ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΕΙΑ

Πραγματική «Οδύσσεια» για το σφίξιμο μιας βίδας: Πως η έλλειψη προσωπικού της ΔΕΥΑΠ επηρεάζει τη ζωή και την καθημερινότητα των Πατρινών

vlavh1
Όταν ακούμε για έλλειψη προσωπικού στον Δήμο Πατρέων, όταν συναντάμε μπροστά μας κινητοποιήσεις που αφορούν στον αγώνα συμβασιούχων εργαζομένων, οι οποίοι διεκδικούν τη μονιμοποίησή τους ή όταν διαβάζουμε ειδήσεις για δηλώσεις και επιστολές διαμαρτυρίας του δημάρχου της πόλης για το ίδιο θέμα, πολλοί εξ ημών θεωρούμε πως πρόκειται για κάτι, που δεν μας αφορά.

Συνήθως, μάλιστα, αισθανόμαστε ως ολίγον τι παρατραβηγμένη την όποια «κραυγή» απαίτησης πιστεύοντας πως φτάνει σε υπερβολικά πλαίσια, εφόσον έχουμε υπεισέλθει σε ένα περιβάλλον γενικότερης οικονομικής κατάρρευσης και δυσκολίας στην αγορά εργασίας.

ΟΤΑΝ «ΧΤΥΠΑ» ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΟΡΤΑ

Μόνο που η αδυναμία ενός Δήμου να πράξει ακόμα και τα αυτονόητα, λόγω ελάχιστου προσωπικού, είναι κάτι που μας αγγίζει άμεσα όταν μια βλάβη «χτυπά» τη δική μας πόρτα. Τότε συνειδητοποιούμε πόσο μεγάλη είναι η αμεσότητα του προβλήματος του περιορισμένου προσωπικού σε δημοτικούς υπαλλήλους. Επειδή καθίσταται χρονοβόρα η δική μας εξυπηρέτηση και αντιλαμβανόμαστε, πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα σε μια πόλη, αν οι δημοτικές της υπηρεσίες διέθεταν τον απαιτούμενο αριθμό εργαζομένων.

Όλα τα παραπάνω θα γίνουν πιο κατανοητά από την περιγραφή μιας χαρακτηριστικής περίπτωσης βλάβης που σημειώθηκε, ανήμερα το Πάσχα, σε οικιακό ρολόι παροχής νερού, στην Πάτρα.

vlavh3

ΧΩΡΙΣ ΝΕΡΟ ΠΑΣΧΑΛΙΑΤΙΚΑ…

Μας το κατήγγειλε ο ίδιος ο παθών και ιδιοκτήτης του διαμερίσματος που επί διήμερο, δηλαδή, τόσο την Κυριακή, όσο και την Δευτέρα του Πάσχα, ξέμεινε από νερό επειδή λόγω της διαρροής που υπήρχε στο ρολόι, ο ίδιος αναγκάστηκε να κλείσει τη βάνα αφού αν την άφηνε ανοιχτή θα πλημμύριζε ο προαύλιος χώρος της πολυκατοικίας του με όποιες συνέπειες περί επικινδυνότητας και αστικής ευθύνης συνεπάγεται κάτι τέτοιο σε περίπτωση ατυχήματος.

Η πρώτη του ενέργεια του ιδιοκτήτη ήταν να τηλεφωνήσει στην ΔΕΥΑΠ και να ενημερώσει για την βλάβη και την ανάγκη «άμεσης αποκατάστασης της». Το πρωί της Κυριακής του Πάσχα και ενώ είχε ξεκινήσει την προετοιμασία για το ψήσιμο στο μπαλκόνι μαζί με την οικογένειά του. Και προετοιμαζόταν μάλιστα και για την επομένη καθώς γιόρταζε ο μεγάλος του γιος!

Αλλά από την ΔΕΥΑΠ του απάντησαν πως… κατανοούσαν πλήρως το πρόβλημά του αλλά λόγω αργίας και λόγω «ελάχιστου προσωπικού» δεν ήταν δυνατή η «άμεση ανταπόκριση», αν και τον διαβεβαίωσαν ότι θα προσπαθούσαν για το καλύτερο και ταχύτερο δυνατόν.

ΣΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ

Όμως οι ώρες περνούσαν και υπάλληλος της ΔΕΥΑΠ δεν εμφανιζόταν. Στο μεταξύ τα τηλέφωνα έδιναν κι έπαιρναν, από τον ίδιο προς την ΔΕΥΑΠ και η περίπτωση του βρισκόταν, όπως του έλεγαν, πολύ υψηλά στην ατζέντα προτεραιοτήτων. Παρ’ όλα αυτά έφτασε το βράδυ της Κυριακής και η βλάβη δεν είχε αποκατασταθεί.

Έτσι την Δευτέρα, ανήμερα της γιορτής του παιδιού του, αναγκάστηκε να στείλει τον εορτάζοντα και τα άλλα παιδιά του στους παππούδες και γιαγιάδες και με την γυναίκα του περίμεναν την επιδιόρθωση του προβλήματος. Από νωρίς το πρωί ξανάρχισαν τα τηλεφωνήματα προς την υπηρεσία. Αλλά και πάλι οι απαντήσεις προς τον ιδιοκτήτη ήταν του στυλ: «κάντε υπομονή», «έχετε δίκιο αλλά δεν υπάρχουν άτομα» και άλλα σχετικά.

Ενημερώθηκε για το συμβάν μέχρι και ο ίδιος ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΠ Ανδρέας Παπανικήτας ο οποίος ζήτησε από τους εργαζόμενους να γίνει ό,τι ήταν δυνατόν προκειμένου να εξυπηρετηθεί το γρηγορότερο ο δημότης.

Τελικά έφθασε αργά μεσημέρι της Δευτέρας του Πάσχα για να κάνει την εμφάνισή του ο εργαζόμενος τεχνίτης υδραυλικός της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης. Ο οποίος μάλιστα καθ’ ομολογία του ήταν ο… μοναδικός της βάρδιας εκτάκτων περιπτώσεων το διήμερο της αργίας και δεν είχε σταθεί ούτε λεπτό αφού πηγαινοερχόταν σε διάφορα συμβάντα, με τελευταίο ένα σοβαρό πρόβλημα στην περιοχή της Καρυάς.

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΣΑ ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΛΕΠΤΑ

vlavh2

Όσο για την βλάβη; Αυτή αποκαταστάθηκε μέσα σε 5 λεπτά! Διότι το μόνο που χρειαζόταν ήταν η αντικατάσταση της φθαρμένης τσιμούχας και σφίξιμο της βίδας που συνέδεε τον αγωγό της ΔΕΥΑΠ με το οικιακό ρολόι. Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι σε τέτοιες περιπτώσεις απαγορεύεται παρέμβαση ιδιώτη υδραυλικού προς αποφυγή πιθανής γενικότερης βλάβης στα ρολόγια ιδιοκτησίας της Δημοτικής Επιχείρησης.

«Γιατί αργείτε τόσο;» ρώτησε ο πολίτης τον υπάλληλο μόλις εκείνος έφτασε στο σπίτι του. Και η απάντηση που εισέπραξε ήταν: «Αφού δεν έχουμε άτομα. Τόσο καιρό φωνάζουμε. Εγώ είμαι μόνος μου από την Μ. Παρασκευή και έχω ένα σωρό βλάβες για να επισκευάσω. Δεν έχω σταθεί ούτε στιγμή…». Και μάλιστα ο εργαζόμενος ήταν σχετικά μεγάλης ηλικίας γεγονός που παραπέμπει στο άλλο θέμα το οποίο έχει θίξει η «Πολιτεία» σε παλιότερο ρεπορτάζ της, ότι λόγω μη προσλήψεων στην υπηρεσία έχουν απομείνει παλιοί υπάλληλοι που μάλιστα κοντεύουν στη συνταξιοδότηση.

ΠΟΣΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΠΕΜΕΙΝΑΝ ΣΤΗ ΔΕΥΑΠ

Το οξύμωρο της περίπτωσης είναι ότι η ΔΕΥΑΠ έχει λιγότερους υπαλλήλους απ’ όσους είχε όταν ο Δήμος Πατρέων ήταν μικρότερης έκτασης.

Συγκεκριμένα, όταν η Πάτρα ήταν «Καποδιστριακός Δήμος» και εκτεινόταν από τις Ιτιές ως τα Δεμένικα και μέχρι τα Μποζαϊτικα, η ΔΕΥΑΠ διέθετε 218 εργαζόμενους. Ενώ τώρα που είναι «Καλλικρατικός δήμος» και ξεκινά από τον Ψαθόπυργο μέχρι την Καλλιθέα και τα Καμίνια, η ΔΕΥΑΠ έχει 181 υπαλλήλους. Δηλαδή… 37 λιγότερους υπαλλήλους!

Αναλογικά θα έπρεπε ο αριθμός προσωπικού να είχε διπλασιαστεί. Τουλάχιστον θα Έπρεπε να μην είχε μειωθεί. Αλλά είναι αυτό που τελικά συνέβη λόγω περιορισμού των προσλήψεων.

Αξιοσημείωτο επίσης είναι και το ηλικιακό προφίλ των εργαζομένων στην ΔΕΥΑΠ. Καθώς η πλειοψηφία των υπαλλήλων είναι μεγάλης ηλικίας, άρα και οι παραγωγικές αποδόσεις καταγράφουν μειωμένη τάση. Όταν μάλιστα οι υποχρεώσεις και αποστολές, είναι πολλές και δύσκολες.

Χώρια από την προβληματική κατάσταση και στα τμήματα εξυπηρέτησης δημοτών αφού μόνο οι υπηρεσίες συναλλαγής (ταμεία, πληροφορίες κ.λπ.) εξυπηρετούν από 500 έως 650 πολίτες ημερησίως!

Σύμφωνα εξάλλου με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΠ Ανδρέα Παπανικήτα, υπάρχουν στατιστικά στοιχεία από μελέτες που έχουν γίνει και δείχνουν ότι στην περίπτωση της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης – Αποχέτευσης της Πάτρας αντιστοιχεί 1 εργαζόμενος για 750 ρολόγια. Όταν ο μέσος όρος του ίδιου μεγέθους σε άλλες πόλεις είναι 1 εργαζόμενος για λιγότερο από 400 ρολόγια!

You may also like

Comments are closed.