- Το πρόβλημα παλιών αγωγών και απρόβλεπτων εργασιών, ίσως καθυστερήσει το έργο. Σε συνδυασμό με το ότι τελικά στάθηκε αδύνατο να δουλέψουν δύο συνεργεία ταυτόχρονα. Όμως ο Δήμος έχει έτοιμο το εναλλακτικό σχέδιο, αν το έργο δεν γίνει ως τα Χριστούγεννα
του Αχιλλέα Ροδίτη –
Το έργο πεζοδρόμησης της Μαιζώνος ξεκίνησε και ήδη έχει κάνει αισθητή την δυσμενή αλλαγή στις μετακινήσεις, μετατρέπονας το κυκλοφοριακό σε πρόβλημα για γερά νεύρα. Ειδικά στις δύο εναπομείναντες δρόμους, την Όθωνος Αμαλίας και την οδό Κανακάρη όπου από Αράτου και μετά διοχετεύεται όλη η κίνηση και είναι δύο οδοί ούτως ή άλλως επιβαρυμένες από προβλήματα που προϋπάρχουν (ποδηλατόδρομος, διπλοπαρκάρισμα).
Και όλα αυτά ενώ η αποδυναμωμένη από προσωπικό Τροχαία Πατρών αδυνατεί να διαχειριστεί επαρκώς τις αυξημένες ανάγκες σε αστυνόμευσης με τον μόλις έναν μοτοσικλετιστή τροχονόμο ανά βάρδια, αφού, ως γνωστόν, προσωπικό αποσπάται είτε στην Αθήνα, είτε ακόμα και στην… τουριστική Καλαμάτα λόγω των… εκεί αυξημένων αναγκών!
Θυμίζουμε ότι από το προηγούμενο φύλλο της η «Πολιτεία» πρόταξε προτάσεις του Διοικητή Τροχαίας Πατρών κ. Χρήστου Ντεμίρη, για απαγόρευση στάθμευσης στη μια πλευρά της Κανακάρη, στο ύψος όπου εκτελούνται τα έργα, ώστε να αυξηθεί η ταχύτητα στη ροή οχημάτων. Και του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου, για σύνδεση με λεωφορεία των δημοτικών πάρκινγκ και του ιστορικού κέντρου, ώστε να μειωθεί ο όγκος διερχόμενων οχημάτων.
«Όλες τις προτάσεις αυτές τις είδαμε και είμαστε έτοιμοι να τις συζητήσουμε», δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Έργων παραπέμποντας όμως το θέμα στην αρμόδια Αντιδήμαρχο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων κα Αν. Τογιοπούλου.
ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η εφημερίδα «Πολιτεία» φέρνει σήμερα στο «φως» το τι γίνεται με το χρονοδιάγραμμα του έργου. Τι θα συμβεί στην επόμενη φάση του αλλά και τι είναι αυτό που ήδη συνάντησαν μπροστά τους με την έναρξη των εργασιών και τους βασανίζει για την συνέχεια, θέλοντας να το αποφύγουν διότι μπορεί να οδηγήσει σε καθυστερήσεις. Και επειδή κάτι τέτοιο είναι ορατό σαν κίνδυνος και σενάριο, η αρμόδια Αντιδημαρχία έχει ήδη έτοιμο το PLAN B το οποίο αποκαλύπτουμε σήμερα.
ΠΑΛΙΟΙ ΑΓΩΓΟΙ
Κατ’ αρχάς να θυμίσουμε ότι το αρχικό χρονοδιάγραμμα έκανε λόγο για ολοκλήρωση του πεζόδρομου της Μαιζώνος, από Αράτου έως Γούναρη, ως τον Δεκέμβρη και πριν τα Χριστούγεννα.
Αλλά επειδή δεν ξέρεις ποτέ τι θα συναντήσεις σκάβοντας, το μέγα άγχος προκαλείται από ποιες ανάγκες απρόβλεπτων εργασιών θα προκύψουν. Αυτό ήδη συνέβη στο κομμάτι έργων μεταξύ Αράτου και Κολοκοτρώνη, σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Έργων κ. Παναγιώτη Μελά.
Ο παλιός αγωγός χρειαζόταν αντικατάσταση. «Δεν υπήρχε τίποτα», είπε. Επιβεβαιώνοντας ότι ήδη στο τμήμα αυτό το έργο υπέστη καθυστέρηση. Μικρή μεν, αλλά υπέστη. Κι έτσι, το ερώτημα είναι τι θα προκύψει στα επόμενα οικοδομικά τετράγωνα.
ΑΔΥΝΑΤΟ… ΔΥΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΜΑΖΙ
Η πρώτη σκέψη και τακτική του Δήμου, που η «Πολιτεία» είχε αποκαλύψει προ εβδομάδων, ήταν να μπουν δυο συνεργεία μαζί και να εκτελούν το έργο από αντίθετες κατευθύνσεις. Ένα από την Αράτου και ένα από την Γούναρη. Αυτό, γιατί θα βοηθούσε σημαντικά στη μέγιστη μείωση του χρόνου ολοκλήρωσης της πεζοδρόμησης. Αλλά τελικά αυτό κατέστη αδύνατο να εφαρμοστεί στην πράξη κατά τον κ. Μελά.
Ο Αντιδήμαρχος εξήγησε πως λόγω της παράλληλης εκτέλεσης κι άλλων έργων στην Πάτρα αλλά και του συχνού περάσματος βαρέων οχημάτων απ’ το κέντρο, το παράλληλο κλείσιμο δύο τμημάτων της Μαιζώνος θα προκαλούσε μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο στο κέντρο της πόλης. Έτσι, αποφασίστηκε να παραμείνει μόνο ένα συνεργείο και να προχωρά την πεζοδρόμηση «τετράγωνο – τετράγωνο».
ΤΟ PLAN B ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
Εάν δεν επιτευχθεί ο στόχος, το έργο να είναι έτοιμο στο σύνολό του πριν από τα Χριστούγεννα, η δημοτική αρχή έχει ήδη έτοιμο το PLAN B.
Κι αυτό προβλέπει την προσωρινή διακοπή των εργασιών για τις γιορτές, ώστε η τοπική αγορά να δουλέψει δίχως εκτέλεση έργων ταυτόχρονα. «
Αν, για παράδειγμα, τα έργα έχουν φτάσει ως την Πατρέως, τότε θα κλείσουμε το εργοτάξιο και θα αφήσουμε κανονικά τον υπόλοιπο δρόμο στην κυκλοφορία. Και τα έργα θα συνεχιστούν από την αρχή του 2025», απαντά ο κ. Μελάς.
από εφημερίδα “ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ”