Τα ΤΑΞΙ μένουν για ώρες ακινητοποιημένα στις πιάτσες, ως απόρροια της μειωμένης ζήτησης. Και τα έξοδα λειτουργίας πιέζουν αφόρητα τους επαγγελματίες.
Του Αχιλλέα Ροδίτη
Περνάς απόγευμα ή βράδυ από μια πιάτσα ΤΑΞΙ και απορείς γιατί είναι πάντα γεμάτες. Πολλές φορές, τα σταθμευμένα οχήματα προς το τέλος της ουράς, είναι εκτός του οριοθετημένου χώρου, και αυτό αποτελεί μια χαρακτηριστική ένδειξη της μείωσης στις κούρσες. «Ο κόσμος δεν βγαίνει, δεν κυκλοφορεί.
Μέσα από τρομαχτικές δυσκολίες προσπαθούμε να ανταπεξέλθουμε όλοι εμείς οι επαγγελματίες», σχολιάζει στην «Πολιτεία» ο Πρόεδρος του ΡΑΔΙΟ – ΤΑΞΙ ΠΑΤΡΑΣ 18300 κ. Ντίνος Τζουβέκας. Μετά την πανδημία, που «γονάτισε» τον κλάδο, τώρα και η ενεργειακή κρίση αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο εμπόδιο.
Επίσης ενδεικτικό της κατάστασης είναι η αποκάλυψη του κ. Τζουβέκα ότι πολλοί συνάδελφοί του κάνουν μεροκάματα και σε άλλες δουλειές (μπογιατζήδες, υδραυλικοί κ.λπ.). Προσθέτει ακόμη ότι δεν ήταν λίγοι και οι πατρινοί ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ εγκατέλειψαν τα οχήματα τους την καλοκαιρινή περίοδο για να δουλέψουν σαιζόν σε νησιά και σε άλλους τουριστικούς προορισμούς.
Και τώρα το χειμώνα επέστρεψαν και ξανάπιασαν το τιμόνι, με την ελπίδα ότι θα βελτιωθούν τα πράγματα και θα μπορέσουν να κρατήσουν τις κινητές επιχειρήσεις τους.
«ΜΟΝΟ ΠΡΩΙΝΑ ΕΧΕΙ ΚΙΝΗΣΗ»

«Τα πρωινά η κίνηση είναι κάπως καλύτερη. Κάτι γίνεται. Βγαίνει το μεροκάματο. Αλλά από νωρίς το απόγευμα και μετά, η ακινησία είναι το βασικό χαρακτηριστικό, με μικρές εξαιρέσεις. Δηλαδή, τα πρωινά παίρνουμε τις… ανάσες μας και τα βράδια τραβούμε… χειρόφρενο», προσθέτει ο κ. Τζουβέκας.
Εξηγώντας πως τα δρομολόγια έχουν μειωθεί αισθητά αλλά το μείζον είναι πως το κέρδος έχει συρρικνωθεί περαιτέρω εξαιτίας της αύξησης στο κόστος λειτουργίας. «Είτε λόγω της εκτοξευμένης τιμής στο πετρέλαιο κίνησης, είτε λόγω των μεγαλύτερων οικονομικών απαιτήσεων για τη συντήρηση και την φροντίδα των οχημάτων μας».
ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΩΡΑ… «ΣΩΤΗΡΙΑ» Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
Ήταν αναγκαία η αύξηση στο κόμιστρο»
Την ίδια ώρα, φαίνεται πως ήταν τελικά προς την θετική κατεύθυνση η από Ιουνίου απόφαση του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών, να αυξήσει το κόμιστρο ελάχιστης διαδρομής. Το οποίο ως γνωστόν διαμορφώθηκε από τα 3,16 στα 4 ευρώ, με την «πτώση σημαίας» να έχει αυξηθεί στα 1,80 από 1,19 ευρώ, την μονή ταρίφα να κοστίζει 0,90 από μόλις 0,68 ευρώ και την διπλή από 1,19 ευρώ να έχει «ανεβεί» στο 1,25 ευρώ.
Το «Ουδέν κακόν αμιγές καλού» φαίνεται να βρίσκει πλήρη εφαρμογή και σε αυτήν την περίπτωση. Διότι στην αρχή εφαρμογής του νέου τιμολογίου που είχε ανακοινώσει το Υπουργείο Μεταφορών, στις αρχές του καλοκαιριού, είχαν υπάρξει έντονες αντιδράσεις υπό τον φόβο ότι οι μακρινές διαδρομές θα μειώνονταν δραστικά.
Και πράγματι, αυτό συνέβη, όπως παραδέχεται ο εκπρόσωπος ιδιοκτητών του ΡΑΔΙΟ ΤΑΞΙ ΠΑΤΡΑΣ 18300. Οι αυξήσεις λειτούργησαν ως αιτία για μείωση στις «κούρσες» μακρινών αποστάσεων, εκτός κέντρου πόλης. Από την άλλη όμως, όπως λέει, εξασφάλισε την κάλυψη του ελάχιστου κόστος μετάβασης.
«Σκεφθείτε δηλαδή να πηγαίναμε ακόμα με τρεισήμισι ευρώ κόμιστρο από το κέντρο της Πάτρας στο Ρίο ή στα Ζαρουχλέικα, με τιμή καυσίμου πλέον στα 2,15 ευρώ. Θα μπαίναμε μέσα με το που γυρνούσαμε το κλειδί και βάζαμε μπρος τη μηχανή. Τουλάχιστον τώρα κάπως καλύπτεται η κατάσταση».
Με άλλα λόγια, δηλαδή, γίνονται λιγότερες κούρσες προς Ρίο και προς Ζαρουχλέικα, όπου η μετάβαση για τον πελάτη κοστίζει 9-10 ευρώ και 7-8 ευρώ αντιστοίχως, αλλά με το αυξημένο κόμιστρο αυτές οι κούρσες που γίνονται, δεν ζημιώνουν τους ιδιοκτήτες στον βαθμό που ζημιώνονταν πριν.
ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΤΥΠΟ ΤΗΣ ΑΧΑΪΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ:












