Πάτρα: Αν «έρχεται» τρένο, γιατί δόθηκε το αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στο Δήμο…; Οι απορίες κι η Ερώτηση Κ. Βελόπουλου που προβληματίζουν

Facebook
Twitter
2) αμαξοστασιο ΟΣΕ (1)

– ΦΟΒΟΙ ΓΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

του Αχιλλέα Ροδίτη – 

Το ότι προ καιρού – επί εποχής της Αχαιής Χριστίνας Αλεξοπούλου στη θέση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών – παραδόθηκε στον Δήμο ο χώρος του παλαιού αμαξοστασίου του ΟΣΕ στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου, εγείρει ερωτηματικά σε σχέση με το… πότε (και αν σε εύλογο χρόνο) θα γίνουν οι εργασίες σύνδεσης της σιδηροδρομικής γραμμής με την Πάτρα και το νέο λιμάνι. Διότι αλλιώς, πώς θα δινόταν ένας τέτοιος χώρος προς χρήση στον Δήμο, αφού η έναρξη εργασιών απαιτούν εργοτάξιο;

Το επισημαίνουμε με αφορμή δύο στοιχεία:

  • Πρώτον, ότι την ίδια απορία φαίνεται να εκφράζουν ακόμα και στελέχη της δημοτικής αρχής. Που μάλιστα κάποια εξ αυτών εμφανίζουν και μια σχετική βεβαιότητα ότι «τζάμπα περιμένουμε» κι ότι το έργο θα αργήσει πολύ να «προχωρήσει».

 

  • Δεύτερον, διότι προς ανησυχητική επιβεβαίωση όλου αυτού ήρθε και μια πρόσφατη Ερώτηση που έκανε στη Βουλή και προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ο ίδιος ο Πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης κ. Κυριάκος Βελόπουλος.

2) Βελοπουλος - ΕΝΘΕΤΗ

 

Μια Ερώτηση την οποία κατέθεσε μάλιστα στις 27 του περασμένου Ιουνίου, με τίτλο: «Τι μέλλει γενέσθαι με την υπογειοποίηση στο τμήμα Ρίου – Νέου Λιμένα Πατρών – Χρηματοδοτήσεις μέσω του ευρωπαΪκού Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη 2021 – 2027 (CEF 2)». Το σημαντικό σημείο στην Ερώτηση του Προέδρου της ΕΛΛ.Λ. είναι ότι:

«παραμένουν ασαφείς κι αδιευκρίνιστες έξι επιμέρους συμβάσεις σιδηροδρομικών έργων, όσον αφορά τη χρηματοδότησή τους, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και η εργολαβία σύνδεσης του λιμανιού της Πάτρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω υπογειοποιημένης γραμμής. Μεταξύ αυτών, κάποιες δυνητικά φέρεται ότι θα χρηματοδοτηθούν και κάποιες θα θεωρηθούν χαμηλής προτεραιότητας (όπως πιθανόν και η κατασκευή του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη) και δε θα συμπεριληφθούν στα προς χρηματοδότηση έργα. Μεταξύ των επικρατέστερων αναδεικνύονται, μέσω δημοσιευμάτων, η ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου – Πάτρας, στο τμήμα Ρίου – Νέου Λιμένα Πατρών και η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου, στον Έβρο».

Και εκτός του «τι μέλλει γενέσθαι» ο Υπουργός καλείται να απαντήσει και στο… «ποια σιδηροδρομικά έργα… θα εξαιρεθούν και δε θα χρηματοδοτηθούν από το ευρωπαϊκό ταμεία CEF 2 παρόλο που αναμενόταν ότι θα ενταχτούν στα προς χρηματοδότηση έργα… Είναι προφανές, ότι το όλο ζήτημα απαιτεί διευκρινήσεις. Θα έρθει τρένο στην Πάτρα και στο νέο λιμάνι; Κι αν ναι, πότε…;

 

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Κ. ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΥ:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Θεσσαλονίκη, 27/06/2024

Του:               Βελόπουλου Κυριάκου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Β3′ Νότιου Τομέα Αθηνών

ΠΡΟΣ:            Τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Τον κ. Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

ΘΕΜΑ: «Τι μέλλει γενέσθαι με την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίου – Νέου Λιμένα Πατρών – Χρηματοδοτήσεις μέσω του ευρωπαϊκού Μηχανισμού “Συνδέοντας την Ευρώπη 2021 – 2027 (CEF 2)”»

Κύριοι Υπουργοί,

Ασαφείς κι αδιευκρίνιστες παραμένουν έξι επιμέρους συμβάσεις σιδηροδρομικών έργων, όσον αφορά τη χρηματοδότησή τους, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και η εργολαβία σύνδεσης του λιμανιού της Πάτρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω υπογειοποιημένης γραμμής. Μεταξύ αυτών, κάποιες δυνητικά φέρεται ότι θα χρηματοδοτηθούν και κάποιες θα θεωρηθούν χαμηλής προτεραιότητας (όπως πιθανόν και η κατασκευή του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη) και δε θα συμπεριληφθούν στα προς χρηματοδότηση έργα. Μεταξύ των επικρατέστερων αναδεικνύονται, μέσω δημοσιευμάτων, η ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου – Πάτρας, στο τμήμα Ρίου – Νέου Λιμένα Πατρών και η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου, στον Έβρο.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

  1. Τι μέλλει γενέσθαι με την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίου – Νέου Λιμένα Πατρών και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα έναρξης των έργου δεδομένου ότι θα τύχει της χρηματοδότησης του ευρωπαϊκού ταμείου CEF 2;
  • Ποιες έτερες συμβάσεις σιδηροδρομικών έργων εν τέλει θα χρηματοδοτηθούν από το ευρωπαϊκό ταμείο CEF 2 και με ποια ποσά;
  • Ποια σιδηροδρομικά έργα θα εξαιρεθούν και δε θα χρηματοδοτηθούν από το ευρωπαϊκό ταμείο CEF 2, παρόλο που αναμενόταν ότι θα ενταχθούν στα προς χρηματοδότηση έργα, και εξαιτίας ποιων λόγων;

Ο ερωτών Βουλευτής ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

 

1645-erotisi-ti-mellei-genesthai-me-tin-ypogeiopoiisi-tis-sidirodromikis-grammis-sto-tmima-rioy_neoy-limena-patron

 

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή