Στα τάρταρα η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ λόγω δασμών και αβεβαιότητας (γράφημα)

Facebook
Twitter
Consumer-123rf-2048x1365

Οι Αμερικανοί καταναλωτές δεν αισθάνονται πολύ καλά για την οικονομία και αυτό μεταφράζεται σε ασθενέστερες προοπτικές για τις καταναλωτικές δαπάνες. Αυτό, όπως είναι προφανές, δεν είναι κάτι το θετικό για το χρηματιστήριο και η Wall Street εξετάζει τον κίνδυνο ασθενέστερων εταιρικών κερδών καθώς οι καταναλωτές αποσύρονται από την αγορά.

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη διαμορφώθηκε στο 92,9 τον Μάρτιο, το χαμηλότερο επίπεδο από το 2021, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Conference Board.

Ο Δείκτης Προσδοκιών του Conference Board, ο οποίος αντανακλά το πώς αισθάνονται οι καταναλωτές για το εισόδημά τους, τις επιχειρηματικές συνθήκες και την αγορά εργασίας, υποχώρησε επίσης στο 65,2. Είναι το πιο απαισιόδοξο επίπεδο του δείκτη που έχουν οι καταναλωτές εδώ και 12 χρόνια και πολύ κάτω από το βασικό όριο του 80, το οποίο ιστορικά συνδέεται με ύφεση, όπως δήλωσε το Conference Board.

Consumer Business Insider
Business Insider

Το γεγονός ότι οι καταναλωτές αισθάνονται δυσαρεστημένοι για την οικονομία αποτελεί πραγματικό κίνδυνο για την αγορά – ιδίως εάν οι Αμερικανοί αρχίσουν να περιορίζουν τις δαπάνες τους, λένε οι προβλέψεις της Wall Street.

Η UBS Global Research δήλωσε ότι οι ασθενέστερες καταναλωτικές δαπάνες ήταν ένας παράγοντας που συνέδραμε στην υπόθεση «bear» για τη χρηματιστηριακή αγορά. Σε σημείωμά τους την περασμένη εβδομάδα, οι στρατηγικοί αναλυτές προέβλεψαν πως ο S&P 500 θα επεκτείνει τη διόρθωσή του στις 5.300 μονάδες. 

Εν τω μεταξύ, οι προσδοκίες για την 12μηνη μελλοντική αύξηση των κερδών στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να μειωθούν έως και 6%, από 12% που είναι σήμερα.

Ο αντίκτυπος των περιορισμένων προσδοκιών για τις δαπάνες έχει ήδη αρχίσει να επηρεάζει την αγορά. Νωρίτερα αυτό το μήνα, οι μετοχές αεροπορικών εταιρειών και εταιρειών λιανικής πώλησης, όπως η Kohl’s, η Dick’s Sporting Goods και η Delta Airlines, κατέγραψαν πτώση λόγω των αυξανόμενων φόβων για επιβράδυνση της κατανάλωσης.

Οι μετοχές εταιρειών καταναλωτικών αγαθών στον S&P 500 έχουν υποχωρήσει κατά 9% από την αρχή του έτους, σε σύγκριση με τον συνολικό δείκτη αναφοράς, ο οποίος έχει υποχωρήσει κατά περίπου 2% από την αρχή του έτους.

«Το καλάθι των μετοχών του S&P 500 για τις εταιρείες διακριτικής ευχέρειας έχει υποχωρήσει σημαντικά τις τελευταίες εβδομάδες, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι επενδυτές αρχίζουν να ανησυχούν για τις μελλοντικές καταναλωτικές δαπάνες για είδη όπως τα αυτοκίνητα, τα πλυντήρια και τα κινητά τηλέφωνα», έγραψε την περασμένη εβδομάδα ο Τόρστεν Σλοκ, επικεφαλής οικονομολόγος της Apollo Global Management.

Οι εταιρείες έχουν επίσης υπογραμμίσει ότι οι προοπτικές δεν βελτιώνονται. Ο οικονομολόγος Ντέιβιντ Ρόζενμπεργκ ανέφερε σε σημείωμά του την περασμένη εβδομάδα ότι το 70% των εταιρειών που ανακοίνωσαν κέρδη για το α’ τρίμηνο είχαν αρνητικές προοπτικές λόγω της αβεβαιότητας που περιβάλλει την εμπορική πολιτική των ΗΠΑ και τους δασμούς.

«Τα futures των αμερικανικών μετοχών αναβοσβήνουν στο κόκκινο, καθώς οι εταιρικές οδηγίες συνεχίζουν να επιδεινώνονται», προσέθεσε ο ίδιος σύμφωνα με το Business Insider.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή