– Θεωρείται βέβαιο ότι η επίσημη ανακοίνωση διακοπής δρομολογίων θα γίνει τα επόμενα 24ωρα με αιτιολογία την υπαρκτή ανάγκη εργασιών στο δίκτυο. Όμως οι εργαζόμενοι ανησυχούν εξαιτίας πολλών «σεναρίων» για παράδοση των «κλειδιών» από την Hellenic Train…
του Αχιλλέα Ροδίτη
Η διακοπή των δρομολογίων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας θεωρείται πλέον βέβαιη και αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα τα επόμενα 24ωρα, ίσως και αμέσως μετά την 30η Νοεμβρίου, από την Hellenic Train και τη ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηρόδρομου).
Η είδηση, που «βουίζει» εδώ και ημέρες στην πόλη, επιβεβαιώνεται σήμερα από την «Πολιτεία». Η αναστολή λειτουργίας, σύμφωνα με τις πληροφορίες, υπολογίζεται ότι θα διαρκέσει από δύο έως και τέσσερις μήνες!
Το ρεπορτάζ επιβεβαιώνει και ο συντονιστής της ομάδας «Φίλοι Προαστιακού», Βασίλης Γκλαβάς, ο οποίος τονίζει ότι η αναβάθμιση της γραμμής ήταν απαραίτητη, «ώστε τα τρένα να ξαναπιάσουν με ασφάλεια τις παλιές ταχύτητες».
Το σίγουρο είναι ότι οι πολίτες από το Ρίο ως τα Καμίνια, που είχαν βρει στο τρένο έναν εξυπηρετικό τρόπο μετακίνησης, θα μείνουν πλέον χωρίς αυτό.
ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
Η “Πολιτεία” όμως προχωρά ένα «βήμα» πιο πέρα, αποκαλύπτοντας τα σενάρια που προκαλούν ανησυχία στους εργαζόμενους, κυρίως για το μέλλον των συμβασιούχων.
Άραγε η Hellenic Train θα παραδώσει τα «κλειδιά» σε άλλη εταιρεία; Αυτό είναι το σκέλος της υπόθεσης που έχει προκαλέσει τις αναταράξεις. Και δεν είναι τυχαίοι οι συνειρμοί. Η ΡΑΣ εδώ και μερικές ημέρες γνωστοποίησε την απόφασή της να παραδώσει την ευθύνη των δρομολογίων στη γραμμή Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία, από τον Απρίλιο του 2026, στην Levante Trains ΑΕ.
Το γεγονός αυτό έχει πυροδοτήσει σενάρια, ότι πίσω από την επικείμενη αναστολή της γραμμής της Πάτρας υπάρχει συμφωνία για παράδοση στην ίδια εταιρεία και αυτού του τμήματος, εξ ου και η ανάγκη εκσυγχρονισμού των γραμμών. Μένει να δούμε τι θα αποδειχθεί στην πράξη. Να σημειωθεί ότι διευθύνοντας σύμβουλος και συνιδρυτής της Levante Trains μαζί με τον επί σειρά ετών συνεταίρο του, Γεώργιο Θεοδόση, είναι ο Ευστράτιος Απέργης, Γενικός Διευθυντής της Levante Ferries, με εμπειρία στον χώρο των επιχειρήσεων που ξεπερνά τα 30 έτη. Οι δύο συνέταιροι προχώρησαν σε αυτό το άνοιγμα των δραστηριοτήτων τους, ιδρύοντας δύο θυγατρικές. Τον Φεβρουάριο του 2024 την Levante Airlines ΙΚΕ και τον Ιούλιο του ίδιου έτους την Levante Trains Α.Ε.
Η ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Αυτό που λέγεται εμφατικά είναι ότι η διακοπή, εξαιτίας της ανάγκης για άμεση έναρξη εργασιών αναβάθμισης του δικτύου, είναι στη σωστή κατεύθυνση.
Από σιδηροδρομικούς κύκλους λέγεται ότι η ανακατασκευή ήταν επιβεβλημένη, διότι τα τρένα «βαδίζουν» σε προβληματικές ράγες. Γεγονός που ανάγκαζε σε πολλές μικρές παρεμβάσεις (ακόμα και νύχτες) για να μην υπάρχει κίνδυνος. Επειδή η κατάσταση έφθασε σε κρίσιμο σημείο, είναι απαραίτητο να γίνει ολιστική παρέμβαση και όχι να καταφεύγουν σε «μπαλώματα».
Αυτή θα είναι και η εξήγηση που αναμένεται να δοθεί από την ΡΑΣ και την Hellenic Train όταν θα γίνει η δημόσια ανακοίνωση. Όσο για το διάστημα της αναστολής; Υπολογίζεται στο δίμηνο. Αλλά επειδή μιλάμε για έργα που δεν μπορούν να έχουν ακριβές χρονοδιάγραμμα, και επειδή… στην Ελλάδα ζούμε, το δίμηνο δεν αποκλείεται να γίνει και τετράμηνο.
ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ Ο ΓΕΝΙΔΟΥΝΙΑΣ
Το περασμένο Σάββατο επισκέφθηκε την Πάτρα και ο πρόεδρος του Σωματείου των Ελλήνων Μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, σε ένα ταξίδι «αστραπή» για να συναντήσει και να ενημερώσει τους εργαζόμενους του ΟΣΕ.
Εκεί ο κ. Γενιδούνιας επιβεβαίωσε τις φήμες για την αναστολή και αντηλλάγησαν απόψεις γύρω από την ετοιμότητα που χρειάζεται να επιδείξουν οι εργαζόμενοι, κυρίως οι συμβασιούχοι, προκειμένου να μην τεθεί υπό κίνδυνο η δουλειά τους.
ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ / ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ











