Πόλεμος για τα σκουπίδια στην Πάτρα – Η αντιπολίτευση επιτίθεται, ο Πελετίδης αποδίδει τις ευθύνες στην κυβέρνηση

Του Κωνσταντίνου Φλαμή

«Εσείς βλέπετε την Πάτρα να είναι καθαρή;». Με αυτή την ερώτηση απάντησε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Κώστας Σβόλης, στο ερώτημα της «Πολιτείας» για τον λόγο που συνεχίζει να «βομβαρδίζει» τη δημοτική αρχή με σκληρά σχόλια και ανακοινώσεις. Η καθαριότητα έχει μετατραπεί πλέον σε πεδίο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης, με τους δημοτικούς συμβούλους Μάχη Σιώρου και Φίλιππο Οικονόμου να προβαίνουν σε συνεχείς αναρτήσεις φωτογραφικού υλικού που εμφανίζει σημεία της πόλης που «πονούν». Και άλλες παρατάξεις της αντιπολίτευσης, αλλά και απλοί πολίτες, καταγγέλλουν ότι η Πάτρα παρουσιάζει εικόνα εγκατάλειψης, ειδικά στο κέντρο και τις γειτονιές, με ξεχειλισμένους κάδους και εστίες μόλυνσης.

Τι απαντά η δημοτική αρχή; Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Μιχάλης Αναστασίου, επισημαίνει στην «Πολιτεία» την τεράστια πίεση που δέχονται οι υπηρεσίες λόγω έλλειψης χρηματοδότησης και προσωπικού. «Η πόλη είναι καθαρή, αλλά γίνονται προσπάθειες για να γίνει ακόμη καθαρότερη. Το πρόβλημα οφείλεται στην έλλειψη χρηματοδότησης από την κεντρική κυβέρνηση και στη μη ανανέωση συμβάσεων από εταιρείες ανακύκλωσης», τονίζει χαρακτηριστικά.

- Διαφήμιση -

ΤΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ

Αρκετοί πολίτες πάντως επισημαίνουν πώς η καθημερινότητα της πόλης σε πολλούς τομείς δείχνει επιδείνωση, περιβαλλοντική πίεση και συσσωρευμένη κόπωση. Το ζήτημα της διαχείρισης αποβλήτων στην Πάτρα κινείται σε δύο βασικούς άξονες, τα στερεά απόβλητα και τα υγρά απόβλητα. Δηλαδή από τη μία τα απορρίμματα, η καθαριότητα, η ανακύκλωση και η λειτουργία της Ξερόλακκας και από την άλλη τα λύματα, το αποχετευτικό δίκτυο, ο βιολογικός καθαρισμός και η προστασία του Πατραϊκού Κόλπου.


Στερεά

Στον τομέα των στερεών αποβλήτων, η Πάτρα εξακολουθεί να κουβαλά το βάρος της Ξερόλακκας, μιας υπόθεσης που εδώ και χρόνια αποτελεί μόνιμη πληγή. Η αντιπολίτευση κάνει λόγο για ελλιπή καθαριότητα, αδυναμία ουσιαστικής ανακύκλωσης και αίσθηση εγκατάλειψης στις συνοικίες.


Υγρά

Εδώ το πρόβλημα αγγίζει τη δημόσια υγεία. Ο καθηγητής Υγιεινής, Απόστολος Βανταράκης, έχει επανειλημμένα κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου. Πρόσφατα η ίδια η ΔΕΥΑΠ παραδέχθηκε δημόσια ότι λόγω βλάβης σε υπόγειο αγωγό λυμάτων στην περιοχή του Γλαύκου, αστικά λύματα κατέληγαν στη θάλασσα. Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΠ ανέφερε ξεκάθαρα ότι «τα λύματα καταλήγουν στη θάλασσα», επιβεβαιώνοντας δημόσια την ύπαρξη σοβαρού προβλήματος. Στη συνέχεια βέβαια τόνισε ότι το πρόβλημα αποκαταστάθηκε μετά από παρέμβαση των δημοτικών υπηρεσιών και συνεργείων.


Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ

Κατά την αντιπολίτευση, η ουσία λοιπόν είναι μία. Μετά από 12 χρόνια διοίκησης, η Πάτρα εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρά ζητήματα στη διαχείριση αποβλήτων, τόσο στερεών όσο και υγρών. Από τη μία η Ξερόλακκα και οι διαχρονικές καταγγελίες για περιβαλλοντική επιβάρυνση. Από την άλλη τα λύματα που καταλήγουν στη θάλασσα και οι συζητήσεις περί ακατάλληλων νερών για κολύμβηση. Και τελικά ο πολίτης δικαιούται να αναρωτηθεί: Εάν μετά από 12 χρόνια η κατάσταση όχι μόνο δεν έχει λυθεί αλλά σε ορισμένους τομείς φαίνεται να χειροτερεύει, τότε ποιο ακριβώς είναι το μοντέλο που εφαρμόζεται και ποιο είναι το πραγματικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα αυτής της διοίκησης;

Όλα τα παραπάνω δείχνουν πως μετά το «όπλο» των έργων που χρησιμοποιεί ο Κώστας Πελετίδης, η καθαριότητα θα αποτελέσει το βασικό «πολεμοφόδιο» της αντιπολίτευσης στη μάχη για την διεκδίκηση του δημαρχιακού θώκου.

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας«Πολιτεία»

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Google Logo Προσθήκη του Politeianews.gr στην Google

Ροή Ειδήσεων

Οι ειδησεις σημερα
spot_img

Δείτε επίσης

Σχετικο περιεχομενο