Πόσο γρήγορα κινείται η Γη;

Facebook
Twitter
Η Γη κινείται συνεχώς. Κινείται γύρω από τον ήλιο και περιστρέφεται γύρω από τον άξονά της. Ποιά είναι η ταχύτητα με την οποία κινείται ο πλανήτης μας και πόσο γρήγορα περιστρέφεται το ηλιακό σύστημα γύρω από τον Γαλαξία μας;

Η Γη περιστρέφεται γύρω από τον άξονά της περίπου μία φορά κάθε 24 ώρες (ή, για την ακρίβεια, κάθε 23 ώρες, 56 λεπτά και 4 δευτερόλεπτα). Η περιφέρεια του πλανήτη μας είναι 40.070 χιλιόμετρα, οπότε αν διαιρέσετε την απόσταση με το χρόνο, αυτό σημαίνει ότι η Γη περιστρέφεται με ταχύτητα 1.670 χλμ./ώρα.

Εν τω μεταξύ, η Γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο με ταχύτητα περίπου 110.000 χλμ./ώρα, σύμφωνα με το «Ask an Astronomer», έναν ιστότοπο του Πανεπιστημίου Κορνέλ της Νέας Υόρκης. Οι επιστήμονες υπολόγισαν την ταχύτητα αυτή, παίρνοντας την απόσταση που διανύει η Γη γύρω από τον ήλιο και διαιρώντας την με το χρονικό διάστημα που χρειάζεται ο πλανήτης μας για να ολοκληρώσει μια τροχιά (περίπου 365 ημέρες).

Για να υπολογίσουν την απόσταση της Γης γύρω από τον ήλιο, το μόνο που χρειάζεται να κάνουν οι επιστήμονες είναι να προσδιορίσουν την περιφέρεια ενός κύκλου. Γνωρίζουμε ότι η Γη απέχει, κατά μέσο όρο, περίπου 149,6 εκατομμύρια χιλιόμετρα από τον ήλιο και γνωρίζουμε ότι ταξιδεύει σε μια γενικά κυκλική τροχιά (στην πραγματικότητα είναι περισσότερο ελλειπτική). Αυτή η απόσταση μεταξύ του ήλιου και της Γης είναι η ακτίνα του κύκλου. Για να βρούμε την περιφέρεια αυτού του κύκλου, η εξίσωση είναι 2*pi*ακτίνα, ή 2*3,14*93 εκατομμύρια μίλια. Αφού υπολογιστεί η περιφέρεια, μπορεί να προσδιοριστεί η τροχιακή της ταχύτητα.

Το ηλιακό σύστημα, το οποίο περιλαμβάνει τον ήλιο μας και όλα τα ουράνια σώματα που βρίσκονται σε τροχιά γύρω του, επίσης κινείται. Οι επιστήμονες γνωρίζουν ότι ο Γαλαξίας μας περιστρέφεται γύρω από ένα γαλαξιακό κέντρο με βάση τις παρατηρήσεις άλλων άστρων, δήλωσε η Κέιτι Μακ, θεωρητική αστροφυσικός στο Κρατικό Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας. Αν τα πολύ μακρινά αστέρια φαίνεται να κινούνται, αυτό συμβαίνει επειδή το ηλιακό σύστημα κινείται σε σχέση με τη σχετική θέση αυτών των μακρινών άστρων.

«Αν αρχίσω να περπατώ, μπορώ να καταλάβω ότι κινούμαι επειδή τα κτίρια από τα οποία περνάω, φαίνεται να απομακρύνονται», εξηγεί η Μακ. Αν κοιτάξω κάτι πιο μακρινό, όπως ένα βουνό στον ορίζοντα, αυτό κινείται λίγο πιο αργά επειδή είναι πιο μακριά από τα κτίρια, αλλά εξακολουθεί να κινείται σε σχέση με τη θέση μου, πρόσθεσε.

Μελετώντας τις κινήσεις άλλων άστρων σε σχέση με τον ήλιο, οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι το ηλιακό σύστημα περιστρέφεται γύρω από το γαλαξιακό κέντρο με περίπου 720.000 χλμ./ώρα.

Στη συνέχεια, ο Γαλαξίας μας, έλκεται προς διαφορετικές κατευθύνσεις από άλλες ογκώδεις δομές, όπως άλλοι γαλαξίες και σμήνη γαλαξιών. Ακριβώς όπως οι επιστήμονες μπορούν να καταλάβουν ότι το ηλιακό σύστημα κινείται με βάση τη σχετική κίνηση άλλων άστρων, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη σχετική κίνηση άλλων γαλαξιών για να προσδιορίσουν πόσο γρήγορα κινείται ο Γαλαξίας μας μέσα στο σύμπαν.

Παρόλο που τα πάντα κινούνται συνεχώς, οι ζωντανοί οργανισμοί στην επιφάνεια της Γης δεν το αισθάνονται, για τον ίδιο λόγο που οι επιβάτες ενός αεροπλάνου δεν αισθάνονται ότι πετούν στον αέρα με εκατοντάδες χιλιόμετρα την ώρα, εξηγεί η Μακ. Όταν απογειώνεται το αεροπλάνο, οι επιβάτες νιώθουν την επιτάχυνση και αυτή η αίσθηση προκαλείται από την μεταβαλλόμενη ταχύτητα του αεροπλάνου. Μόλις το αεροπλάνο φτάσει στο επιθυμητό ύψος πλεύσης, οι επιβάτες δεν αισθάνονται την ταχύτητα, επειδή αυτή δεν αλλάζει.

Οι επιβάτες δεν θα αισθανθούν την ταχύτητα επειδή κινούνται με την ταχύτητα και προς την κατεύθυνση του αεροπλάνου. Δεν υπάρχει σχετική κίνηση καθώς όλοι όσοι κάθονται στο αεροπλάνο κινούνται με την ίδια ταχύτητα. Ο μόνος τρόπος με τον οποίο οι επιβάτες μπορεί να αντιληφθούν την κίνηση του αεροπλάνου, είναι κοιτάζοντας από το παράθυρο το τοπίο που περνάει.

Για τους ανθρώπους που στέκονται στην επιφάνεια του πλανήτη μας, δεν αισθάνονται ότι η Γη τρέχει γύρω από τον ήλιο, επειδή και οι ίδιοι τρέχουν γύρω από τον ήλιο με την ίδια ταχύτητα.

ΠΗΓΗ: Live Science 

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Η μία και μοναδική Egoista («εγωίστρια» στα ιταλικά) ενσαρκώνει όλα τα χαρακτηριστικά μίας Lamborghini και με το παραπάνω, χάρη στην ακραία σχεδίαση, την τεράστια ιπποδύναμη και τον supercar χαρακτήρα της.  Πρόσφατα, φέρεται να πουλήθηκε σε έναν Ελβετό συλλέκτη αυτοκινήτων ο οποίος έστειλε στη Lamborghini μία προσφορά που δεν μπορούσε να αρνηθεί.    Να τονίσουμε, πως από όταν την παρουσίασε η ιταλική εταιρεία το 2013, δεν είχε ποτέ σκοπό να την πουλήσει. Την ήθελε… δική της, εξού και το όνομα του μοντέλου.     Ωστόσο, όταν η Lamborghini είδε τα χρήματα που προσέφερε ο εύπορος Ελβετός να φτάνουν… ενιαψήφια τιμή, μόνο όχι δεν μπορούσε να πει. Βάσει όσων έχουν διαρρεύσει, η Egoista πουλήθηκε έναντι σχεδόν 115 εκατομμυρίων (!) ευρώ!  Μέχρι πρότινος, η Egoista βρισκόταν στο μουσείο της Sant’Agata Bolognese και έβγαινε μόνο για να παρευρεθεί σε special event. Η απουσία της τώρα από το μουσείο πιθανότατα να οφείλεται στο ότι έχει πράγματι πουληθεί.  Για να δώσουμε μία εικόνα του κυριολεκτικά μοναδικού αυτού supercar, η Lamborghini το παρουσίασε το 2013 στο πλαίσιο της 50ης επετείου της εταιρείας.     Πράγματι, ήταν μία κατασκευή που όμοιά της δεν είχε υπάρξει ξανά, με ριζοσπαστική σχεδίαση και εξωφρενικές επιδόσεις. Η πλήρως λειτουργική Egoista δεν πληροί τις προδιαγραφές κυκλοφορίας στο δημόσιο οδικό δίκτυο.  Όμως, κανείς μπορεί να την οδηγήσει στην πίστα έχοντας στην πλάτη του τον V10 των 5,2 λίτρων με μέγιστη ισχύ 600 ίππους και 560 Nm. Το μηχανικό σύνολο καλείται να κινήσει μόλις 950 κιλά, γεγονός που καθιστά την Egoista «πύραυλο», αφού ολοκληρώνει το σπριντ των 0-100 χλμ./ ώρα σε μόνο 2,4 δευτερόλεπτα, ενώ συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι τα 350 χλμ./ ώρα.    Όποιος κι αν είναι ο Ελβετός που υποτίθεται αγόρασε το μοναδικό αυτό μοντέλο, θα μπορεί να το χαίρεται αποκλειστικά μόνος του. Διότι είναι μονοθέσιο, με τον οδηγό να συγκρατείται από ζώνη τεσσάρων σημείων και το κόκπιτ να είναι εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα. Μάλιστα, για να μπεις/ βγεις από αυτό, πρέπει πρώτα να αφαιρέσεις το τιμόνι, αλά F1.  Μένει να μάθουμε επίσημα αν πράγματι η Egoista πουλήθηκε από τη Lamborghini και μάλιστα για σχεδόν 115 εκατομμύρια ευρώ!

Η μία και μοναδική Egoista («εγωίστρια» στα ιταλικά) ενσαρκώνει όλα τα χαρακτηριστικά μίας Lamborghini και με το παραπάνω, χάρη στην ακραία σχεδίαση, την τεράστια ιπποδύναμη και τον supercar χαρακτήρα της. Πρόσφατα, φέρεται να πουλήθηκε σε έναν Ελβετό συλλέκτη αυτοκινήτων ο οποίος έστειλε στη Lamborghini μία προσφορά που δεν μπορούσε να αρνηθεί. Να τονίσουμε, πως από όταν την παρουσίασε η ιταλική εταιρεία το 2013, δεν είχε ποτέ σκοπό να την πουλήσει. Την ήθελε… δική της, εξού και το όνομα του μοντέλου. Ωστόσο, όταν η Lamborghini είδε τα χρήματα που προσέφερε ο εύπορος Ελβετός να φτάνουν… ενιαψήφια τιμή, μόνο όχι δεν μπορούσε να πει. Βάσει όσων έχουν διαρρεύσει, η Egoista πουλήθηκε έναντι σχεδόν 115 εκατομμυρίων (!) ευρώ! Μέχρι πρότινος, η Egoista βρισκόταν στο μουσείο της Sant’Agata Bolognese και έβγαινε μόνο για να παρευρεθεί σε special event. Η απουσία της τώρα από το μουσείο πιθανότατα να οφείλεται στο ότι έχει πράγματι πουληθεί. Για να δώσουμε μία εικόνα του κυριολεκτικά μοναδικού αυτού supercar, η Lamborghini το παρουσίασε το 2013 στο πλαίσιο της 50ης επετείου της εταιρείας. Πράγματι, ήταν μία κατασκευή που όμοιά της δεν είχε υπάρξει ξανά, με ριζοσπαστική σχεδίαση και εξωφρενικές επιδόσεις. Η πλήρως λειτουργική Egoista δεν πληροί τις προδιαγραφές κυκλοφορίας στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Όμως, κανείς μπορεί να την οδηγήσει στην πίστα έχοντας στην πλάτη του τον V10 των 5,2 λίτρων με μέγιστη ισχύ 600 ίππους και 560 Nm. Το μηχανικό σύνολο καλείται να κινήσει μόλις 950 κιλά, γεγονός που καθιστά την Egoista «πύραυλο», αφού ολοκληρώνει το σπριντ των 0-100 χλμ./ ώρα σε μόνο 2,4 δευτερόλεπτα, ενώ συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι τα 350 χλμ./ ώρα. Όποιος κι αν είναι ο Ελβετός που υποτίθεται αγόρασε το μοναδικό αυτό μοντέλο, θα μπορεί να το χαίρεται αποκλειστικά μόνος του. Διότι είναι μονοθέσιο, με τον οδηγό να συγκρατείται από ζώνη τεσσάρων σημείων και το κόκπιτ να είναι εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα. Μάλιστα, για να μπεις/ βγεις από αυτό, πρέπει πρώτα να αφαιρέσεις το τιμόνι, αλά F1. Μένει να μάθουμε επίσημα αν πράγματι η Egoista πουλήθηκε από τη Lamborghini και μάλιστα για σχεδόν 115 εκατομμύρια ευρώ!

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή