- ΜΕ MINI BUS ΘΑ ΛΥΝΟΤΑΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ;
του Αχιλλέα Ροδίτη
Και ενώ η πόλη «τυραννιέται» από το κυκλοφοριακό, περιέργως τα δημοτικά πάρκινγκ παραμένουν άνετοι, ελεύθεροι χώροι όπου κανείς μπορεί να κινηθεί ανάμεσα στα λιγοστά σταθμευμένα ΙΧ, ακόμα και να παίξει και ποδόσφαιρο! Μια βόλτα από τον χώρο στάθμευσης στο παλιό αμαξοστάσιο του ΟΣΕ, στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου ή στο πάρκινγκ με το όνομα του αείμνηστου Αντιδημάρχου Γιώργου Καλεντζώτη, στην οδό Παπαφλέσσα, αρκεί για να επιβεβαιωθεί του λόγου το αληθές. Μόνο το «πάρκινγκ», (που δεν ήταν), του μόλου της Αγίου Νικολάου γέμιζε σε καθημερινή βάση από αυτοκίνητα, αφού βόλευε τους οδηγούς για να φθάσουν με τα πόδια, γρήγορα, στον προορισμό τους. Ενώ ο χώρος στάθμευσης στο παλιό λιμάνι, δίπλα στο ΚΕΠ, είναι σταθερά γεμάτος και μάλιστα ασφυχτικά.
Άρα, γιατί τα υπόλοιπα δημοτικά πάρκινγκ στα οποία αναφερθήκαμε, παραμένουν σχεδόν άδεια;
Ίσως μάλιστα η λέξη «περιέργως», παραπάνω, να μην ταιριάζει τόσο διότι η εξήγηση υπάρχει και είναι προφανής: Τα δημοτικά πάρκινγκ δεν γεμίζουν διότι δεν υπάρχει επαρκής λεωφορειακή σύνδεσή τους με τα κεντρικότερα σημεία της πόλης. Είναι κάτι που άλλωστε γνωρίζει η δημοτική αρχή, γι’ αυτό και έχει καταβάλλει προσπάθειες επίλυσης διαμέσου της δυνατότητας, (την οποία θα πρέπει να αναγνωρίσει και να εξασφαλίσει η Πολιτεία), να δρομολογηθούν mini bus.
Άλλωστε ο ίδιος ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης το έχει πλήρως αναλύσει το θέμα, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πολιτεία» πρόσφατα.
Λέγοντας ότι στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που θα κατατεθεί εντός του Δεκεμβρίου, η σημαντική παράμετρος αφορά στο να μπορέσει ο Δήμος να βάλει μίνι λεωφορεία που να συνδέσουν τα τέσσερα δημοτικά πάρκινγκ με το ιστορικό κέντρο, αλλά και την Άνω πόλη και την Αρόη με αυτό. Χαρακτηριστικά, ο κ. Πελετίδης είχε δηλώσει στην εφημερίδα: «αν η πρόταση και πρόθεση στηριχτούν αρμοδίως και προχωρήσει μία τέτοια δράση, τότε η Δημοτική Αρχή θα προβεί στην εξεύρεση των χρημάτων για την εξασφάλιση οδηγών, ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργία γραμμών mini bus και η δημόσια συγκοινωνία, μέσω αυτών, τουλάχιστον σε σημεία της πόλης όπου σήμερα η μετακίνηση είναι από ανύπαρκτη έως και προβληματική».
Και σε άλλο σημείο δήλωνε: «Ο Δήμος θα πάρει πρωτοβουλίες και θα πιέσει και θα προσπαθήσει να ξεσηκώσει τον Πατραϊκό λαό, ώστε η τρίτη πόλη της Ελλάδας να έχει δημόσια Μέσα Μαζικής Μετακίνησης. Θα το διεκδικήσουμε για εμάς, χωρίς να σημαίνει ότι δεν το διεκδικούμε και για τις άλλες πόλεις. Έτσι λύνεται το κυκλοφοριακό, και το διοξείδιο του άνθρακα στο περιβάλλον».
ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ