Πώς αυτή ή κάποια άλλη εκδήλωση μπορεί να αξιοποιηθεί σε μια σταθερή βάση που να διασφαλίσει την τόνωση της αγοράς και της τοπικής οικονομίας;
Του Αχιλλέα Ροδίτη
Έχουμε ξαναγράψει για το πώς η Πάτρα θα μπορούσε μιμηθεί άλλες περιοχές που αξιοποιούν κάθε δυνατή δράση που φέρνει κόσμο και χρήμα στην τοπική αγορά, στηρίζοντας το παρόν και το μέλλον της τοπικής κοινωνίας.
Έχουμε αναφερθεί στην περίπτωση της δράσης του δήμου Θέρμου, όπου ετησίως πραγματοποιείται φεστιβάλ διαγωνισμού κατοικίδιων τετράποδων, με προσέλευση όχι μόνον από όλη την Ελλάδα αλλά στις τελευταίες διοργανώσεις και από πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Έχουμε επίσης αναφερθεί προσφάτως και στην περίπτωση του διαγωνισμού αεροπορίας που προ μηνός διοργάνωσαν επί διήμερο όλες οι Αερολέσχες της χώρας στην πόλη του Μεσολογγίου, επιτυγχάνοντας ρεκόρ επισκεψιμότητας.
Αυτή τη φορά παίρνουμε αφορμή από μια διοργάνωση που έγινε στην Πάτρα. Το 25ο επετειακό «24 ΩΡΕΣ ΕΛΛΑΔΑ» που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ιστορικών Σπορ Αυτοκινήτων. Δύσκολο εγχείρημα. Πετυχημένο στο μέγιστο όμως.
«Τις προηγούμενες μέρες πέρασε από την πόλη μας ένα ποτάμι αυτοκινήτων μιας άλλης εποχής, όπου ακόμα δεν είχαν κυριαρχήσει τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και τα διάφορα καλούδια που κάνουν τα σημερινά οχήματα πιο εύχρηστα», σημειώνει ο εκ του Εμπορικού Συλλόγου Ηλίας Κωνσταντάτος ο οποίος συμμετείχε πρωταγωνιστικά στη διοργάνωση.
Τονίζοντας ότι στην ολιγόωρη παραμονή στην πόλη μας, ο κόσμος μπόρεσε και θαύμασε τα αυτοκίνητα, που για τους μεγαλύτερους είναι γνώριμα αναπολώντας τη νιότη τους και οι μικρότεροι τα γνωρίζουν κυρίως από φωτογραφίες και ταινίες. «Ίσως μάλιστα είναι η μοναδική εκδήλωση για ιστορικά αυτοκίνητα που μαζί με τα πληρώματα τους καταπονούνται διανύοντας πάνω από 900 χιλιόμετρα σε ένα εικοσιτετράωρο», λέει.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΠΕΤΥΧΑΝ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
Κυρίως όμως επισημαίνει το επίτευγμα που συντελέστηκε. Λέγοντας ότι: «Στην πρόσφατη παρουσία στην πόλη μας των πλέον των ογδόντα αυτοκινήτων ο Εμπορικός Εισαγωγικός Σύλλογος σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, το Επιμελητήριο Αχαΐας, αλλά και την αρωγή του Δήμου Πατρέων, έδειξαν πως υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας φιλόξενων συνθηκών που να επιτρέπουν την προσέλκυση αντίστοιχων εκδηλώσεων που θα μπορούσαν να έχουν επίκεντρο την περιοχή μας και την πόλη μας, που… τόσες ανάγκες ανάσας χρειάζεται». Με άλλα λόγια, άπαντες οι τοπικοί φορείς συνεργάστηκαν και πέτυχαν!
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ
Και καταλήγουμε στον προβληματισμό μας: Άραγε πόσο δύσκολη θα ήταν η μέγιστη αξιοποίηση κάθε τέτοιου εγχειρήματος ώστε να αποτελέσει θεσμικό γεγονός και να αναδείξει την Πάτρα σ’ έναν σταθερό «σταθμό» μιας ετήσιας εκδήλωσης;
Ο κ. Κωνσταντάτος απαντά:
«Ο κόσμος έδειξε με τη συμμετοχή του και με τον τρόπο που περιεργάζονταν αυτά τα οχήματα ότι διψάει για να δει, ακούσει, μυρίσει τη βενζίνα που καίγεται στο άγνωστο για αυτόν καρμπυρατέρ…». Και εξηγεί πόσα πολλά μπορούν να γίνουν: «Πεδίο δόξης λαμπρό, λοιπόν, ο χώρος του ιστορικού οχήματος, αφού μπορεί να παρέχει ποικίλες εκδηλώσεις. Από ολιγόωρες εκδρομές σε όμορφα μέρη, από στατικές εκθέσεις με αντίστοιχα καλλιστεία (Concours d’Elegance) μέχρι και ένα ξένοιαστο διήμερο (ή και πολυήμερο) διάλειμμα περιήγησης και αγωνιστικής ευχαρίστησης (regularity) για τους συμμετέχοντες».
Όπως υπογραμμίζει, πάντα μια τέτοια εκδήλωση αποτελεί πόλο έλξης και τρόπο προβολής μιας περιοχής, της τοπικής κουλτούρας και των τοπικών προϊόντων. «Αφού η εικόνα που παράγεται μέσα από την τοποθέτηση σε ένα ‘κάδρο’ ενός ιστορικού οχήματος ταξιδεύει στους λάτρεις των τροχοφόρων όλου του κόσμου. Και βεβαίως δεν είναι λίγοι – όπως λίγοι δεν είναι όλοι εκείνοι που ασχολούνται συνολικά με το μηχανοκίνητο κόσμο, δηλ. δίκυκλα, ιστορικά, 4Χ4 κλπ. Μέχρι από το εξωτερικό έρχονται για να οδηγήσουν στους φιδίσιους Ελληνικούς δρόμους με τα υπέροχα τοπία….».
Κατά συνέπεια, μία ακόμα ευκαιρία είναι μπροστά μας. Ας μην προσπεράσει. Ούτε αυτή, ούτε καμία άλλη.
ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΤΥΠΟ ΤΗΣ ΑΧΑΪΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ