Ένα όνειρο δεκαετιών έγινε επιτέλους πραγματικότητα, αλλά όπως επισημάνθηκε από τοπικούς παράγοντες στο περιθώριο της λαμπρής τελετής των εγκαινίων –παρουσία του υπουργού Χρίστου Δήμα και του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου– δεν επιτρέπεται κανένας εφησυχασμός.
Και αυτό γιατί, πέρα από το «αγκάθι» των πανάκριβων διοδίων που ήδη προβληματίζει τους οδηγούς, απομένουν σημαντικά βήματα που πρέπει να γίνουν άμεσα, με δύο να προβάλλουν ως κυρίαρχα.
ΤΟ ΝΑΡΚΟΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ
Πρώτο και κύριο ζητούμενο, η άμεση βελτίωση της κυκλοφορίας στην Παλαιά Εθνική Οδό, στο τμήμα από την Πάτρα μέχρι την Κάτω Αχαΐα. Ο δρόμος εδώ και μήνες έχει επιβαρυνθεί δραματικά. Η συνεχής διέλευση βαρέων οχημάτων κατά τη διάρκεια των έργων έχει προκαλέσει σωρεία προβλημάτων και φθορών στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα η επικινδυνότητά του να έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
Ας μην ξεχνάμε ότι η κυκλοφορία στο συγκεκριμένο κομμάτι τριπλασιάστηκε τους τελευταίους μήνες. Δεδομένου ότι εκτιμάται πως αρκετοί οδηγοί θα συνεχίσουν να την προτιμούν και στο μέλλον (κυρίως για την αποφυγή διοδίων), τα έργα αποκατάστασης κρίνονται αναγκαία και επείγοντα.
Η ΠΑΓΙΔΑ ΣΤΟ ΘΕΡΙΑΝΟ
Ένα δεύτερο σημείο που απαιτεί άμεση παρέμβαση είναι η σύνδεση της Εθνικής με τη ΒΙΠΕ. Ο κατηφορικός δρόμος στο Θεριανό έχει μετατραπεί σε παγίδα θανάτου. Ιδιαίτερα όταν βρέχει, οι νταλίκες –και όχι μόνο– κάνουν κυριολεκτικά… πατινάζ! Τα πολλά τροχαία με τραυματισμούς που έχουν σημειωθεί στο συγκεκριμένο σημείο χτυπούν καμπανάκι κινδύνου για βελτιωτικά έργα.
Τέλος, υπάρχει και ένα τρίτο αίτημα, αυτό του κόμβου στο ύψος του Λάππα και η σύνδεσή του με τον Άραξο, το οποίο όμως, προς το παρόν, μοιάζει με όνειρο θερινής νυκτός.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
Πέρα όμως από τις τεχνικές εκκρεμότητες, το ζήτημα που μονοπωλεί τις συζητήσεις και προκαλεί έντονο προβληματισμό στους κατοίκους της Πάτρας και της Δυτικής Αχαΐας, δεν είναι άλλο από το κόστος μετακίνησης. Η διαδρομή από την πρωτεύουσα της Αχαΐας μέχρι τα όρια του νομού και αντιστρόφως, χαρακτηρίζεται αυτή τη στιγμή «πανάκριβη».
Η αιτία εντοπίζεται στο γεγονός ότι, σύμφωνα και με τις δηλώσεις του προέδρου της Ολυμπίας Οδού, κ. Παπανικόλα, το σύστημα της χιλιομετρικής χρέωσης (Hybrid) δεν είναι ακόμη ενεργό στο νέο τμήμα, καθώς η εφαρμογή του έχει προγραμματιστεί για τον Φεβρουάριο.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι σήμερα, όποιος οδηγός επιθυμεί να μεταβεί στην Κάτω Αχαΐα χρησιμοποιώντας τον νέο δρόμο, καλείται να πληρώσει το πλήρες αντίτιμο των 3,5 ευρώ στα μετωπικά διόδια (Καμίνια).
Έτσι, αν κάποιος δεν επιλέξει να κάνει την παράκαμψη μέσω του κόμβου της ΒΙΠΕ για να αποφύγει το χαράτσι, το κόστος για μια απλή διαδρομή μετ’ επιστροφής (Πάτρα – Κάτω Αχαΐα – Πάτρα) εκτοξεύεται στα 7 ευρώ!
ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ
Και ενώ οι ελπίδες των οδηγών έχουν εναποτεθεί στον Φεβρουάριο για την εφαρμογή του μέτρου, φαίνεται πως τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Πολιτείας», παρότι ο στόχος παραμένει για τον δεύτερο μήνα του έτους, υπάρχουν επιφυλάξεις για το αν θα καταστεί εφικτή η τήρηση του χρονοδιαγράμματος.
Η ολοκλήρωση των απαραίτητων υποδομών στην Κάτω Αχαΐα είναι μια σύνθετη διαδικασία και πηγές αναφέρουν πως το ενδεχόμενο να χρειαστεί περισσότερος χρόνος είναι υπαρκτό, χωρίς ωστόσο να έχει «κλειδώσει» οριστικά κάποια αναβολή. Συνεπώς, κρατάμε «μικρό καλάθι» μέχρι τις επίσημες ανακοινώσεις.
Όταν πάντως το υβριδικό σύστημα τεθεί σε λειτουργία, ο οδηγός θα συνεχίσει να χρεώνεται αρχικά 3,5 ευρώ στα διόδια των Καμινίων. Ωστόσο, κατά την έξοδό του στον κόμβο της Κάτω Αχαΐας, το σύστημα θα αναγνωρίζει τη διαδρομή και θα του επιστρέφει αυτόματα στο ηλεκτρονικό του πορτοφόλι (εφόσον διαθέτει πομποδέκτη) το ποσό των 2,10 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η πραγματική χρέωση θα πέσει στο 1,40 ευρώ ανά διαδρομή. Συνεπώς, το συνολικό κόστος για το «πήγαινε-έλα» Πάτρα – Κάτω Αχαΐα (με χρήση πομποδέκτη) θα διαμορφωθεί στα 2,80 ευρώ, ποσό σημαντικά χαμηλότερο από τα σημερινά 7 ευρώ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ











