ΠΟΛΙΤΕΙΑΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑ

Σταύρος Σολωμός: «Η Πολυφωνική αποτελεί τη δεύτερη μου οικογένεια…»

unnamed file 4
Του Αχιλλέα Ροδίτη
1983 – 2022, σχεδόν 40 χρόνια από τότε που μαζί με μια ομάδα άλλων φιλόμουσων πατρινών, ο νυν Καλλιτεχνικός Διευθυντής Μο Σταύρος Σολωμός ίδρυσε την Πολυφωνική Χορωδία Πάτρας. Ακολούθησαν χρόνια προσφοράς και δημιουργίας. Και σήμερα, τόσα χρόνια μετά, η Πολυφωνική Χορωδία Πάτρας αποτελεί ένα στολίδι πολιτισμού για την πόλη. Συμμετέχοντας σε πλήθος καλλιτεχνικών δράσεων και παρέχοντας διεξόδους στους φιλόμουσους νέους της τοπικής κοινωνίας. 

Η ΙΔΡΥΣΗ

Κύριε Σολωμέ, τι οδήγησε στην πρωτοβουλία του 1983 και πώς νιώθετε τόσα χρόνια μετά;

Ένα όραμα. Μία εσώτερη ανάγκη. Ένας στόχος για το διαφορετικό. Κάπως έτσι θα μπορούσα να περιγράψω το συναίσθημα που ένοιωθα να με κατακλύζει το μακρινό 1983. Μαζί με μένα και μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας, ενστερνιζόμενος την αναγκαιότητα της δημιουργίας του διαφορετικού, στο χώρο της χορωδιακής πράξης της πόλης μας.

Ήταν η αφετηρία για την μακρόχρονη πορεία της «ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ», κάτι που ασφαλώς δεν μπορούσε να προδικάσει η ιδρυτική Γενική Συνέλευση της 28ης Απριλίου 1983, αν και οι ελπίδες και οι στόχοι της, ήταν προς μία κατεύθυνση δημιουργικής αναμόρφωσης του χώρου, ακολουθώντας τις σύγχρονες επιταγές και της Ευρωπαϊκές προδιαγραφές των συνόλων της χορωδιακής μουσικής. 

Τι είναι για εσάς η Πολυφωνική Χορωδία Πάτρας;

Σε προσωπικό επίπεδο, θα ήθελα να διαβεβαιώσω τους αναγνώστες μας, πως η «ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗ», αποτελεί για τον υπογράφοντα την δεύτερη οικογένεια του, στην οποία αφιερώνω το μέγιστο του ημερήσιου χρόνου μου. Αποτελεί μία προσωπική επιλογή, αλλά και μία απέραντη αγάπη στην υπηρεσία της Θείας Τέχνης της χορωδιακής μουσικής, που συν Θεώ, και με την στήριξη της οικογένειας μου αλλά και των υπέροχων συνεργατών μου, βιώνω σχεδόν 40 χρόνια.

ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Έχετε αποσπάσει πάνω από 84 βραβεύσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Τι σημαίνει κάθε βράβευση για εσάς;

Αν μιλήσουμε για τις χορωδιακές βραβεύσεις, που τα 11 τμήματα μας έχουν πετύχει στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, θα καταθέσω αβίαστα τον προσωπικό μου σεβασμό προς όλα εκείνα τα μέλη μας για τον κόπο που διαχρονικά κατέλαβαν. Συναθροίζω ασφαλώς την χαρά και την υπερηφάνεια μου, όταν αναλογίζομαι πως η προσφορά μας στον Πολιτισμό και την κοινωνία μας γενικότερα, επιβραβεύεται ποικιλοτρόπως.

Οι τιμητικές διακρίσεις, που αφορούν στο πρόσωπο μου, δεν είναι τίποτε άλλο από την αναφορά των φορέων στο διαχρονικό έργο όλων των συνεργατών μου. Χωρίς εκείνους, δεν θα ήταν δυνατή η οποιαδήποτε προσωπική μου συνεισφορά. Για τον λόγο αυτό και πέρα και πάνω από κάθε τιμητική διάκριση, εκείνο που πρέπει να διδάσκουμε στους ενασχολούμενους με την χορωδιακή πράξη -και το διδάσκουμε- είναι η συνέπεια, η πειθαρχία, ασφαλώς και η ταπεινότητα που όλους μας θα πρέπει να διακρίνει.

unnamed file 5

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2021

Πέρυσι διακρίναμε έναν πλούτο δραστηριοτήτων της Πολυφωνικής Χορωδίας Πάτρας. Τόσο πλούσια δράση σε τόσο δύσκολη εποχή (πανδημίας);

Θα πρέπει να αναφερθώ αρχικά στον απολογισμό του 2019, όπου ο Οργανισμός μας πραγματοποίησε 105 συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Δυστυχώς η ενσκύψασα πανδημία, μας στέρησε την δυνατότητα παρεμφερούς καλλιτεχνικής παραγωγής. Ευρισκόμενοι λοιπόν εντός του 2021, με τα γνωστά υγειονομικά προβλήματα, η απόφαση μας, ήταν να προσπαθήσουμε στο μέτρο του εφικτού να παράγουμε έργο, ιδιαίτερα εντός των θερινών μηνών.

Προέκυψαν έτσι, οι μεγάλες συναυλίες με τον «Ύμνον εις την Ελευθερίαν», με τη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, για τα 200 χρόνια από την έναρξη της Επανάστασης –και μάλιστα με προετοιμασία καλλιτεχνική μέσω του διαδικτύου–, η «BIENNALLE PHILARMONIA Πάτρας 2021», με την επιχορήγηση και την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, αλλά και άλλες συναυλίες των τμημάτων μας σε διάφορα μέρη και στην πόλη μας, με στόχο να διατηρήσουμε το δυναμικό μας, αλλά και να μη στερήσουμε από την κοινωνία μας την πολιτιστική παρουσία μας.

Δυστυχώς και πέραν των αναφερθέντων, ο κορυφαίος θεσμός του «Χριστουγεννιάτικου Κοντσέρτου» ήταν και πάλι τηλεοπτικός και διαδικτυακός, αφού ο Οργανισμός μας με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, σε καμία περίπτωση δεν θέλησε να ρισκάρει τα υγειονομικά, καλλιτεχνικά και οικονομικά δεδομένα, που συνοδεύουν πάντοτε την μεγάλη αυτή συναυλία.

ΟΡΑΜΑ 2022

Ποιο είναι το πλάνο ή ο στόχος για τη νέα χρονιά; Και πόσο πιο… μακριά φτάνει το όνειρο – όραμα σας σχετικά με την Πολυφωνική Χορωδία στο απώτερο μέλλον;

Τηρουμένων των συνθηκών, σχεδιάζουμε συναυλίες εντός και εκτός Πατρών, με την προϋπόθεση της δυνατότητας μας να πραγματοποιούμε δοκιμές, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες. Σε μερικές περιπτώσεις οι δοκιμές θα γίνονται διαδικτυακά, αν και ο τρόπος αυτός δεν είναι ο πλέον ενδεδειγμένος και αποδοτικός.

Το όνειρο λοιπόν της «ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ» δεν έχει διαστάσεις, όπως και το κάθε όνειρο άλλωστε. Ασφαλώς, απαιτούνται και οι προϋποθέσεις. Ιδιαίτερα οι οικονομικές, η κάλυψη δηλ. του λειτουργικού κόστους του Οργανισμού μας, χωρίς τις οποίες, τίποτε δεν είναι υλοποιήσιμο και παρά το γεγονός, όπως ήδη ανέφερα, ότι όλη η καλλιτεχνική εργασία προσφέρεται διαχρονικά ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΩΣ, από όλους τους υπεύθυνους των τμημάτων μας, στους οποίους ανήκουν και εύσημα όλων των παραγωγών μας.

1983

ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

Οι νέοι της πόλης μας πιστεύετε ότι «αγκαλιάζουν» όσο πρέπει την Πολυφωνική Χορωδία Πάτρας;

Στους χαλεπούς καιρούς της πανδημίας, η συμμετοχή νέων ανθρώπων στους κόλπους των τμημάτων μας, μετριάσθηκε, λόγω της μη ζωντανής επικοινωνίας μας, με το πλείστο των μελών μας.

Σε διαφορετικές εποχές κανονικότητας, όμως, θα πρέπει να δηλώσω πως η νεολαιίστικη συμμετοχή σε όλα τα τμήματα μας, όχι μόνον αποτελούσε στόχο και προτεραιότητα μας, αλλά και ότι μεγάλη μερίδα των μελών μας καλύπτονταν -και καλύπτεται- από νέους ανθρώπους, ιδιαίτερα φοιτητές και λοιπούς σπουδαστές.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός, πως ο Οργανισμός μας, με τα 11 τμήματα του (6 χορωδίες, 3 Ορχήστρες, Θεατρικό Εργαστήρι Ενηλίκων και Ανηλίκων και το Ωδείο), αριθμεί πλέον των 800 μελών. Ευχή μας η δυναμική αυτή, να συναντήσει την συνέχεια της και μετά το τέλος της πανδημίας.

You may also like

Comments are closed.