Του Αχιλλέα Ροδίτη
Μία δήλωση «βόμβα» έκανε στην «Πολιτεία» ο πρώην Ευρωβουλευτής και νυν Συντονιστής των Πρασίνων, Μιχάλης Τρεμόπουλος, κατά το προχθεσινό πέρασμά του από την Πάτρα και στο περιθώριο συναντήσεων που είχε με υποστηρικτές, με εκπροσώπους τοπικών φορέων, ακόμα και τον σύλλογο φίλων του ελληνικού σιδηρόδρομου.
Ο πρώην Ευρωβουλευτής, μεταξύ άλλων, είπε ότι τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο της χώρας μας δεν είναι τίποτε άλλο από το ανάγλυφο ενός μοντέλου πολιτικής που συνειδητά ακολουθήθηκε, με στόχο την σταδιακή και σε βάθος χρόνου απαξίωση των μετακινήσεων με τα τρένα, προς εξυπηρέτηση συμφερόντων που κινούνται σε άλλα μέσα μεταφοράς. Και τόνισε ότι «φθάσαμε στα Τέμπη εξαιτίας πολιτικών δεκαετιών που απαξιώνουν τον σιδηρόδρομο και υλοποιούν το αμερικάνικο μοντέλο ενίσχυσης των οδικών μεταφορών σε βάρος του σιδηροδρομικού δικτύου».
Προσέθεσε μάλιστα ένα ανατριχιαστικό στοιχείο, λέγοντας ότι «από το 2005 οι κυβερνήσεις αλλάζουνε και το μοντέλο μένει. Από το 2005 μέχρι το 2025 έχει μειωθεί κατά 40% ο ελληνικός σιδηρόδρομος, οι γραμμές του. Αυτό, δεν έγινε τυχαία. Η απαξίωση, τα τρένα, η έλλειψη προσωπικού, τα χρέη, όλα αυτά είναι μέρος μιας συγκεκριμένης πολιτικής που αφήνει να αναπτυχθούν ταυτόχρονα οι ιδιωτικές μεταφορές στην Ελλάδα».
«Και αυτό, παρότι έχουν ‘φαγωθεί’ τεράστια ποσά τα οποία είχαν δοθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηρόδρομου», πρόσθεσε. Επίσης τόνισε: «Και οι μνημονιακές πολιτικές χρησιμοποιήθηκαν ως άλλοθι για να συμβεί αυτή η απαξίωση και υποβάθμιση σε μεγαλύτερο βαθμό και με μεγαλύτερη ταχύτητα». Και αναφέροντας και το παράδειγμα της περίπτωσης της Πάτρας και του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο, ο κ. Τρεμόπουλος είπε: «Από το 2010 στην Πελοπόννησο έκλεισε, προσωρινά υποτίθεται, ο σιδηρόδρομος και από τότε εφαρμόστηκε το… ουδέν μονιμότερον του προσωρινού…».
«Έτσι θέλουν να κάνουν και όλη την Ελλάδα, όσον αφορά τον σιδηρόδρομο», κατέληξε, αναφέροντας κι ένα δεύτερο παράδειγμα, της γραμμής που δεν υπάρχει για να συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Τουρκία. Δίνοντας το δικό του «στίγμα» σε ό,τι αφορά το πώς αντιλαμβάνεται το μήνυμα της «πλατείας» μετά τις συγκεντρώσεις ανά την Ελλάδα, ο κ. Τρεμόπουλος τόνισε: «Οι πολίτες θέλουν και απαιτούν: Δημοκρατία, Διαφάνεια, Ασφάλεια».
Η ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
Η περιοδεία του κ. Τρεμόπουλου στη Δυτική Ελλάδα αφορούσε επισκέψεις τόσο στην Πάτρα, όσο και στο Αγρίνιο, αλλά όμως και στην Ηλεία, ενώ σκοπός ήταν η παρουσία του σε Συνέδριο για το κλίμα που πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα της Αιτωλοακαρνανίας. Μαζί με κλιμάκιο των Πρασίνων είχε συναντήσεις με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, τους δημάρχους Αγρινίου και Μεσολογγίου, με εκπροσώπους άλλων φορέων, αλλά ακόμα και τον Σύλλογο Φίλων του Ελληνικού Σιδηροδρόμου. Επίσης, επισκέφθηκε βιοκαλλιέργειες στην Ηλεία, υποστηρίζοντας ότι επιβάλλεται να εφαρμοστεί ένα «διαφορετικό μοντέλο παραγωγής και ένα άλλο καταναλωτικό πρότυπο».
ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΡΑΜΠ
Ο πρώην Ευρωβουλευτής ξεκαθάρισε ότι οι Πράσινοι ανασυγκροτούνται βλέποντας το επικίνδυνο τοπίο που διαμορφώνεται μετά την εκλογή Τραμπ και τα δεδομένα που ανατρέπει η πολιτική του νέου προέδρου των ΗΠΑ. «Πάνε στην… άκρη κατακτήσεις για τον περιορισμό ορυκτών καυσίμων και την προστασία του πλανήτη μας. Επίσης, τρίζουν τα θεμέλια της Ευρώπης η οποία χάνει τον βηματισμό της εν μέσω ενός εμπορικού πολέμου που έχει ξεκινήσει. Πρέπει, λοιπόν, να ανασυγκροτηθούμε για να πούμε STOP σε αυτό το χυδαίο στυλ που άρχισε να κυριαρχεί στην διεθνή πολιτική σκηνή», είπε ο κ. Τρεμόπουλος.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο Μ. ΤΡΕΜΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος είναι ένας από τους πολιτικούς με πολλά χρόνια δράσης. Εκλέγεται για πάνω από 25 έτη, έγινε Ευρωβουλευτής κι είναι ο μόνος που παραιτήθηκε στο μέσον της θητείας του από μια τέτοια θέση, ενώ σήμερα θητεύει ως εκλεγμένος Δημοτικός Σύμβουλος στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Έχοντας διαγράψει μία πολυετή επαγγελματική καριέρα ως ερευνητής δημοσιογράφος και ασκώντας σήμερα και την Δικηγορία, στην συμπρωτεύουσα, ενώ παράλληλα γράφει βιβλία που αφορούν την πολιτική και τις αποκαλύψεις γύρω από τις σκοπιμότητες που υπάρχουν ανά τομέα, όπως είναι και αυτός των μεταφορών στην Ελλάδα.