ΠΛΗΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΟΔΗΓΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
του Αχιλλέα Ροδίτη
Μια απλή φωτογραφία με τα συνολικά 10 χαρτάκια που μαζεύεις από το ταξίδι Πάτρα-Αθήνα κι αντιστρόφως, πληρώνοντας στο σύνολο 26,6 ευρώ. Έτσι, για να θυμόμαστε πόσα πληρώνει κάποιος για να χρησιμοποιήσει έναν δρόμο που ναι μεν είναι σωτήριος κι αποτελεί την κατάληξη αγώνων και απαιτήσεων επί δεκαετίες, για να φτιαχτεί ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος στην περιοχή. Αλλά που όμως αυτό δεν σημαίνει ότι μηδενίζονται κι οι δικαιολογημένες αντιδράσεις οδηγών οι οποίοι αγανακτούν για τα «τσουχτερά» διόδια που καλούνται να πληρώνουν.
Αγανάκτηση που μάλιστα πολλαπλασιάζεται, ειδικότερα όταν η συζήτηση αφορά στο κομμάτι του δρόμου εντός της Αχαΐας και μέχρι τα σύνορα με την Κορινθία, που σχεδόν μονίμως και σταθερά, βρίσκεται σε κατάσταση παρεμβολών στην κίνηση, με κώνους και εργασίες που εκτελούνται, (θυμίζουμε ότι τον τελευταίο μήνα για αρκετά μεγάλη απόσταση η κυκλοφορία των οχημάτων στις δυο κατευθύνσεις γίνεται στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας, με κώνους στη μέση που λειτουργούν σαν διαχωριστική νησίδα).
Κι όταν μάλιστα, το μεγαλύτερο μέρος των διοδίων το πληρώνουμε σε αυτό το κομμάτι, αφού τα διόδια του Ρίου είναι στα 2,60 ευρώ και του Ελαιώνα, (που είναι και τα πιο ακριβά), στα 3,70 ευρώ. Σε αντίθετη με τα υπόλοιπα τρία διόδια, δηλαδή, του Ζευγολατιού, του Ισθμού Κορίνθου και της Ελευσίνας, όπου οι τιμές είναι ίσες ή χαμηλότερες. Και συγκεκριμένα: 2,60 ευρώ, 2 ευρώ και 2,40 ευρώ αντίστοιχα.
Οι αντιδράσεις των πολιτών διατυπώνονται και εκφράζονται με σφοδρότητα στο διαδίκτυο. Και όχι τόσο γιατί το συνολικό κόστος (26,6 ευρώ) μπορεί να χαρακτηριστεί διογκωμένο ποσό, όσο για το ότι αυτό που περιμένουν οι πολίτες είναι να μειώνεται αντί να αυξάνει, όπως αντιθέτως συνέβη από 1η Ιανουαρίου του 2025. Και όλα αυτά, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη δεν υπάρχουν διόδια, πλην της Ιταλίας όπου όμως κι εκεί πληρώνεις μόνο ένα διόδιο, στην έξοδό σου από την autostrada, ενώ το τίμημα σου ανταποδίδεται με τις πιο σύγχρονες παροχές, από άποψη ποιότητας οδοστρώματος αλλά και πλήθος παροχών σε όποια περίπτωση ανάγκης.