ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑ

Πάτρα: Περίεργη «σιωπή» για την υπογειοποίηση

τραινο πελετίδης καραμανλής
Χωρίς αντιδράσεις δέχθηκε η Πάτρα τον τελικό σχεδιασμό Καραμανλή για το τρένο. Ούτε καν ο μαχητικός Δήμος δεν αντέδρασε, παρά τις αποφάσεις που είχαν προηγηθεί.

Του Κωνσταντίνου Φλαμή

Όλα δείχνουν πως ο Κώστας Πελετίδης δεν κατάφερε να υλοποιήσει το όνειρό του και φυσικά το όνειρο της Πάτρας για πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής του τρένου από το Ρίο μέχρι και την έξοδο της αμαξοστοιχίας από την πόλη (στο Νότιο Διαμέρισμα προς Βραχνέϊκα).

Αυτό, τουλάχιστον, αποδεικνύεται και από την προκήρυξη για την δημοπρασία που είδε το φως της δημοσιότητας. Και επειδή η δημοπρασία έχει οριστεί για τις 14 Ιανουαρίου, εκτιμάται ότι ο δήμαρχος πολύ δύσκολα θα μπορέσει να πείσει τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή να αλλάξει το σχέδιό του. Έτσι το τρένο θα υπογειοποιηθεί με βάση τα όσα είχε προ μηνών ανακοινώσει ο υπουργός δίνοντας, παράλληλα, στην δημοσιότητα και το περιβόητο βίντεο με το «πέρασμα της αμαξοστοιχίας μέσα από την πόλη».

Ακόμη και πριν μερικές ημέρες ο κ. Πελετίδης έλεγε πως «εμείς παλεύουμε και θα πετύχουμε την υπογειοποίηση σε όλο το μήκος της παραλιακής γραμμής μέχρι το Ρίο έτσι ώστε να κατασκευάσουμε το γραμμικό πάρκο πάνω από την υπογειοποιημένη γραμμή». Ωστόσο όλο αυτό το χρονικό διάστημα είναι βέβαιο πως δεν ασκήθηκαν οι πιέσεις που θα περιμέναμε και στις οποίες μας είχε συνηθίσει η δημοτική αρχή της «Λαϊκής Συσπείρωσης». Είναι λοιπόν προφανές πως ο δήμαρχος είχε καταλάβει πως… δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο και προφανώς «υποχώρησε»…

ΣΤΑ…ΚΑΓΚΕΛΑ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΡΙΟΥ, ΚΑΣΤΕΛΛΟΚΑΜΠΟΥ

Από την πλευρά τους οι κάτοικοι των περιοχών Ρίου και Καστελλοκάμπου βρίσκονται ακόμη… στα κάγκελα, όμως προφανώς και εκείνοι καταλαβαίνουν πως το «παιγνίδι» έχει τελειώσει! Αν κοιτάξει κανείς το πώς θα είναι οι στάσεις του τρένου στον αστικό ιστό από το Ρίο μέχρι την Πάτρα, φαίνεται ξεκάθαρα το που θα υπογειοποιηθεί η γραμμή:

1.Καστελλόκαμπος (επιφανειακή),

2.Μποζαΐτικα (επιφανειακή),

3.Κανελλοπούλου (μετατροπή σε υπόγεια),

4.Αγυιά (μετατροπή σε υπόγεια),

5.Παναχαϊκή (μετατροπή σε υπόγεια),

6.Αγίου Διονυσίου (μετατροπή σε υπόγεια),

7.Τριών Συμμάχων (πρώην Πάτρας, Παλιό Λιμάνι – μετατροπή σε υπόγεια),

8.Άγιος Ανδρέας (μετατροπή σε υπόγεια, με μετεπιβίβαση από/προς την υφιστάμενη μετρική Σιδηροδρομική Γραμμή προς Πύργο),

9.Κατασκευή νέας Τερματικής Στάσης Νέου Λιμένα Πατρών (επιφανειακή).

Είναι δε απορίας άξιον πως, παρά την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, για πλήρη υπογειοποίηση του τρένου δεν αντέδρασε (μέχρι σήμερα) καμία παράταξη και ο μόνος που απέστειλε ανακοίνωση ήταν ο πρόεδρος της τοπικής Ν.Δ. (ΔΕΕΠ) Αντώνης Κουνάβης ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την απόφαση της κυβέρνησης.

ΕΡΓΟ ΜΕ ΚΟΣΤΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΖΕΙ ΤΟ ΜΙΣΟ ΔΙΣ

Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο που περιμένει η Πάτρα εδώ και δεκαετίες και πλέον οδεύει σε φάση εκκίνησης της υλοποίησης.

Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή από το Ρίο μέχρι τον Νέο Λιμένα Πάτρας κόστους 477 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) είναι, άλλωστε, το τελευταίο τμήμα που απομένει στην αναβαθμισμένη κεντρική σιδηροδρομική αρτηρία της χώρας (ΠΑΘΕ/Π).

Το έργο δημοπρατεί η ΕΡΓΟΣΕ στις 14 Ιανουαρίου 2022 με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Εκείνη την ημέρα θα κληθούν οι ενδιαφερόμενοι Όμιλοι να καταθέσουν το ενδιαφέρον τους και στη συνέχεια να διεκδικήσουν το έργο. Στις 21 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί η αποσφράγιση των φακέλων συμμετοχής από όπου θα προκύψει ποια σχήματα θα περάσουν στην Β’ φάση του διαγωνισμού.

Υπογειοποιούνται 5,16 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής στο αστικό κομμάτι της Πάτρας. Παράλληλα η πόλη θα αποκτήσει υπόγειες σιδηροδρομικές στάσεις οι οποίες θα χρησιμεύσουν για τον προαστιακό της περιοχής.

Το έργο είχε ανακοινώσει από το 2020 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. H δημοπράτηση στο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο Ρίο-Νέος Λιμένας Πάτρας είναι μέρος πακέτου σιδηροδρομικών έργων ύψους 4 δισ. ευρώ που ενώνουν μεγάλα λιμάνια με το εθνικό δίκτυο.

Παράλληλα η πόλη της Πάτρας θα επανασυνδεθεί με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και οι επιβάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα σύγχρονα τρένα ηλεκτροκίνητα και υδρογόνου. Η απόσταση Αθήνας-Πάτρας με μια υπερταχεία θα διαρκεί λιγότερο από δύο ώρες.

Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει εκπονηθεί, το σημερινό τμήμα των σιδηροδρομικών γραμμών που θα υπογειοποιηθεί θα αναπλαστεί και θα αποτελέσει μια σημαντική αστική ανάπλαση για την Πάτρα.

Από τις οκτώ σιδηροδρομικές στάσεις που λειτουργούν σήμερα για τη λειτουργία του Προαστιακού Πάτρας, οι έξι γίνονται υπόγειες ενώ θα κατασκευαστεί και μία νέα τερματική στάση στο νέο λιμάνι.

Τα έργα εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, η οποία δεν προβλέπεται νωρίτερα από το 2023. Επίσης θα πρέπει να περιμένουμε τα ευρήματα των μελετών σχετικά με το υπέδαφος που θα συναντήσει ο ανάδοχος και τι κατασκευές τελικά θα απαιτηθούν.

You may also like

Comments are closed.