– Η μετακίνηση με λεωφορεία θα μπορούσε να είναι γρήγορη και εύκολη, αν δεν υπήρχαν διπλοπαρκαρισμένα που δημιουργούν κίνηση και κάνουν τα αστικά να καθυστερούν…
του Αχιλλέα Ροδίτη
Το είχαμε επιχειρήσει και παλαιότερα. Μπαίνοντας σε ένα λεωφορείο αστικό και καταγράφοντας για το ρεπορτάζ τον χρόνο της διαδρομής, τα εμπόδια με τα παρανόμως παρκαρισμένα οχήματα και τα διπλοπαρκαρισμένα, αλλά και τις δηλώσεις του οδηγού. Εκείνο το ρεπορτάζ το είχαμε κάνει πριν έναν χρόνο ακριβώς και δυστυχώς και σε αυτή τη νέα επιβίβασή μας, διαπιστώσαμε πως τίποτα δεν άλλαξε… Μάλιστα δεν χρειάστηκε να κάνουμε μια μεγάλη διαδρομή παρά μόνον από το πάνω μέρος της πλατείας Γεωργίου μέχρι την στάση στην Κορίνθου πριν την Κ. Γκότση. Και το συμπέρασμα; Μια Κορίνθου με μια ατελείωτη σειρά διπλοπακαρισμένων ΙΧ οχημάτων, καθ’ όλο το μήκος της κεντρικής οδού, από το ύψος της πλατείας μέχρι και εκεί που κατεβήκαμε.
Τα χειρότερα οικοδομικά τετράγωνα με διπλοπαρκάρισμα ήταν από την Αγ. Νικολάου μέχρι την Σατωβριάνδου. Ιδίως στο κομμάτι από Κολοκοτρώνη μέχρι Αράτου, τα ημιφορτηγά που ξεφορτώνουν σε συνδυασμό με την διπλοστάθμευση των ΙΧ κάνουν ακόμα πιο δύσκολη την κατάσταση. «Αυτή είναι η καθημερινότητά μας», δηλώνει ο οδηγός ο οποίος έσπευσε να διευκρινίσει ότι την ώρα που κάναμε το ρεπορτάζ, (πρωί Δευτέρας και ώρα 10:30), επικρατούσαν οι ομαλότερες κυκλοφοριακές συνθήκες. «Πρέπει να έρθετε άλλη στιγμή, νωρίτερα ή αργότερα. Όταν πηγαίνουν στη δουλειά ή όταν γυρίζουν. Τότε να δείτε τι χαμός γίνεται στους δρόμους», συμπλήρωσε με νόημα. Καθιστώντας σαφές ένα πράγμα, που μας κάλεσε να συνειδητοποιήσουμε άπαντες.
Ότι: «δεν φταίμε εμείς αν το λεωφορείο καθυστερήσει να έρθει στη στάση. Αυτός που διπλοπαρκάρει ευθύνεται. Και όποιος του το επιτρέπει. Κι εκείνος που παρκάρει παράνομα κάπου αδιαφορώντας για το πώς θα κινηθούν τα υπόλοιπα οχήματα, μαζί και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς»… Με άλλα λόγια, αν δεν υπήρχε κυκλοφοριακό, τα λεωφορεία θα ήταν στην ώρα τους, θα τα χρησιμοποιούσαν περισσότεροι, η επιχείρηση θα ήταν σε καλύτερο επίπεδο, ο στόλος θα εκσυγχρονιζόταν σε μεγαλύτερο βαθμό. Με άλλα λόγια, όλος ο «μηχανισμός» θα λειτουργούσε «ρολόι» και θα είχαμε πολύ καλύτερες συγκοινωνίες. Αλλά, είπαμε, «ΑΝ» δεν υπήρχε κυκλοφοριακό…
ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ