Πέτρος Ψωμάς: Επιτακτική η ενεργειακή αυτονομία της ΔΕΥΑΠ

Facebook
Twitter

 

Οι θέσεις και οι προτάσεις του σπιράλ για θέματα ύδρευσης και αποχέτευσης του Δήμου Πατρέων

Τις προτάσεις του σπιράλ για τη διαχείριση της ύδρευσης και αποχέτευσης στην Πάτρα και τη γενικότερη πολιτική ΔΕΥΑΠ παρουσίασε ο υποψήφιος δήμαρχος Πέτρος Ψωμάς και στελέχη της δημοτικής του παράταξης, σε συνέχεια της σταδιακής παρουσίασης του συνολικού προγράμματος που θέτουν υπόψη του πατραϊκού λαού, εν όψει των δημοτικών εκλογών του ερχόμενου Οκτωβρίου. Οι κύριες θέσεις συνοψίζονται στα εξής.

  1. Διαχείριση λυμάτων

Για τις περιοχές της Πάτρας που εξακολουθούν να λειτουργούν με βόθρους, ασύνδετες ακόμα με τον βιολογικό καθαρισμό, θα πρέπει να υπάρξει προγραμματισμός και χρονοδιάγραμμα, γνωστά στους δημότες που ανησυχούν, ξοδεύονται και διαμαρτύρονται. Μέχρι να ολοκληρωθούν όλα τα απαραίτητα έργα -με δεδομένο το έντονοχρονίζον πρόβλημα σε πολλά μέρη του Δήμου Πατρέων- το σπιράλ προτείνει την εξής διαχείριση: Ο δήμος και Η ΔΕΥΑΠ να καταγράφει και να δημοσιοποιεί τον όγκο των λυμάτων που φτάνει με βυτιοφόρα σε εγκαταστάσεις επεξεργασίας και για τις κατοικίες με βόθρους να υπάρχει αρχείο εκκενώσεων, ώστε να γνωρίζουμε ποιο ποσοστό λυμάτων ανά περιοχή, καταλήγει στον βιολογικό και ποιο στη θάλασσα.Στις συνοικίες της Πάτρας που επί χρόνια είναι ενταγμένες στο Σχέδιο Πόλεωςκαι δεν έχουν ακόμη δίκτυο, η ΔΕΥΑΠ ή ο ΔήμοςΠατρέων πρέπει, εύλογα,να αναλάβει σημαντικό μέρος του κόστους εκκένωσης. Αν δεν είναι εφικτό να έχει η ΔΕΥΑΠ δικά της βυτιοφόρα, προτείνεται κάποιας μορφής σύμβαση με ιδιωτικές εταιρείες που θα επιλύει το ζήτημα με τον καλύτερο τρόπο. Υπενθυμίζεται πως σήμερα το κόστος για άδειασμα με βυτίο της ΔΕΥΑΠ είναι μεν οικονομικότερο, αλλά παραμένει μεγάλος ο χρόνος ανταπόκρισης στα αιτήματα.

  1. Διαχείριση του Φράγματος Πείρου–Παραπείρου

Επιτακτική είναι η ανάγκη σύστασης και λειτουργίαςειδικού φορέα, ο οποίος πρέπει να είναι Διαδημοτικός Σύνδεσμος με την συμμετοχή και των τριών όμορων δήμων (Πατρέων, Ερυμάνθου, Δυτικής Αχαΐας) και με αποσαφηνισμένο το ρόλο του κράτους. Στις αρμοδιότητες του φορέα θα είναι η αποκλειστική ευθύνη για την άρτια λειτουργία, συντήρηση και διαχείριση των έργων επεξεργασίας, μεταφοράς και διανομής νερού, δηλαδή των έργων από το διυλιστήριο του Φράγματος έως τη βρύση στα σπίτια των πολιτών. Πρωταγωνιστικό ρόλο θα πρέπει να παίξει η ΔΕΥΑΠ, η οποία διαθέτει ανάλογη εμπειρία και τεχνογνωσία για τη λειτουργία εγκαταστάσεων ύδρευσης και το ειδικό εξειδικευμένο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό. Η εποπτεία θα γίνεται από Διοικητικό Συμβούλιο (με μέλη κατά αναλογία με το ποσοστό συμμετοχής των τριών δήμων στο φορέα) το οποίο θα έχει την ευθύνη της διαχείρισης και της τιμολογιακής πολιτικής του νερού. Το κράτος, ενδεχομένως και με την συμμετοχή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για την συντήρηση, την διαχείριση και το κόστος λειτουργίας των βασικών υποδομών των φραγμάτων Αστερίου και Βαλμαδούρας, για δύο, κυρίως λόγους: α) Θέματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των φραγμάτων (επικίνδυνα φαινόμενα όπως σεισμικά γεγονότα ή εμφάνιση κατολισθήσεων) οδηγούν σε κόστη αποκατάστασης που ξεπερνούν τις δυνατότητες των τοπικών κοινωνιών καιβ) Η τοπική αυτοδιοίκηση δεν είναι σωστό να επωμιστεί το κόστος απόσβεσης των βασικών έργων υποδομής.

  1. Ενεργειακή αυτονομία της ΔΕΥΑΠ.

Το σπιράλ, από την πρώτη μέρα της παρουσίας του στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΠ, έχει προτείνει την ενεργειακή αυτονομία της επιχείρησης μέσω εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων. Αξιοποιώντας πλήθος ευκαιριών χρηματοδότησης, η ΔΕΥΑΠ μπορεί να καταστεί ενεργειακά αυτόνομη, σε μια εποχή που μόνο η λειτουργία των αντλιοστασίων της την επιβαρύνει ετησίως με 5 εκατομμύρια ευρώ! Με τον τρόπο αυτό θα δοθεί η δυνατότητα, μέσω της εξοικονόμησης λογαριασμών ρεύματος, να ενισχυθεί το κοινωνικό τιμολόγιο και να μειωθούν τα τιμολόγια σε ευαγή και κοινωφελή ιδρύματα της πόλης.

  1. Τιμολόγια Δ.Ε.Υ.Α.

Διεκδίκηση μετατροπής του τιμολογίου των Δ.Ε.Υ.Α. από γενικής χρήσης σε βιομηχανικό (μειωμένο έναντι των κοινών επιχειρήσεων) για όλες τις εγκαταστάσεις τους (επεξεργασίας λυμάτων, γεωτρήσεις, αντλιοστάσια, μονάδες αφαλάτωσης κλπ).

  1. Προσωπικό

Διεκδίκηση άμεσης πρόσληψης επιστημονικού προσωπικού, προκειμένου να καλυφθούν οι θέσεις του οργανογράμματος.

  1. Χρηματοδοτήσεις

Άμεση και έντονη διεκδίκηση όλων των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων, προκειμένου η ΔΕΥΑΠ να καταστεί πάλι πρωτοπόρα σε όλους τους τομείς.

  1. Επικοινωνία με τον δημότη

Η άμεση ανταπόκριση σε βλάβες και αιτήματα, η αυτονόητη απάντηση σε σχετικά ερωτήματα και η ανοικτή σχέση της δημοτικής επιχείρησης με τους Πατρινούς αποτελούν προϋπόθεση για αποτελεσματική λειτουργία και ορθή δημοτική εξυπηρέτηση.

Τέλος διευκρινίζεται πως για το σπιράλ το νερό είναι δημόσιο αγαθό και έτσι πρέπει να παραμείνει και να αντιμετωπίζεται. Οποιαδήποτε σκέψη για ιδιωτικοποίηση του νερού πρέπει άμεσα να εγκαταλειφθεί.

Την παρουσίαση των προτάσεων του σπιράλ για τη ΔΕΥΑΠ έκαναν, μαζί με τον Πέτρο Ψωμά, ο δημοτικός σύμβουλος Χαράλαμπος Στανίτσας, τα μέλη του Πολιτικού Συμβουλίου, Γιώργος Αγγελόπουλος και Δημήτρης Νταλαπέρας, ο επίτιμος Γραμματέας της δημοτικής παράταξης Γιώργος Σιγαλός και τα μέλη του σπιράλ Δημήτρης Βούλγαρης, Χάρης Μασσαράς και Τάκης Χρονόπουλος. Οι σχετικές ανακοινώσεις έγιναν από το αντλιοστάσιο της ΔΕΥΑΠ στο Νότιο Πάρκο.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Η μία και μοναδική Egoista («εγωίστρια» στα ιταλικά) ενσαρκώνει όλα τα χαρακτηριστικά μίας Lamborghini και με το παραπάνω, χάρη στην ακραία σχεδίαση, την τεράστια ιπποδύναμη και τον supercar χαρακτήρα της.  Πρόσφατα, φέρεται να πουλήθηκε σε έναν Ελβετό συλλέκτη αυτοκινήτων ο οποίος έστειλε στη Lamborghini μία προσφορά που δεν μπορούσε να αρνηθεί.    Να τονίσουμε, πως από όταν την παρουσίασε η ιταλική εταιρεία το 2013, δεν είχε ποτέ σκοπό να την πουλήσει. Την ήθελε… δική της, εξού και το όνομα του μοντέλου.     Ωστόσο, όταν η Lamborghini είδε τα χρήματα που προσέφερε ο εύπορος Ελβετός να φτάνουν… ενιαψήφια τιμή, μόνο όχι δεν μπορούσε να πει. Βάσει όσων έχουν διαρρεύσει, η Egoista πουλήθηκε έναντι σχεδόν 115 εκατομμυρίων (!) ευρώ!  Μέχρι πρότινος, η Egoista βρισκόταν στο μουσείο της Sant’Agata Bolognese και έβγαινε μόνο για να παρευρεθεί σε special event. Η απουσία της τώρα από το μουσείο πιθανότατα να οφείλεται στο ότι έχει πράγματι πουληθεί.  Για να δώσουμε μία εικόνα του κυριολεκτικά μοναδικού αυτού supercar, η Lamborghini το παρουσίασε το 2013 στο πλαίσιο της 50ης επετείου της εταιρείας.     Πράγματι, ήταν μία κατασκευή που όμοιά της δεν είχε υπάρξει ξανά, με ριζοσπαστική σχεδίαση και εξωφρενικές επιδόσεις. Η πλήρως λειτουργική Egoista δεν πληροί τις προδιαγραφές κυκλοφορίας στο δημόσιο οδικό δίκτυο.  Όμως, κανείς μπορεί να την οδηγήσει στην πίστα έχοντας στην πλάτη του τον V10 των 5,2 λίτρων με μέγιστη ισχύ 600 ίππους και 560 Nm. Το μηχανικό σύνολο καλείται να κινήσει μόλις 950 κιλά, γεγονός που καθιστά την Egoista «πύραυλο», αφού ολοκληρώνει το σπριντ των 0-100 χλμ./ ώρα σε μόνο 2,4 δευτερόλεπτα, ενώ συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι τα 350 χλμ./ ώρα.    Όποιος κι αν είναι ο Ελβετός που υποτίθεται αγόρασε το μοναδικό αυτό μοντέλο, θα μπορεί να το χαίρεται αποκλειστικά μόνος του. Διότι είναι μονοθέσιο, με τον οδηγό να συγκρατείται από ζώνη τεσσάρων σημείων και το κόκπιτ να είναι εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα. Μάλιστα, για να μπεις/ βγεις από αυτό, πρέπει πρώτα να αφαιρέσεις το τιμόνι, αλά F1.  Μένει να μάθουμε επίσημα αν πράγματι η Egoista πουλήθηκε από τη Lamborghini και μάλιστα για σχεδόν 115 εκατομμύρια ευρώ!

Η μία και μοναδική Egoista («εγωίστρια» στα ιταλικά) ενσαρκώνει όλα τα χαρακτηριστικά μίας Lamborghini και με το παραπάνω, χάρη στην ακραία σχεδίαση, την τεράστια ιπποδύναμη και τον supercar χαρακτήρα της. Πρόσφατα, φέρεται να πουλήθηκε σε έναν Ελβετό συλλέκτη αυτοκινήτων ο οποίος έστειλε στη Lamborghini μία προσφορά που δεν μπορούσε να αρνηθεί. Να τονίσουμε, πως από όταν την παρουσίασε η ιταλική εταιρεία το 2013, δεν είχε ποτέ σκοπό να την πουλήσει. Την ήθελε… δική της, εξού και το όνομα του μοντέλου. Ωστόσο, όταν η Lamborghini είδε τα χρήματα που προσέφερε ο εύπορος Ελβετός να φτάνουν… ενιαψήφια τιμή, μόνο όχι δεν μπορούσε να πει. Βάσει όσων έχουν διαρρεύσει, η Egoista πουλήθηκε έναντι σχεδόν 115 εκατομμυρίων (!) ευρώ! Μέχρι πρότινος, η Egoista βρισκόταν στο μουσείο της Sant’Agata Bolognese και έβγαινε μόνο για να παρευρεθεί σε special event. Η απουσία της τώρα από το μουσείο πιθανότατα να οφείλεται στο ότι έχει πράγματι πουληθεί. Για να δώσουμε μία εικόνα του κυριολεκτικά μοναδικού αυτού supercar, η Lamborghini το παρουσίασε το 2013 στο πλαίσιο της 50ης επετείου της εταιρείας. Πράγματι, ήταν μία κατασκευή που όμοιά της δεν είχε υπάρξει ξανά, με ριζοσπαστική σχεδίαση και εξωφρενικές επιδόσεις. Η πλήρως λειτουργική Egoista δεν πληροί τις προδιαγραφές κυκλοφορίας στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Όμως, κανείς μπορεί να την οδηγήσει στην πίστα έχοντας στην πλάτη του τον V10 των 5,2 λίτρων με μέγιστη ισχύ 600 ίππους και 560 Nm. Το μηχανικό σύνολο καλείται να κινήσει μόλις 950 κιλά, γεγονός που καθιστά την Egoista «πύραυλο», αφού ολοκληρώνει το σπριντ των 0-100 χλμ./ ώρα σε μόνο 2,4 δευτερόλεπτα, ενώ συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι τα 350 χλμ./ ώρα. Όποιος κι αν είναι ο Ελβετός που υποτίθεται αγόρασε το μοναδικό αυτό μοντέλο, θα μπορεί να το χαίρεται αποκλειστικά μόνος του. Διότι είναι μονοθέσιο, με τον οδηγό να συγκρατείται από ζώνη τεσσάρων σημείων και το κόκπιτ να είναι εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα. Μάλιστα, για να μπεις/ βγεις από αυτό, πρέπει πρώτα να αφαιρέσεις το τιμόνι, αλά F1. Μένει να μάθουμε επίσημα αν πράγματι η Egoista πουλήθηκε από τη Lamborghini και μάλιστα για σχεδόν 115 εκατομμύρια ευρώ!

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή