ΠΑΤΡΑ: Πεζοδρόμια… για δυο τροχούς! Μάστιγα η στάθμευση δικύκλων…

Facebook
Twitter

Μάστιγα τα παρκαρισμένα μηχανάκια πάνω σε πεζοδρόμια ή και σε εισόδους τους, με αποτέλεσμα η μετακίνηση πεών και δη τυφλών να γίνεται μετ΄ εμποδίων…

 του Αχιλλέα Ροδίτη

Η κατάσταση είναι γνωστή στην Πάτρα και δεν χρήζει περαιτέρω ανάλυσης. Δίκυκλα σταθμευμένα πάνω σε πεζοδρόμια ή σε σημεία πρόσβασης σε αυτά, με τρόπο που ενίοτε εμποδίζει πλήρως την διέλευση πεζών. Εμποδίζοντας ακόμα και συμπολίτες με αναπηρικό αμαξίδιο να περάσουν, μέχρι και τυφλούς όταν καταλαμβάνεται η ειδική λωρίδα «οδηγού διέλευσης τυφλών».

1o ΘΕΜΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ 2 1

Είναι βέβαια αποδεκτό το γεγονός ότι η σύγχρονη μορφή των πόλεων επιφυλάσσει την άνιση κατανομή του αστικού χώρου εις βάρος των βιώσιμων μη-μηχανοκίνητων μέσων, όπως η μετακίνηση πεζή.

Εκτός, από τα «φτωχά» χαρακτηριστικά που συνήθως εντοπίζονται στους περισσότερους διαδρόμους κίνησης των πεζών, (σπασμένες πλάκες κ.λπ.) οι συνθήκες περπατήματος συχνά υποβαθμίζονται περαιτέρω εξαιτίας της παράνομης στάθμευσης των δικύκλων στα πεζοδρόμια. Ένα φαινόμενο που στην Πάτρα κάνει την εμφάνισή του με ιδιαίτερη ένταση τα τελευταία χρόνια δίχως μέχρι σήμερα να έχει τύχει της σημασίας και της αντιμετώπισης που του αρμόζει, έστω κι αν υποβαθμίζονται πολύ οι συνθήκες κίνησης των πεζών.

1o ΘΕΜΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ 3 1

ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ

Στη Γαλλία, πρόσφατα έγινε γνωστό ότι με τη βοήθεια της τεχνολογίας επιχειρείται η λύση του προβλήματος που αφορά στη «μάστιγα», όπως χαρακτηρίζεται, της παράνομης στάθμευσης δικύκλων οπουδήποτε, προσφέροντας μέσω εφαρμογής κινητού τηλεφώνου, τη δυνατότητα της καταγγελίας μιας μοτοσικλέτας που εμποδίζει.

Μετά την επιβολή τέλους ύψους 2 ή 3 ευρώ/ώρα για όλες τις μοτοσικλέτες που σταθμεύουν στο Παρίσι, μια ιδιωτική εταιρεία ενοικίασης δικύκλων εξέλιξε μια εφαρμογή μέσα από την οποία θα μπορεί κανείς να «καρφώνει» εκείνα τα δίτροχα που έχουν σταθμεύσει παράνομα, εμποδίζοντας είτε την κυκλοφορία των οχημάτων είτε την κίνηση των πεζών.

 

ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Πριν λίγους μήνες, στην Αθήνα, οι γερανοί της Τροχαίας βγήκαν για να μαζέψουν δίκυκλα και να κρατήσουν ελεύθερα τα πεζοδρόμια. Αποτέλεσμα της κινητοποίησης για την οποία συνεργάστηκαν οι άνδρες της Τροχαίας και της Δημοτικής Αστυνομίας ήταν σε έναν μόλις μήνα να μεταφερθούν με γερανούς 255 μηχανάκια και μηχανές, να αφαιρεθούν πάνω από 160 πινακίδες και να βεβαιωθούν 3.393 παραβάσεις παράνομης στάθμευσης!

Βέβαια αυτά είναι «ψιλά» γράμματα για την για την Πάτρα. Τα μηχανάκια είναι παρκαρισμένα, παντού, αρκεί να χωράνε!

 

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ ΠΑΡΟΔΙΩΝ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΩΝ

Το ακούσαμε κι αυτό…: «Είναι ιδιωτικός χώρος»!

1o ΘΕΜΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ 1 1

Στη διάρκεια του ρεπορτάζ της «Πολιτείας», κάτοχος δικύκλου αντέδρασε επιχειρηματολογώντας υπέρ του ισχυρισμού του ότι: «το πεζοδρόμιο που παρκάρω το μηχανάκι είναι ιδιωτικό, βάσει συμβολαίου». Δηλαδή, ο ίδιος επιτρέπει στους πεζούς να περπατούν πάνω σε αυτό και μπροστά απ’ την επιχείρηση του; Και εκείνος κατασκεύασε και το πεζοδρόμιο; Φυσικά και όχι.

3 1 e1665989451750

 

Σύμφωνα με τον Δήμο αλλά και με τον Διοικητή της Τροχαίας Πατρών Χρήστο Ντεμίρη αυτό είναι μια λάθος αντίληψη.

«Εμείς πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις επιδίδουμε κλήσεις», εξηγεί ο κ. Ντεμίρης. Προφανώς ορισμένα τμήματα πεζοδρομίων κάτω από καμάρες κτιρίων ανήκουν στο κτίριο, όμως αυτό δεν καλύπτεται από τον Κ.Ο.Κ. σε ό,τι αφορά το κομμάτι του πεζοδρομίου από το οποίο διέρχονται πεζοί, ούτε νομιμοποιείται προς χρήση στάθμευσης για οχήματα, δίκυκλα ή άλλα. Αυτά «λέει» ο Νόμος, τουλάχιστον. Ο οποίος, φυσικά, δεν επιδέχεται διαφορετικής ερμηνείας κατά το δοκούν.

Έτσι, η «δικαιολογία» ότι «το πεζοδρόμιο είναι υπόστεγο μπροστά απ’ την επιχείρηση μου, άρα μπορώ να βάζω πάνω το δίκυκλο μου», όχι μόνο δεν υφίσταται και δεν καλύπτεται από καμιά νομοθεσία, αλλά όπως και οι άλλες περιπτώσεις, αποτελεί κανονική κυκλοφοριακή παράβαση.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

0004 e1683900074436

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή