ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ - Politeia News Blue logo

ΠΑΤΡΑ – Δ. ΕΛΛΑΔΑ

#ΠΑΤΡΑ

#ΚΑΙΡΟΣ

#ΚΟΙΝΩΝΙΑ

#COVID19

#Δ.ΕΛΛΑΔΑ

#ΑΘΛΗΤΙΚΑ

#ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

#ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ

#ΥΓΕΙΑ

Πάτρα, πρωτεύουσα του διπλοπαρκαρίσματος – Φωτορεπορτάζ της «Πολιτείας» στους «φρακαρισμένους» δρόμους της πόλης

Facebook
Twitter

Του Αχιλλέα Ροδίτη

Δεν χρειάζεται κάποιος να γράψει πολλά για ότι συμβαίνει στην Πάτρα κάθε φορά που ο ουρανός συννεφιάζει και πέφτουν οι πρώτες σταγόνες βροχής. Η πόλη ζει σε συνθήκες κυκλοφοριακού χάους! Το έτσι κι αλλιώς καθημερινό πρόβλημα, γίνεται μεγαλύτερος βραχνάς για όλους.

Αυξάνεται ο αριθμός κινούμενων αυτοκινήτων, αφού οι δικυκλιστές χρησιμοποιούν κι αυτοί το επιβατικό τους όχημα, με αποτέλεσμα στο ιστορικό κέντρο να επικρατεί πανδαιμόνιο. Αδιάψευστος μάρτυρας ο φωτογραφικός φακός της «Πολιτείας» που το πρωί του περασμένου Σαββάτου «κυκλοφόρησε» σ’ όλο το κέντρο της Πάτρας για να καταγράψει εικόνες αλαλούμ και κυκλοφοριακής «τρέλας».

ΜΑΙΖΩΝΟΣ 1

ΤΡΙΠΛΟΠΑΡΚΑΡΙΣΜΕΝΑ

Τα διπλοπαρκαρισμένα ήταν στη… σειρά καλύπτοντας το μεγαλύτερο ή και όλο το μήκος των κεντρικών οδών της πόλης. Κι όπου υπήρχε το περιθώριο, είχε αναπτυχθεί παράλληλα και το φαινόμενο του… τριπλοπαρκαρίσματος! Μπορεί να μοιάζει εξωπραγματικό κι απίστευτο αλλά είναι κάτι που διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι στην Κορίνθου, στην παραλιακή Όθωνος Αμαλίας, ακόμα και στην κατά τα άλλα στενότερη οδό Κανακάρη, μεταξύ Αγίου Νικολάου και Ερμού. Ίδια όμως η κατάσταση και στις οδούς Αγίου Ανδρέου, αλλά και στην κάθετη Αγίου Νικολάου, όπως επίσης και στην κεντρική λεωφόρο Γούναρη, ειδικά στο τμήμα από Ρ. Φεραίου μέχρι Αγίου Ανδρέου.

ΚΟΡΙΝΘΟΥ 3

ΤΙ ΦΤΑΙΕΙ;

Η απάντηση στο ερώτημα ΔΕΝ εντοπίζεται σε κάποια «κακή αστυνόμευση». Αντιθέτως! Διότι η Τροχαία Πατρών καταβάλλει υπερπροσπάθεια για τη μείωση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Διοικητή της, Χρήστο Ντεμίρη, προσφάτως ο νέος Αστυνομικός Διευθυντής Αχαΐας, Ιωάννης Κυριακόπουλος, ενίσχυσε τη δύναμη της με τρεις ακόμα μηχανές κι έτσι κυκλοφορούν περισσότεροι τροχονόμοι στο κέντρο. Παράλληλα, είναι γνωστό ότι όλη η δύναμη της Τροχαίας Πατρών βρίσκεται κάθε μέρα επί ποδός, όχι μόνο επιδίδοντας κλήσεις και αφαιρώντας πινακίδες, αλλά επιτηρώντας τους πιο επιβαρυμένους δρόμους και τα πιο δύσκολα σημεία, με τους τροχονόμους να διώχνουν διπλοπαρκαρισμένα και παρανόμως παρκαρισμένα οχήματα, ώστε να διευκολύνεται η κίνηση στους δρόμους.

ΚΟΡΙΝΘΟΥ 1 ΚΑΝΑΚΑΡΗ 5

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Εκτός αυτού, η Τροχαία Πατρών έχει κάνει αλλεπάλληλες προτάσεις προς τον Δήμο Πατρέων, που όμως ακόμα δεν έχουν ούτε καν συζητηθεί. Μία από αυτές, που μάλιστα είχε αποκαλύψει η «Πολιτεία», αφορούσε στο να επιστρέψουμε στο καθεστώς που ίσχυε στους Ολυμπιακούς του 2004, δηλαδή στην απαγόρευση της μονής στάθμευσης σε Κορίνθου και Μαιζώνος, από Γούναρη ως Αράτου. Ώστε κι αν κάποιος θέλει να κάνει ολιγόλεπτη στάση, αυτό να γίνει σε μονή και όχι σε διπλή στάθμευση. Αλλά η πρόταση ούτε καν που συζητήθηκε!

ΚΑΝΑΚΑΡΗ 1

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ;

Η βασική κι αυθόρμητη απορία που προκύπτει είναι: Αν δεν παρθούν μέτρα, τί θα γίνει από τις αρχές του νέου χρόνου όταν ξεκινήσουν τα έργα πεζοδρομήσεων σε Μαιζώνος και αλλού και οι αντιδρομήσεις οδών και προκληθούν νέα εμπόδια αλλά και νέες απώλειες θέσεων στάθμευσης; Και εφόσον οι θέσεις στάθμευσης της πόλης μειωθούν κι άλλο, και γίνει πιο δύσκολο το παρκάρισμα στο ιστορικό κέντρο, πόσα πιο πολλά διπλο-τριπλοπαρκαρισμένα οχήματα θα βλέπουμε στους δρόμους; Και συνεπώς πόσο πιο έντονο κυκλοφοριακό χάος θα ζούμε στην πόλη;

Θυμίζουμε ότι η «Πολιτεία» πριν τρεις εβδομάδες αποκάλυψε όλες τις κυκλοφοριακές αλλαγές που θα αρχίσουν σταδιακά να συντελούνται από τον Ιανουάριο του 2022, μετά και την παράδοση της συμπληρωματικής μελέτης για την περιβόητη αντιδρόμηση της οδού Κανακάρη.

Η εφαρμογή των αντιδρομήσεων, σε Κανακάρη, Μαιζώνος (από Αράτου προς Ζαϊμη), Αράτου και Ζαϊμη, αλλά και της Κωνσταντινουπόλεως ως την Αγίας Σοφίας, η οποία θα αμφιδρομηθεί, θα γίνουν προκειμένου να αρχίσουν και τα έργα πεζοδρόμησης με κυρίαρχη την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος, από το ύψος της Αράτου έως την Γούναρη. Γεγονός που σημαίνει ότι οι υπάρχουσες θέσεις στάθμευσης θα γίνουν ακόμα λιγότερες στο ιστορικό κέντρο της πόλης, ξέχωρα από τη μείωση που θα επιφέρουν οι αντιδρομήσεις σε Κανακάρη και αλλού.

Άρα είναι εύλογο το ερώτημα που ανακύπτει, σχετικά με το αν ο περιορισμός των θέσεων σημάνει την αύξηση των διπλοπαρκαρισμένων και παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων σε δρόμους της πόλης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ρεπορτάζ, η πόλη έχει απωλέσει τα τελευταία χρόνια περί τις 1.500 θέσεις στάθμευσης. Αριθμός που στην πραγματικότητα είναι κατά πολύ μεγαλύτερος αν υπολογίσουμε και όλα τα παρανόμως σταθμευμένα οχήματα, στη λιμενική ζώνη και στο μόλο Αγ. Νικολάου, καθώς και σε άλλα σημεία της πόλης, για τα οποία κυριαρχεί η τακτική του «κάνουμε τα στραβά μάτια».

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top