«Δωρεάν SMS – Βάλε το PIN 1278 στη σελίδα και επιβεβαίωσε τη συνδρομή σου – 22,80 ευρώ τον μήνα», «Διαγραφή – στείλε stop στο 54123». Τα παραπάνω αντιστοιχούν στα μηνύματα υψηλής χρέωσης που έχει λάβει στο κινητό ένας μεγάλος αριθμός συνδρομητών, με αποτέλεσμα να πληρώνει για υπηρεσίες που ποτέ δεν επέλεξε, τουλάχιστον συνειδητά.
Πρόκειται για την πιο διαδεδομένη μορφή απάτης μέσω πενταψήφιων χρεώσιμων SMS (υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης). Συνήθως ο παραλήπτης, ανυποψίαστος, στέλνει SMS για τη διαγραφή του από την υπηρεσία και με αυτόν τον τρόπο ανοίγει τον ασκό του Αιόλου. Κι αυτό επειδή χρεώνεται τόσο για την αποστολή του μηνύματος διαγραφής όσο και για νέα μηνύματα που ενδεχομένως θα λάβει, παρότι έχει ζητήσει το αντίθετο.
Με ποια κόλπα παγιδεύουν ανυποψίαστους χρήστες κινητής, πληρώνοντας υπηρεσίες που ποτέ δεν επέλεξαν.
Σήμερα, οι συνδρομητές έχουν τη διακριτική ευχέρεια να προχωρήσουν σε φραγή αριθμών από 19 ή 54, που ανήκουν δηλαδή στις αριθμοσειρές υψηλής χρέωσης. Εάν υιοθετείτο η πρόταση της ΕΕΤΤ, με την οποία, για λόγους δυσανάλογου παρεμβατισμού και περιορισμού της επιχειρηματικής ελευθερίας όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ήταν αντίθετοι οι «παίκτες» της αγοράς τηλεπικοινωνιών και πολυμεσικών υπηρεσιών, ο καταναλωτής θα έπρεπε να ζητήσει την άρση της εκ των προτέρων φραγής.
Σε πολλές περιπτώσεις η εγγραφή του χρήστη και κατ’ επέκταση η αποστολή SMS πραγματοποιείται ακόμη κι αν δεν γίνουν αποδεκτοί οι όροι. Σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕΤΤ, η εγγραφή σε υπηρεσίες τρίτων θα πρέπει να συνοδεύεται με την αποστολή αναλυτικού SMS με το ύψος των χρεώσεων, τη συχνότητα λήψης των SMS, τον τρόπο διαγραφής, το τηλέφωνο και το e-mail της εταιρείας παροχής των υπηρεσιών. Ο εντοπισμός εταιρείας που συνδέεται με πενταψήφιο αυξημένης χρέωσης είναι εφικτός και μέσω ειδικής διαδικτυακής εφαρμογής της ΕΕΤΤ.