα όρια του Ιστιοπλοϊκού ομίλου της Πάτρας. Ωστόσο, το μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού αυτού αφορά όντως την Μαρίνα. Και ο αντιδήμαρχος Έργων Υποδομής της Πάτρας εξηγεί ότι ένα τέτοιο κόστος δεν είναι… υψηλό όσο φαίνεται, αιτιολογώντας αυτή την άποψη με βάση την δυσκολία και την ιδιαιτερότητα των έργων που πρέπει να κατασκευαστούν. «Μιλάμε για λιμενικά έργα που έχουν άλλο δείκτη και βαθμό δυσκολίας και πολλές ιδιαιτερότητες και παραμέτρους. Τμήμα του κυματοθραύστη που πρέπει να επισκευαστεί, οι πλωτές εξέδρες που προσδένουν τα σκάφη, έργα στον πυθμένα και πολλά άλλα που κοστίζουν…», αναφέρει, μεταξύ άλλων.

kordas
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΡΔΑΣ

5 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ

Προφανώς δεν είναι μόνο αυτό το τμήμα αλλά ούτε και μόνο η βόρεια πλευρά του θαλασσίου μετώπου. Είναι και έργα στις νότιες παραλιακές περιοχές που επίσης «χτυπήθηκαν» ανελέητα από το σφοδρό κύμα κακοκαιρίας που έπληξε την περιοχή στις 30 του Νοεμβρίου του 2021. Και ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων που κρίθηκαν αναγκαία από τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου της Πάτρας, ξεπερνούν τα 5 εκατομμύρια ευρώ, (συμπεριλαμβανομένων των έργων στην Μαρίνα και την Πλαζ). Προϋπολογισμό που όμως πρέπει πρώτα να εγκρίνει το Υπουργείο ώστε να… ανάψει το «πράσινο» φως για την έναρξη εκτέλεσης τους.

ΚΑΝΕΝΑ ΕΜΠΟΔΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ

Αξίζει να επισημανθεί ότι για την εκτέλεση εργασιών αποκατάστασης ζημιών σε παραλιακούς δρόμους, εν ολίγοις δηλαδή σε τμήμα του Αιγιαλού, δεν εμποδίζεται από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου, σε αυτή την περίσταση. Και αυτό, διότι, όπως εξηγεί στην «Πολιτεία» ο επί σειρά ετών Προϊστάμενος της, κ. Παναγιώτης Κακκούνης, το ότι η παραλιακή ζώνη της Πάτρας κηρύχθηκε σε κατάστασης έκτακτης ανάγκης, εξαιτίας των ζημιών από τη θεομηνία, ουσιαστικά «άνοιξε» ο δρόμος για τις όποιες απαραίτητες εργασίες.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top