ΠΑΤΡΑ | Το σημείο… καρμανιόλα της πλατείας Βουδ – Έχουν STOP αλλά όχι ορατότητα!

Facebook
Twitter

Έκκληση περιοίκων για παρέμβαση αρμοδίων σε μια από τις πιο επικίνδυνες διασταυρώσεις, όπου εκτός της απειλής τροχαίων ατυχημάτων, οι αψιμαχίες μεταξύ οδηγών είναι καθημερινό φαινόμενο.

Του Αχιλλέα Ροδίτη

Τα τροχαία ατυχήματα είναι συχνά  και οι αψιμαχίες μεταξύ οδηγών καθημερινό φαινόμενο. Ενίοτε μάλιστα θερμόαιμοι οδηγοί φθάνουν και στα άκρα. Με τους αυτόπτες μάρτυρες επί της ουσίας να ρίχνουν δίκιο και στους δύο, αφού εκείνος που οδηγεί κανονικά έχει προφανώς εύλογη αντίδραση, αλλά όμως κι αυτός που φαίνεται ότι παραβιάζει το STOP επί της ουσίας αναγκάζεται να το κάνει.

ΦΩΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΕ ΛΕΖΑΝΤΑ Οι οδηγοί που βγαίνουν από την Β. Ρούφου έχουν μηδενική ορατότητα προς την πλατεία

Είναι, με άλλα λόγια, η διασταύρωση – καρμανιόλα της Πάτρας, που χρήζει άμεσης μέριμνας από τους αρμόδιους (Δήμο και Τροχαία) έτσι ώστε να μη θρηνήσουμε κάποιο θύμα. Το επικίνδυνο, λοιπόν, σημείο είναι στην πλατεία Βουδ. Και εκεί που συναντώνται η οδός Βασιλείου Ρούφου απ’ όπου τα οχήματα κατεβαίνουν από την πλευρά της Γούναρη και η οδός Θεοχαροπούλου που ξεκινά παράλληλα με την βόρεια πλευρά της πλατείας και κατευθύνει τα οχήματα λοξά δεξιά, προς τα Ψηλαλώνια.

 

ΦΩΤΟ 1b

Το πρόβλημα έχει ενταθεί μετά και το περαιτέρω στένεμα του διαθέσιμου δρόμου από τότε που τοποθετήθηκαν οι λαμαρίνες για να ξεκινήσουν τα έργα ανέγερσης του 12ου δημοτικού σχολείου που είχε κατεδαφιστεί μετά τον σεισμό του 2008 κι ένας… Θεός ξέρει πότε θα αποδοθεί ξανά ο δρόμος πλήρης αφού προ μηνών στον χώρο βρέθηκαν και αρχαία!

 

Η ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ

ΦΩΤΟ ΧΑΡΤΗΣ

Οι οδηγοί που κατεβαίνουν από την Βασιλείου Ρούφου έχουν STOP ακριβώς στη συμβολή με την Θεοχαροπούλου. Όμως το πρόβλημα τους είναι ότι ποτέ δεν μπορούν να δουν αν έρχεται κάποιο όχημα ή δίκυκλο από την πλευρά της πλατείας. Διότι το «συνάντημα» των δύο δρόμων είναι πολύ πιο μέσα ενώ προς την πλευρά της πλατείας (αριστερά) πάντα υπάρχουν καθέτως σταθμευμένα οχήματα.

Έτσι η ορατότητα όχι απλώς περιορίζεται αλλά εκμηδενίζεται! Γι’ αυτό οι οδηγοί συνεχίζουν να οδηγούν έως ότου μπορέσουν να έχουν ορατότητα. Αλλά στο σημείο που αρχίζουν να βλέπουν έχουν ήδη παραβιάσει την προτεραιότητα. Κι αν κάποιο δίκυκλο ή ΙΧ έρχεται με ταχύτητα, η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Σημειωτέον ότι η Θεοχαροπούλου, επί της ουσίας κινεί τους οδηγούς δεξιά σα να μην πηγαίνουν, έστω για λίγο, αντίθετα μες την Β. Ρούφου. Ένα μπέρδεμα που δικαιολογημένα εγκυμονεί τον άμεσο κίνδυνο!

 

ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ

Η υπομονή κατοίκων και καταστηματαρχών έχει εξαντληθεί. Μέσω της «Πολιτείας» δημοσιοποιούν το πρόβλημα αλλά και ζητούν από τις τοπικές Αρχές να ασχοληθούν άμεσα και δραστικά προτού συμβεί το μοιραίο.

ΦΩΤΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑΣ

 

Ο ιδιοκτήτης του περιπτέρου στην πλατεία Βουδ, Απόστολος Μπέκας, (φωτογραφία πάνω) μας λέει:

«Απ’ το σημείο που βρίσκομαι, στο περίπτερο, έχω άμεση και συνεχή ορατότητα στην επικίνδυνη διασταύρωση. Μπορώ να σας πω ότι όλη μέρα μετράω παρ’ ολίγο ατυχήματα.

Μερικές φορές έχουν γίνει και συγκρούσεις. Εκείνο που όμως συμβαίνει στα σίγουρα είναι οι διαπληκτισμοί μεταξύ οδηγών. Και το θέμα είναι… σε ποιον να ρίξει τ’ άδικο και σε ποιον το δίκιο».

 

ΦΩΤΟ ΤΑΞΙΤΖΗΣ

Ενώ από την πλευρά του, ο επαγγελματίας οδηγός ΤΑΞΙ, Δημοσθένης Κωνστανταρόπουλος (φωτογραφία κάτω) τονίζει:

«Είναι από τις πιο επικίνδυνες διασταυρώσεις. Και απορώ που δεν έχουν κάνει κάτι ακόμα για να λύσουν το πρόβλημα. Ή να φύγουν τα σταθμευμένα αυτοκίνητα ή να υπάρξει πιο σωστή σήμανση». Κάποιοι μάλιστα προτείνουν να αλλάξει το STOP και να μπει επί της Θεοχαροπούλου.

 

ΤΟ ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ

ΦΩΤΟ ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ

Όμως η βαθύτερη αιτία του προβλήματος είναι ένα τμήμα πρόσθετου πεζοδρομίου, στη γωνία, που τοποθετήθηκε τα νεότερα χρόνια. Η φωτογραφία της «Πολιτείας» το καταμαρτυρεί. Όπως φαίνεται το παλιό πεζοδρόμιο σταματούσε μερικά μέτρα πιο πριν. Έτσι οι διερχόμενοι οδηγοί από την Β. Ρούφου είχαν καλύτερη ορατότητα. Αλλά προστέθηκε πεζοδρόμιο ως τη γωνία, παρκάρουν και εάν-δυο περισσότερα ΙΧ, άρα η ορατότητα μειώνεται στο ναδίρ. Για αυτό και παλαιότερα, «δεν παρατηρούνταν ο ίδιος κίνδυνος στο σημείο», όπως λένε οι επαγγελματίες της περιοχής.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΑΧΑΪΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ:

3 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top