Πρόστιμο 10 εκατ. δολαρίων στη Disney για βίντεο στο YouTube που αφορούσαν παιδιά

Facebook
Twitter
DISNEY

Η αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) ανακοίνωσε την Τετάρτη (3/9) ότι η Walt Disney Co. συμφώνησε να καταβάλει 10 εκατομμύρια δολάρια για να διευθετήσει τους ισχυρισμούς ότι η εταιρεία ψυχαγωγίας είχε εμπλακεί σε «παράνομη συλλογή» προσωπικών δεδομένων παιδιών στην πλατφόρμα YouTube.

Οι ρυθμιστικές αρχές της FTC δήλωσαν ότι η εταιρεία δεν επισήμανε ορισμένα βίντεο στην πλατφόρμα της ως «Made for Kids» — μια απαιτούμενη ετικέτα που έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει τα παιδιά από την παρακολούθηση δεδομένων και τις στοχευμένες διαφημίσεις.

Σε απάντηση, η Disney συμφώνησε να αναθεωρήσει τις πολιτικές της ώστε να παραμείνει σύμφωνη με τον Νόμο για την Προστασία του Απορρήτου των Παιδιών στο Διαδίκτυο, ή COPPA, ο οποίος επιβάλλει τη γονική συναίνεση πριν από τη συλλογή οποιωνδήποτε δεδομένων από χρήστες κάτω των 13 ετών.

Το 2019, το YouTube έπρεπε να πληρώσει 170 εκατομμύρια δολάρια για να διευθετήσει κατηγορίες ότι συνέλεξε παράνομα δεδομένα από παιδιά. Η συμφωνία ανάγκασε την πλατφόρμα να θέσει σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα που απαιτεί από τους δημιουργούς να επισημαίνουν τις μεταφορτώσεις τους είτε ως «Made for Kids» είτε όχι — μια κίνηση συμμόρφωσης που στοχεύει στην ενίσχυση των προστασιών βάσει του COPPA.

Σύμφωνα με την FTC, το YouTube έδωσε εντολή στην Disney να κάνει αυτή την επισήμανση τον Ιούνιο του 2020, αφού διαπίστωσε ότι περίπου 300 βίντεο — συμπεριλαμβανομένων αποσπασμάτων από τις ταινίες «The Incredibles», «Coco», «Toy Story», «Tangled» και «Frozen» — δεν είχαν επισημανθεί ως «Made for Kids».

Το YouTube παρενέβη για να επαναπροσδιορίσει το περιεχόμενο και, σύμφωνα με την καταγγελία, έπρεπε να συνεχίσει να διορθώνει παρόμοιες λανθασμένες ετικέτες τα επόμενα δύο χρόνια.

Το ζήτημα πηγάζει από τον τρόπο με τον οποίο η Disney εφάρμοσε την πολιτική επισήμανσης. Αντί να επισημαίνει κάθε βίντεο ξεχωριστά, η εταιρεία όρισε χαρακτηρισμούς σε επίπεδο καναλιού. Αυτό σήμαινε ότι όταν η Disney ανέβασε παιδικό περιεχόμενο σε κανάλια με την ένδειξη «Δεν είναι φτιαγμένο για παιδιά», τα βίντεο είχαν προεπιλεγμένη λανθασμένη ρύθμιση, παρακάμπτοντας ουσιαστικά τις απαιτήσεις του COPPA.

«Η διάταξή μας τιμωρεί την κατάχρηση της εμπιστοσύνης των γονέων από την Disney και, μέσω ενός υποχρεωτικού προγράμματος αναθεώρησης βίντεο, δημιουργεί χώρο για το μέλλον της προστασίας των παιδιών στο διαδίκτυο κααι τεχνολογία διασφάλισης ηλικίας», δήλωσε ο πρόεδρος της FTC, Άντριου Φέργκιουσον.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή