ΠΟΛΙΤΕΙΑΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑ

Σε Μιντιλόγλι και Κυλλήνη τα διόδια της Πατρών-Πύργου

xaraxi
Την περασμένη Τετάρτη η Βουλή ενέκρινε την τροποποιημένη σύμβαση για την ανακατασκευή της Πατρών Πύργου και την ενσωμάτωση του έργου στην «Ολυμπία Οδό», δηλαδή στις εταιρείες ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Vinci, Hochtief και ΑΒΑΞ, όπως είχε αναγγείλει απ’ τις 16 Δεκεμβρίου ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, μετά το «πράσινο φως» που επισημοποιήθηκε απ’ την Κομισιόν, μερικές ώρες νωρίτερα. 

Το έργο θα γίνει με νέα χάραξη σ’ ένα σημαντικό τμήμα του (ένθετη φωτογραφία) και το μεγάλο ενδιαφέρον, ασφαλώς, εστιάζεται στους σταθμούς διοδίων, όπως έγραψε και στο προηγούμενο φύλλο της αναλυτικά η «Πολιτεία». 

ΚΟΝΤΑ ΔΕΚΑ ΕΥΡΩ ΠΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΥΡΓΟ 

Γράψαμε ότι το κόστος των διοδίων θα είναι της τάξης των 0,064 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Άρα, με βάση τον υπολογισμό των 75 χιλιομέτρων του νέου δρόμου έως τον Πύργο, η απλή μετάβαση θα κοστίζει, σε διόδια 4,8 ευρώ και μ’ επιστροφή 9,6 ευρώ. 

Με δυο μετωπικούς και δυο πλευρικούς σταθμούς διοδίων. Τώρα, που θα εγκατασταθούν οι σταθμοί διοδίων; Οι πληροφορίες λένε ότι τα διόδια θα εγκατασταθούν:

  • Ο πρώτος μετωπικός σταθμός, δηλαδή πάνω στο δρόμο, στο Μιντιλόγλι, στο 13ο χιλιόμετρο και για το τμήμα από Μιντιλόγλι έως Κυλλήνη. 
  • Ο δεύτερος μετωπικός σταθμός, στα Χανάκια Ηλείας, για το τμήμα χρέωσης από Κυλλήνη έως Πύργο.

1 4

ΠΛΕΥΡΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΣΕ Κ. ΑΧΑΪΑ ΚΑΙ ΑΜΑΛΙΑΔΑ  

Οι δε δυο πλευρικοί σταθμοί -και αυτό έχει μεγάλο ενδιαφέρον- θα εγκατασταθούν, κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο πρώτος στην έξοδο της Κάτω Αχαΐας και ο δεύτερος στην έξοδο της Αμαλιάδας. 

Οι πληροφορίες αυτές είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσουν την αντίδραση του Δήμου Δυτικής Αχαΐας. Άλλωστε, ο δήμαρχος Σπύρος Μυλωνάς, μιλώντας στην «Πολιτεία», έχει πει ότι «μας είχαν πει ότι δεν θα υπάρξουν διόδια. Αλλά από την στιγμή που έγιναν έτσι τα πράγματα ένα έχω να πω: Δεν θα πρέπει ο νομός να χωριστεί στη μέση, με διόδια ανάμεσα σε Πάτρα και Κάτω Αχαΐα. Αν είναι να μπουν διόδια, ας μπουν στο τέλος, στα όρια του νομού Αχαΐας και Ηλείας μετά το Βουπράσιο». 

ΣΤΑ ΔΥΟ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ «ΕΝΔΟΧΩΡΑ» ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ

Αλλά, κάτι τέτοιο είναι μάλλον εκτός προγραμματισμού. Το ζήτημα των διοδίων είναι κυρίαρχο, μιας και η Δυτική Αχαΐα, υπό μια έννοια αποτελεί «ενδοχώρα» της Πάτρας. 

Κάτοικοι της περιοχής εργάζονται στην Πάτρα και μετακινούνται καθημερινά προς εδώ, πατρινοί εργάζονται στην Δυτική Αχαΐα και χρησιμοποιούν καθημερινά δυο φορές την Πατρών -Πύργου για τις μετακινήσεις τους. 

Τα διόδια θ’ αφαιμάξουν το εισόδημα εργαζομένων. Και θα υποχρεώσουν πολλούς να χρησιμοποιούν την παλιά και «ελεύθερη» διοδίων εθνική οδό που θα επιβαρυνθεί θεαματικά, ακόμα και με οχήματα βαρέως τύπου, όπως έχουμε δει και καταγράψει να συμβαίνει στην Πατρών-Κορίνθου. 

You may also like

Comments are closed.