ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΑΠΟΛΙΤΕΙΑ

Πάτρα: Η δύσκολη εξίσωση του ποδηλατόδρομου στην παραλιακή οδό

1 11
Tου Αχιλλέα Ροδίτη
Η έναρξη των εργασιών στην παραλιακή οδό της Πάτρας, για τον ποδηλατόδρομο που θα ενώσει τις περιοχές της Αγυιάς και του Νότιου Πάρκου, προκάλεσε αλυσιδωτές συζητήσεις σε πρακτικό, αλλά και δημοτικό-πολιτικό επίπεδο.

Πρακτικό, λόγω των αυθόρμητων αντιδράσεων που εκφράστηκαν από επαγγελματίες αυτοκινητιστές (οδηγούς λεωφορείων και ταξιτζήδες), αλλά και απλούς οδηγούς υπό την διαπίστωση ότι στενεύει το πλάτος του δρόμου, (ειδικά εκεί όπου ο ποδηλατόδρομος εισέρχεται στην Όθωνος Αμαλίας), αφού το διαθέσιμο οδικό τμήμα για τη διεξαγωγή κυκλοφορίας των υπολοίπων οχημάτων περιορίζεται στα μόλις δύο ρεύματα.

Με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται περαιτέρω η ήδη επιβαρυμένη κίνηση, σε έναν δρόμο που κατά τα άλλα αποκαλείται ως… «ταχείας κυκλοφορίας».

Και δημοτικό-πολιτικό, διότι ήδη… άνοιξε η δημόσια συζήτηση σε επίπεδο εκπροσώπων δημοτικών παρατάξεων. Όπως, λόγου χάρη, της παράταξης «Σπιράλ» που προσφάτως εξέδωσε ανακοίνωση για το θέμα, κατηγορώντας μεταξύ άλλων τη δημοτική αρχή ότι δεν μερίμνησε ώστε το έργο να περάσει μέσα από τη λιμενική ζώνη προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια, και για τους ποδηλάτες, αλλά και για τα οχήματα στην παραλιακή.

Ωστόσο, ευθείες απαντήσεις στις απορίες και τις διαφωνίες που εκφράζονται για το πώς και πού κατασκευάζεται ο ποδηλατόδρομος της παραλιακής, δίνει μέσω της «Πολιτείας» ο αντιδήμαρχος Αρχιτεκτονικού Έργου – Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων (Η/Μ) και Έργων Υποδομής Χρήστος Κορδάς. Ξεκαθαρίζοντας τους λόγους που επιβάλλουν το έργο να γίνει διαμέσου της Ηρώων Πολυτεχνείου και Όθωνος Αμαλίας και όχι εντός της λιμενικής ζώνης.

Ο αντιδήμαρχος μάλιστα επιμένει ότι απεναντίας δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση ο ποδηλατόδρομος να γίνει μέσω του παλιού λιμανιού, αφού, όπως λέει, «έτσι δεν θα μπορούσε να συνδέεται με τους κάθετους δρόμους, άρα με την ίδια την πόλη».

Επί της ουσίας, περιγράφει ότι σε μια τέτοια περίπτωση ο ποδηλατόδρομος θα ήταν ένα ξεκομμένο τμήμα από την πόλη και δεν θα ήταν λειτουργικός για όσους θα θέλουν να τον χρησιμοποιούν για να μετακινηθούν εντός πόλης. Παρά μόνον θα χρησίμευε για μια απλή βόλτα από την Αγυιά ως το Νότιο Πάρκο και αντίστροφα.

Επίσης, εξηγεί ότι η κατασκευή του εντός της λιμενικής ζώνης θα προϋπέθετε το ξήλωμα των πυλώνων φωτισμού εντός αυτής, γεγονός που εκ πρώτης φαντάζει αδύνατο να γίνει διότι πέρα του υψηλού κόστους για κάτι τέτοιο η περιοχή θα έμενε χωρίς φωτισμό;

Ο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ

Ερωτηθείς σχετικά από την «Πολιτεία», ο διοικητής της Τροχαίας Πατρών, Χρήστος Ντεμίρης, δεν έκρυψε την ανησυχία και τον προβληματισμό του για τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα που διαμορφώνονται στην περιοχή.

Αφενός προειδοποίησε για «σαφάρι» της Τροχαίας (ειδικά στην Όθωνος Αμαλίας) και κυνηγητό στα διπλοπαρκαρισμένα, αφετέρου όμως προσέγγισε και μέσω της «μεγάλης εικόνας» την όλη κατάσταση, εξετάζοντας δηλαδή όλες τις επερχόμενες μικρές και μεγάλες αλλαγές που δρομολογούνται στην Πάτρα.

Όπως εξήγησε ο ανώτερος αξιωματικός, ο όγκος των οχημάτων θα αυξηθεί ιδίως όταν ξεκινήσει και η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος. «Είναι ένας συνδυασμός αλλαγών που θα οδηγήσει στην αύξηση της κυκλοφοριακής κίνησης στην παραλιακή οδό η οποία θα γίνει μοναδική είσοδος προς την πόλη για όποιον έρχεται από Αθήνα», τόνισε ο κ. Ντεμίρης.

Η ΑΝΤΙΔΡΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ

Βέβαια στον σχεδιασμό υπάρχει η περίφημη αντιδρόμηση της Κανακάρη και της Κορίνθου – άρα η Κορίνθου μπορεί να αποτελέσει δεύτερη είσοδο – αλλά μένει να δούμε… πότε θα γίνει η αντιδρόμηση κι αν θα προηγηθεί πολύ χρονικά η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος!

Επίσης, στην Νόρμαν θα λειτουργήσει ο νέος σταθμός Υπεραστικού ΚΤΕΛ που θα αυξήσει την γενικότερη κίνηση στο σημείο της Νόρμαν, σε συνδυασμό με την αναχώρηση-αύξηση και των ταξί που θα πρέπει να υπάρχουν εκεί.

Σε κάθε περίπτωση, ο διοικητής της Τροχαίας Πατρών έχει ζητήσει από τον Δήμο της Πάτρας τον προγραμματισμό σύσκεψης στην οποία θα τεθούν όλα τα δεδομένα στο τραπέζι, ώστε να υπάρξει συντονισμός και συνεννόηση για την αποφυγή του ενδεχομένου αύξησης του κυκλοφοριακού χάους στο κέντρο της πόλης.

ΚΑΙ «ΜΠΗΧΤΕΣ» ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

Αξίζει να σημειωθεί ότι η δημοτική παράταξη «Σπιράλ» στην ανακοίνωση που προ ημερών εξέδωσε έθεσε κι ακόμα μία διάσταση στο θέμα, άκρως πολιτική. Αναφέροντας ότι αν και το έργο είχε ανακοινωθεί ότι θα παραδινόταν την 28η Ιουλίου 2021, τελικά «όχι μόνο δεν ολοκληρώθηκε εντός του αρχικού χρονοδιαγράμματος, αλλά έχει πάρει παράταση για κάπου μέσα στο 2022.

Η αναμενόμενη δεύτερη παράταση μπορεί και να μας βγάλει κάπου κοντά στις δημοτικές εκλογές. Τυχαίο;». Εν ολίγοις, η παράταξη άφησε αιχμές ότι εκ του πονηρού υπήρξε καθυστέρηση έναρξης εργασιών, ώστε η ολοκλήρωση του ποδηλατόδρομου να συμπέσει χρονικά όσο γίνεται πλησιέστερα στις επόμενες δημοτικές εκλογές.

 

kordas

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΡΔΑΣ

Να δούμε το έργο με προβολή στο μέλλον

Έναν ακόμα λόγο που ο κ. Κορδάς -στις δηλώσεις του προς την «Πολιτεία»-χρησιμοποίησε για να επιχειρηματολογήσει υπέρ της τωρινής χάραξης του ποδηλατοδρόμου αφορά στο πώς θα διαμορφωθεί όλη η περιοχή στο μέλλον. «Θα γίνει και η υπογειοποίηση του τρένου, θα γίνει και η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου, άρα θα αλλάξει συνολικά όλη αυτή η περιοχή σε λίγα χρόνια. Άρα πρέπει να φανταστούμε πώς θα είναι όλη αυτή η περιοχή για να βγάλουμε συμπεράσματα», εξηγεί ο αντιδήμαρχος Έργων Υποδομής της Πάτρας.

Το νεότερο πάντως είναι ότι η αφετηρία των αστικών λεωφορείων που παραμένει επί της Όθωνος Αμαλίας, από την Νόρμας μέχρι την οδό Καρόλου, δεν πρόκειται να μεταφερθεί σε άλλο σημείο της πόλης αλλά αντίθετα θα παραμείνει εκεί, όπως ανακοίνωσε στην «Πολιτεία» ο αντιδήμαρχος Χρήστος Κορδάς.

Σχολιάζοντας μάλιστα χαρακτηριστικά: «Μην ανησυχείτε. Χωράνε. Θα υπάρχουν δύο ρεύματα που έτσι κι αλλιώς αυτά χρησιμοποιούνταν και μέχρι τώρα».

Για το θέμα των λεωφορείων είχε υπάρξει προσπάθεια διερεύνησης πιθανής μετακίνησης τους σε άλλη περιοχή, όμως όπως προ ενός έτους είχε δηλώσει στην «Πολιτεία», ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Πατρών Γιάννης Ρήγας, μια τέτοια μετακίνηση δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση επειδή πουθενά αλλού στο κέντρο της Πάτρας δεν υπήρχε άλλο σημείο όμοιας έκτασης για να μπορούν να σταθμεύουν τα οχήματα της συγκεκριμένης αφετηρίας.

Η οποία παλιότερα βρισκόταν, να θυμίσουμε, επί της οδού Κανακάρη, μεταξύ Αράτου και Κολοκοτρώνη.

 

 

 

You may also like

Comments are closed.