Πάτρα: Ξεκινά το μεγάλο έργο αποκατάστασης της παράκτια ζώνης Ρίου – Αγ. Βασιλείου

Facebook
Twitter
PARAKTIA ZONH RIO
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει ένα πολύ σημαντικό έργο για την Πάτρα, με έντονο περιβάλλοντικό, κοινωνικό και αναπτυξιακό αποτύπωμα.

 

Πρόκειται για την αποκατάσταση της παράκτιας ζώνης Ρίου – Αγίου Βασιλείου  έργο που όχι μόνο θα δώσει λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα στη βόρεια ακτογραμμή της Πάτρας, αλλά θα αναβαθμίσει σημαντικά την περιοχή και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια, σε συνδυασμό με την προστασία της ακτογραμμής και του οικιστικού περιβάλλοντος.

Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, προχώρησε σήμερα, Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024, στην υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου.

Το έργο αφορά τον οδικό άξονα της οδού Ποσειδώνος (από τη συμβολή της με την οδό Συρογιάννη έως την οδό Τραπεζούντος) σε μήκος περίπου 1.070 μ. και της οδού Ελευθερίας από τον ποταμό Σέλεμνο έως τη συμβολή της με την οδό Γεωργίου Παπανδρέου σε μήκος περίπου 1.450 μ. Δηλαδή συνολικά 2.520 μ.

20240903 symvasi rio aktaio 1 1

 

Φορέας υλοποίησης για τη σημαντική παρέμβαση αποκατάστασης από τη διάβρωση είναι η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της ΠΕ Αχαΐας, στο πλαίσιο της προγραμματικής σύμβασης που έχει συναφθεί μεταξύ Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και Δήμου Πατρέων.

Με συντονισμένες ενέργειες και συστηματική διεκδίκηση εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση ύψους 9.65 εκ ευρώ από το τομεακό του Υπουργείου Εσωτερικών, προκειμένου να επιτευχθεί η αποκατάσταση των τεχνικών υποδομών και ταυτόχρονα ο έλεγχος του φαινομένου της διάβρωσης με τεχνικές διατάξεις, οι οποίες δεν θα επιβαρύνουν τα κατάντη, κατά την κατεύθυνση της στερεομεταφοράς τμήματα ακτής.

20240903 symvasi rio aktaio 2 1

 

Συνοπτικά, για την αντιμετώπιση των τεχνικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων της παράκτιας ζώνης στις περιοχές Ρίου και Ακταίου θα γίνει:

  • Επιδιόρθωση και αποκατάσταση της παραλιακής οδού Ρίου και Ακταίου με σύγχρονες κατασκευαστικές προδιαγραφές, με χρήση κυκλοφορίας οχημάτων και πρόβλεψη διακριτού χώρου κυκλοφορίας ποδηλάτων.
  • Αποκατάσταση με ειδική θεμελίωση αντιστήριξης των οδικών τμημάτων που έχουν υποστεί δομική αστοχία και προσφέρουν ελλιπή αντιστήριξη της παραλιακής οδού θέτοντας σε κίνδυνο την διέλευση πεζών και αυτοκινήτων.

Υλοποίηση έργων προστασίας και αποκατάστασης της ακτής από την διάβρωση με την εφαρμογή τεχνικής διάταξης ύφαλων κατασκευών συνδυαστικά με έργο τεχνητής αναπλήρωσης ακτής που από κοινού συνιστούν περιβαλλοντικά ήπιες μεθόδους. Από περιβαλλοντικής άποψης, ο συνδυασμός αυτός αποτελεί την λιγότερο παρεμβατική λύση ενώ από οικονομικής πλευράς εξοικονομεί σημαντικούς πόρους σε σύγκριση με την αντίστοιχη δαπάνη που απαιτείται για την κατασκευή συμβατικών κατασκευών προστασίας ακτών από την διάβρωση (κυματοθραύστες κλπ).

  • Κατασκευή εξωτερικής θωράκισης αποκατάστασης προστασίας των ειδικών αντιστηρίξεων καθ’ όλο το μήκος τους, σε άμεση επαφή.
  • Αποκατάσταση αγωγών αποχέτευσης ομβρίων με νέους στα οδικά τμήματα που αποκαθίστανται.

Στην συμβασιοποίηση του έργου παρευρέθηκαν και συνομίλησαν με τους αναδόχους για τη σημασία του έργου ο Αν. ΠεριφερειάρχηςΧαράλαμπος, Μπονάνος, οι Αντιπεριφερειάρχες ΠΕ Αχαϊας Φωκίων Ζαΐμης, Έργων και Υποδομών Βασίλης Γιαννόπουλος, Δημόσιας Υγείας Άννα Μαστοράκου, Επιχειρηματικότητας Έρευνάς και Καινοτομίας Τάκης Παπαδόπουλος, Τουρισμού Πάνος Σακελλαρόπουλος, Αθλητισμού Τάκης Αντωνόπουλος.

20240903 symvasi rio aktaio 3 1
Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Η μία και μοναδική Egoista («εγωίστρια» στα ιταλικά) ενσαρκώνει όλα τα χαρακτηριστικά μίας Lamborghini και με το παραπάνω, χάρη στην ακραία σχεδίαση, την τεράστια ιπποδύναμη και τον supercar χαρακτήρα της.  Πρόσφατα, φέρεται να πουλήθηκε σε έναν Ελβετό συλλέκτη αυτοκινήτων ο οποίος έστειλε στη Lamborghini μία προσφορά που δεν μπορούσε να αρνηθεί.    Να τονίσουμε, πως από όταν την παρουσίασε η ιταλική εταιρεία το 2013, δεν είχε ποτέ σκοπό να την πουλήσει. Την ήθελε… δική της, εξού και το όνομα του μοντέλου.     Ωστόσο, όταν η Lamborghini είδε τα χρήματα που προσέφερε ο εύπορος Ελβετός να φτάνουν… ενιαψήφια τιμή, μόνο όχι δεν μπορούσε να πει. Βάσει όσων έχουν διαρρεύσει, η Egoista πουλήθηκε έναντι σχεδόν 115 εκατομμυρίων (!) ευρώ!  Μέχρι πρότινος, η Egoista βρισκόταν στο μουσείο της Sant’Agata Bolognese και έβγαινε μόνο για να παρευρεθεί σε special event. Η απουσία της τώρα από το μουσείο πιθανότατα να οφείλεται στο ότι έχει πράγματι πουληθεί.  Για να δώσουμε μία εικόνα του κυριολεκτικά μοναδικού αυτού supercar, η Lamborghini το παρουσίασε το 2013 στο πλαίσιο της 50ης επετείου της εταιρείας.     Πράγματι, ήταν μία κατασκευή που όμοιά της δεν είχε υπάρξει ξανά, με ριζοσπαστική σχεδίαση και εξωφρενικές επιδόσεις. Η πλήρως λειτουργική Egoista δεν πληροί τις προδιαγραφές κυκλοφορίας στο δημόσιο οδικό δίκτυο.  Όμως, κανείς μπορεί να την οδηγήσει στην πίστα έχοντας στην πλάτη του τον V10 των 5,2 λίτρων με μέγιστη ισχύ 600 ίππους και 560 Nm. Το μηχανικό σύνολο καλείται να κινήσει μόλις 950 κιλά, γεγονός που καθιστά την Egoista «πύραυλο», αφού ολοκληρώνει το σπριντ των 0-100 χλμ./ ώρα σε μόνο 2,4 δευτερόλεπτα, ενώ συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι τα 350 χλμ./ ώρα.    Όποιος κι αν είναι ο Ελβετός που υποτίθεται αγόρασε το μοναδικό αυτό μοντέλο, θα μπορεί να το χαίρεται αποκλειστικά μόνος του. Διότι είναι μονοθέσιο, με τον οδηγό να συγκρατείται από ζώνη τεσσάρων σημείων και το κόκπιτ να είναι εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα. Μάλιστα, για να μπεις/ βγεις από αυτό, πρέπει πρώτα να αφαιρέσεις το τιμόνι, αλά F1.  Μένει να μάθουμε επίσημα αν πράγματι η Egoista πουλήθηκε από τη Lamborghini και μάλιστα για σχεδόν 115 εκατομμύρια ευρώ!

Η μία και μοναδική Egoista («εγωίστρια» στα ιταλικά) ενσαρκώνει όλα τα χαρακτηριστικά μίας Lamborghini και με το παραπάνω, χάρη στην ακραία σχεδίαση, την τεράστια ιπποδύναμη και τον supercar χαρακτήρα της. Πρόσφατα, φέρεται να πουλήθηκε σε έναν Ελβετό συλλέκτη αυτοκινήτων ο οποίος έστειλε στη Lamborghini μία προσφορά που δεν μπορούσε να αρνηθεί. Να τονίσουμε, πως από όταν την παρουσίασε η ιταλική εταιρεία το 2013, δεν είχε ποτέ σκοπό να την πουλήσει. Την ήθελε… δική της, εξού και το όνομα του μοντέλου. Ωστόσο, όταν η Lamborghini είδε τα χρήματα που προσέφερε ο εύπορος Ελβετός να φτάνουν… ενιαψήφια τιμή, μόνο όχι δεν μπορούσε να πει. Βάσει όσων έχουν διαρρεύσει, η Egoista πουλήθηκε έναντι σχεδόν 115 εκατομμυρίων (!) ευρώ! Μέχρι πρότινος, η Egoista βρισκόταν στο μουσείο της Sant’Agata Bolognese και έβγαινε μόνο για να παρευρεθεί σε special event. Η απουσία της τώρα από το μουσείο πιθανότατα να οφείλεται στο ότι έχει πράγματι πουληθεί. Για να δώσουμε μία εικόνα του κυριολεκτικά μοναδικού αυτού supercar, η Lamborghini το παρουσίασε το 2013 στο πλαίσιο της 50ης επετείου της εταιρείας. Πράγματι, ήταν μία κατασκευή που όμοιά της δεν είχε υπάρξει ξανά, με ριζοσπαστική σχεδίαση και εξωφρενικές επιδόσεις. Η πλήρως λειτουργική Egoista δεν πληροί τις προδιαγραφές κυκλοφορίας στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Όμως, κανείς μπορεί να την οδηγήσει στην πίστα έχοντας στην πλάτη του τον V10 των 5,2 λίτρων με μέγιστη ισχύ 600 ίππους και 560 Nm. Το μηχανικό σύνολο καλείται να κινήσει μόλις 950 κιλά, γεγονός που καθιστά την Egoista «πύραυλο», αφού ολοκληρώνει το σπριντ των 0-100 χλμ./ ώρα σε μόνο 2,4 δευτερόλεπτα, ενώ συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι τα 350 χλμ./ ώρα. Όποιος κι αν είναι ο Ελβετός που υποτίθεται αγόρασε το μοναδικό αυτό μοντέλο, θα μπορεί να το χαίρεται αποκλειστικά μόνος του. Διότι είναι μονοθέσιο, με τον οδηγό να συγκρατείται από ζώνη τεσσάρων σημείων και το κόκπιτ να είναι εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα. Μάλιστα, για να μπεις/ βγεις από αυτό, πρέπει πρώτα να αφαιρέσεις το τιμόνι, αλά F1. Μένει να μάθουμε επίσημα αν πράγματι η Egoista πουλήθηκε από τη Lamborghini και μάλιστα για σχεδόν 115 εκατομμύρια ευρώ!

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή