– Μόνο η Οθ. Αμαλίας και η Κανακάρη δεν μπορούν να αντέξουν όλη την κίνηση. Και με μια αποδυναμωμένη Τροχαία, αλλά και με ανύπαρκτη Δημοτική Αστυνομία…
του Αχιλλέα Ροδίτη
Μας χωρίζει ένας μήνας από το φθινόπωρο και την επιστροφή όλων των Πατρινών, σε μια πόλη σκαμμένη, με έργα σε εξέλιξη, κλειστή Μαιζώνος λόγω πεζοδρόμησης, και όλα αυτά με μια αποδυναμωμένη Τροχαία. Το προσωπικό της πιο νευραλγικής αστυνομικής υπηρεσίας δεν είναι ανάλογο των αναγκών και των προβλημάτων της πόλης. Παρότι η ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτης, ευθύς εξ αρχής έδωσε κατευθύνσεις για τις τροχονομικές παραβάσεις δίνοντας το στίγμα της έμφασης στα κυκλοφοριακά προβλήματα. Έτσι, η Πάτρα δείχνει ανέτοιμη να υποδεχθεί τη νέα σαιζόν, όταν εκ των προτέρων γνωρίζουμε πως όλη η κίνηση των οχημάτων, από τα βόρεια προς τα νότια, θα γίνει κατά βάση από δύο δρόμους, (αντί για τρεις), δηλαδή από Ηρώων Πολυτεχνείου – Όθωνος Αμαλίας και Κανακάρη.
ΤΑ ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΤΗΣ ΟΘ. ΑΜΑΛΙΑΣ
Η δε Όθωνος Αμαλίας έχει ήδη τα «βαρίδια» της. Ο ποδηλατόδρομος που στένεψε τον δρόμο και τα διπλοπαρκαρισμένα. Σε αυτά, προσθέστε την αφετηρία των αστικών λεωφορείων, στο ύψος Νόρμαν έως Καρόλου και μαζί υπολογίστε και τον νέο υπερσύγχρονο σταθμό του υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαϊας. Που θα σημάνει αύξηση κινητικότητας στην περιοχή και με όλα τα προϋπάρχοντα και προαναφερόμενα, εγείρονται σαφή ερωτηματικά γύρω από το πώς θα μετατραπεί η κυκλοφοριακή κατάσταση.
ΤΗΣ ΚΑΝΑΚΑΡΗ ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ…
Και φυσικά, δεν λησμονεί κανείς τα γνωστά «αγκάθια» της Κανακάρη. Τα πολλά διπλοπακαρισμένα που εμπόδιζαν την κίνηση όταν ακόμα ήταν λιγότερη όσο υπήρχε διαθέσιμη και η Μαιζώνος. Έτσι, αναμένεται διπλασιασμός του προβλήματος στη συγκεκριμένη οδό και αυτό αποτελεί τον μέγα «πονοκέφαλο» της Τροχαίας.
«ΤΡΕΙΣ ΚΙ Ο ΚΟΥΚΟΣ» ΣΤΗΝ ΤΡΟΧΑΙΑ…
Κι αν η σκέψη «πάει» κατευθείαν στο… «ας ‘κυνηγήσουν’ τη διπλοστάθμευση», η απάντηση έρχεται απ’ την επίσης γνωστή πραγματικότητα, ότι η Τροχαία Πατρών έχει ξεμείνει από προσωπικό. Είναι γνωστό κι έχει χιλιο-καταγγελθεί από πολλές πλευρές, (Διοικητή, συνδικαλιστές αστυνομικούς). Και σημειωτέον, στην Πάτρα δεν υπάρχει και Δημοτική Αστυνομία, ώστε να επωμίζεται μέρος της διαχείρισης. Με συνέπεια, το πρόβλημα να φαντάζει ακόμα μεγαλύτερο και άκρως δυσεπίλυτο. Αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε, αναφορικά με το διαθέσιμο προσωπικό της Τροχαίας Πατρών, είναι ότι ο αριθμός του επαρκεί μόνο για έναν μοτοσικλετιστή ανά βάρδια και ένα με δύο (το πολύ) περιπολικά, συν το «Ανακριτικό». Χωρίς μάλιστα εν μέσω της βάρδιας να τύχει κάποιο τροχαίο ατύχημα ή άλλο συμβάν στο οποίο θα χρειαστεί να σπεύσουν. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί, ότι μπορούν άπαντες να συνδράμουν, και οι μοτοσικλετιστές της ΔΙΑΣ, για παράδειγμα. Αλλά θα αποσπαστούν από το κύριο αντικείμενό τους, που είναι η πρόληψη και αντιμετώπιση της εγκληματικότητας (άλλες ελλείψεις κι εκεί…).
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗ
Θυμίζουμε ότι μέσω της «Πολιτείας» ο Διοικητής της Τροχαίας Πατρών κ. Χρήστος Ντεμίρης, είχε προτείνει ως ένα βοηθητικό μέτρο, την απαγόρευση στάθμευσης στην μία πλευρά της Κανακάρη, πάντα στο ύψος όπου είναι υπό εκτέλεση τα έργα πεζοδρόμησης της Μαιζώνος. Με βάση την εκτίμηση ότι θα μπορεί να αυξηθεί έτσι η ροή της κίνησης και να μην παρουσιάζεται έντονο μποτιλιάρισμα. Είναι μάλιστα μια πρόταση που εξετάζει η Δημοτική Αρχή.
Επίσης, έχει προταθεί να παρθούν μέτρα απαγόρευσης γύρω απ’ την στάθμευση και στην Όθωνος Αμαλίας. Ρητά και κατηγορηματικά ιδίως για το τμήμα από Τριών Συμμάχων και ως την Πατρέως όπου ο δρόμος είναι ιδιαίτερα στενός. Και η στάθμευση λειτουργεί «ενισχυτικά» για την διπλοστάθμευση που «βασιλεύει» σε αυτό το κομμάτι.
Η ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ