ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρεκόρ ηλεκτρικών Ι.Χ. το 2021!

ilektrika autokinita
Αυτή την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου βρέθηκε στην Πάτρα ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, σε μια δεύτερη επίσκεψη στην πόλη, μέσα σε λιγότερες από 60 ημέρες.

Αυτή τη φορά ο κ. Παπαδόπουλος, απ’ το πόντιουμ του «Royal Theater», στην Ακτή Δυμαίων, μίλησε για την ηλεκτροκίνηση. Και η αφορμή αυτή ήταν αρκετή, ώστε η «Πολιτεία» ν’ ανατρέξει σε στοιχεία αναφορικά με την απήχηση που έχει, έως τώρα, η αγορά ηλεκτρικών Ι.Χ. στην χώρα μας.

Τα στοιχεία που αντλήσαμε από δυο πηγές δείχνουν ότι το έτος 2021 πηγαίνουμε για νέο ρεκόρ πώλησης αμιγώς ηλεκτρικών Ι.Χ., καθώς όλο και περισσότεροι εξ όσων αποφασίζουν ν’ αγοράσουν νέο αυτοκίνητο, προσπερνούν την παλαιά τεχνολογία, θεωρώντας ότι σύντομα θα είναι εντελώς παρωχημένη, και -με κίνητρα- στρέφονται στην αγορά ηλεκτρικού Ι.Χ.

Αναζητήσαμε και στοιχεία στην Πάτρα. Υπήρχε δυσκολία ώστε μ’ ακρίβεια ν’ αποτυπωθεί αριθμός. Παρά μόνο μια ενδεικτική προσέγγιση.

Ξεκινάμε απ’ τα γενικά στοιχεία που παρουσιαστήκαν στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής απ’ την γενική γραμματέα Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου:

  • Το 2020 κυκλοφόρησαν σ’ όλη τη χώρα 2.135 ηλεκτρικά οχήματα έναντι 490 το 2019, φτάνοντας το 2,6% σε μερίδιο αγοράς.
  • Το 2021, με στοιχεία έως το καλοκαίρι (Ιούνιος), οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών Ι.Χ. δείχνουν ότι η χρονιά θα κλείσει με υπέρβαση του αρχικού στόχου για 3.795 νέα οχήματα.

Στην Πάτρα, με βάση πρόχειρους υπολογισμούς, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν ξεπερνούν τα 300 αλλά, και πάλι, η εκτίμηση αυτή δεν έχει αναφορά σε επίσημες καταγραφές, τουλάχιστον ανακοινώσιμες.

ΠΥΚΝΩΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

Ωστόσο, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι υπάρχει κινητικότητα. Εξ ου και η πύκνωση, το τελευταίο διάστημα, των σταθμών φόρτισης Ι.Χ., όπως -μεταξύ άλλων- στο πάρκινγκ «Βασιλόπουλου», στην οδό Αμερικής (ένθετη φωτογραφία).

Η δε κ. Σδούκου, που έχει προσκληθεί να είναι παρούσα, στις 5 Νοεμβρίου στην Πάτρα, στο «1ο Patras Green Transport» έχει επισημάνει ότι «η εντυπωσιακή στροφή προς τις καθαρές μετακινήσεις συνεχίζεται και φέτος, με το ποσοστό ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στο πρώτο τετράμηνο να διαμορφώνεται στο 5,4%, ενώ οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν ότι θα καλυφθεί και ο στόχος του 2021, που είναι 3.795 οχήματα».

Προσθέτοντας ότι είμαστε ακόμη στην αρχή και ότι ο δρόμος μέχρι να φτάσουμε στο ορόσημο του 2030, δηλαδή ένα στα τρία νέα οχήματα να είναι ηλεκτρικό, είναι μακρύς.

Ανατρέχοντας η «Πολιτεία» σε επιπλέον στοιχεία για τη φετινή χρονιά διαπίστωσε κάτι ακόμη που βγαίνει απ’ το ρεπορτάζ. Ότι, φέτος ταξινομήθηκαν, ως τις 2 Ιουνίου:

  • 875 επιβατικά αυτοκίνητα.
  • 202 δίκυκλα. Ορισμένα εκ των οποίων τα βλέπουμε και στους δρόμους της Πάτρας.
  • 31 τρίκυκλα επιβατικά.
  • 31 φορτηγά.

Άρα, η τάση είναι σαφής. Και θα ενισχυθεί καθώς τεράστιοι πόροι απ’ το Ταμείο Ανάκαμψης αποβλέπουν στην ενθάρρυνση της «βιώσιμης κινητικότητας».

Επ’ όλων αυτών μίλησαν, την Παρασκευή στην Πάτρα, ο υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος αλλά και μια σειρά άλλων σημαντικών ομιλητών όπως ο βετεράνος οδηγός αγώνων αυτοκινήτου και δημοσιογράφος («4 Τροχοί») Στρατής Χατζηπαναγιώτου, ο Σπύρος Κιαρτζής, διευθυντής νέων τεχνολογιών και εναλλακτικών πηγών ενέργειας των ΕΛΠΕ, ο πρόεδρος των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Παναγιώτης Παπαντωνίου, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής, οι καθηγητές του Πανεπιστημίου Πατρών Επαμεινώντας Μητρονίκας, Μανώλης Τατάκης, Ζωή Χριστοφόρου, Γιώργος Αυγουρόπουλος, Αντώνης Αλεξανδρίδης, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, ο εμπορικός διευθυντής της «Ολυμπία Οδού» Αλ. Αρχοντίδης κ.α.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

You may also like

Comments are closed.