ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ - Politeia News Blue logo

ΠΑΤΡΑ – Δ. ΕΛΛΑΔΑ

#ΠΑΤΡΑ

#ΚΑΙΡΟΣ

#ΚΟΙΝΩΝΙΑ

#COVID19

#Δ.ΕΛΛΑΔΑ

#ΑΘΛΗΤΙΚΑ

#ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

#ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ

#ΥΓΕΙΑ

Τέλος η απλή αναλογική, με πλαφόν 3% η εκλογή – Τι λένε οι επικεφαλής των παρατάξεων

Facebook
Twitter
Εκλογή Δημάρχου με 43% από την πρώτη Κυριακή και bonus εδρών, πλαφόν 3% για είσοδο στο Δημοτικό Συμβούλιο, κατάργηση των Τοπικών Συμβουλίων, 5ετής θητεία είναι οι κυριότερες τροποποιήσεις του νέου εκλογικού νόμου της Αυτοδιοίκησης.

Το επίμαχο νομοσχέδιο εισήχθη την προπερασμένη Τρίτη (18/5) για συζήτηση στη Βουλή και με την ψήφιση του την περασμένη εβδομάδα θέτει τέλος στην πρόβλεψη της απλής αναλογικής.

Μεταξύ άλλων, εάν ο πρώτος συνδυασμός λάβει ποσοστό έως και 60%, εκλέγει τα 3/5 των εδρών του Δημοτικού ή Περιφερειακού Συμβουλίου, ενώ για άνω του 60%, οι έδρες κάθε συνδυασμού κατανέμονται αναλογικά.

Αλλά, πώς σχολιάζουν τη νέα νομοθετική πρωτοβουλία οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων της Πάτρας;

Η «Πολιτεία» απηύθυνε το ερώτημα προς όλες τις παρατάξεις και παραθέτουμε τις απαντήσεις όλων των επικεφαλής, αρχής γενομένης από τη δήλωση του δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη.

peletidis Αντίγραφο

ΚΩΣΤΑΣ ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ -ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ -«ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ»

«Στόχος τους να περιορίσουν τις φωνές» 

«Η Λαϊκή Συσπείρωση διαφωνεί με την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας, που επαναφέρει ένα προκλητικό, αντιδραστικό εκλογικό σύστημα, χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα την «κυβερνησιμότητα». Στην ουσία θέλουν, μέσω και του εκλογικού νόμου, να γίνεται διαχείριση των Δήμων από εκείνες τις πολιτικές δυνάμεις που συμφωνούν με τις Κυβερνήσεις που έχουμε γνωρίσει μέχρι σήμερα. Κυβερνήσεις, που διαμόρφωσαν ένα ασφυκτικό, αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο, που έχει μετατρέψει τους Δήμους σε κρατική υπηρεσία, σε Τοπική Διοίκηση, προκειμένου να υλοποιηθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός μετατροπής τους σε ελεγκτικό μηχανισμό των επιχειρηματικών ομίλων, που θα αναλάβουν κρίσιμους και επικερδείς τομείς της λειτουργίας τους.

Μέσω του εκλογικού νόμου, επιθυμούν να περιορίσουν τις φωνές που υπερασπίζονται τα λαϊκά συμφέροντα. Η Λαϊκή Συσπείρωση είναι υπέρ της απλής, ανόθευτης αναλογικής, της ισοτιμίας της ψήφου, του να μην υπάρχει 2ος γύρος, να μην μειωθεί ο αριθμός των συμβούλων σε όλα τα επίπεδα. Δήμαρχος αναδεικνύεται ο επικεφαλής του πρώτου σε ψήφους συνδυασμού και τα Κοινοτικά Συμβούλια να έχουν ουσιαστική λειτουργία και όχι γνωμοδοτικές αρμοδιότητες, για να μπορούν να επιλύουν μια σειρά τοπικών προβλημάτων.

Θεωρούμε ότι είναι βαθιά υποκριτικό να μην υποδεικνύουν τα κόμματα τους υποψήφιους που υποστηρίζουν και να στήνεται ένα σκηνικό που τροφοδοτεί την ψευδεπίγραφη εικόνα των δήθεν «αυτοδιοικητικών» και των «υπερκομματικών» υποψηφιοτήτων και ένα περιβάλλον που παραπλανά και εντέλει εκμηδενίζει την ευθύνη και την λογοδοσία των πολιτικών κομμάτων ως προς τις υποψηφιότητες και τα πεπραγμένα των αιρετών που έτσι και αλλιώς υποστηρίζουν».

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ –«ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΞΑΝΑ»

«Δεν έφταιγε η αναλογική, ήμασταν ανέτοιμοι»

«Η Αυτοδιοίκηση καλείται μέσα σε μικρό διάστημα να μεταβεί από ένα εκλογικό σύστημα σε ένα άλλο. Αυτή η μετάβαση έρχεται σε συνέχεια των εμπλοκών που παρουσιάστηκαν κατά την εφαρμογή της απλής αναλογικής η οποία έγινε χωρίς προετοιμασία η οποία θα οδηγούσε σε αλλαγή της νοοτροπίας μας, (εκλογικής και πολιτικής κουλτούρας μας), ώστε να υπάρχουν οι προϋποθέσεις και η ωριμότητα για να λειτουργήσει. Άποψή μου είναι ότι δεν έφταιγε η απλή αναλογική όσο το ότι ήμασταν παντελώς ανέτοιμοι. Το νέο σύστημα παρέχει μεν μεγαλύτερα εχέγγυα κυβερνησιμότητας Δήμων και Περιφερειών, αλλά υπάρχουν σημαντικές παρατηρήσεις:

Θα πρέπει να είναι πιο αναλογική η εκπροσώπηση των παρατάξεων από αυτή που προβλέπει το νομοσχέδιο. Ως προς την εκλογή από την πρώτη Κυριακή αν και πλήρης νομιμοποίηση είναι το 50% +1, πιστεύω ότι εφόσον εφαρμοστεί τελικά το 43%, είναι απαραίτητη η δικλείδα μιας διαφοράς τουλάχιστον 8% με 10% από τον δεύτερο συνδυασμό.

Ως προς το πλαφόν 3% εισόδου των παρατάξεων στο Δημοτικό Συμβούλιο επίσης θα έχουμε αλλαγές καθώς κάποιοι θα σκεφτούν την εκδοχή να συνεργαστούν με άλλες παρατάξεις με τις οποίες έχουν συγγενείς απόψεις.

Το θεωρώ θετική εξέλιξη γιατί γενικά πιστεύω στις συνεργασίες. Σοβαρή παράμετρος είναι και η διάταξη που ορίζει ότι θα πρέπει να υπάρχει εκπροσώπηση των παρατάξεων στο 80% των Κοινοτήτων. Πάρα πολύ δύσκολα θα γίνουν συνδυασμοί από όλες τις παρατάξεις που εκπροσωπούνται σήμερα στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Τελευταίο, αλλά όχι έσχατο είναι τα πολύ υψηλά παράβολα των υποψηφίων. Η κυβέρνηση πρέπει να τα πάρει πίσω άμεσα».

papadimatos

ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΤΟΣ –«ΠΑΤΡΑ ΕΝΩΜΕΝΗ»

«Υπάρχει το κακό προηγούμενο της ΕΦΕΕ»

«Το θέμα του εκλογικού συστήματος της απλής αναλογικής έχει απασχολήσει και προβληματίσει επί 10ετίες κόμματα και οργανώσεις, τόσο συνδικαλιστικές, όσο και επιστημονικές. Η απλή αναλογική έχει εφαρμοστεί σε συνδικαλιστικά Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια όργανα, αλλού με επιτυχία κι αλλού με αρνητικά αποτελέσματα, όπως π.χ. στην Εθνική Φοιτητική Ένωση Ελλάδας (ΕΦΕΕ), όπου για πάνω από 20 χρόνια κι επειδή πρώτη παράταξη ήταν και είναι πάντα η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, δεν έχει καταστεί δυνατόν μέχρι σήμερα να συγκροτηθεί σε Σώμα το κεντρικό συμβούλιο, με αποτέλεσμα η Ένωση να παραμένει ακέφαλη.

Στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ψηφίστηκε ένας νόμος που θεωρώ ότι αποδυναμώθηκε με τις πρόσθετες ρυθμίσεις Θεοδωρικάκου και που στην πράξη έδειξε μετά τις τελευταίες δημοτικές εκλογές τα μεγάλα προβλήματα δυσλειτουργίας. Πολλοί Δήμοι έχουν οδηγηθεί σε αντιπαραθέσεις και απραξία, ενώ άλλοι Δήμοι, όπως της Πάτρας, προβαίνουν απροκάλυπτα σε αυταρχική λειτουργία των οργανώσεων-θεσμικών οργάνων τους.

Άρα, τα πρώτα συμπεράσματα από την εφαρμογή του νόμου της απλής αναλογικής στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι αρνητικά και δίνουν το δικαίωμα στη σημερινή κυβέρνηση να ψηφίσει νόμο που να διασφαλίζει τη λειτουργία της κάθε δημοτικής αρχής. Το ποσοστό του 43% από την πρώτη Κυριακή για εκλογή δήμαρχου είναι προς την σωστή κατεύθυνση, όπως αποτελεί αναγκαιότητα και ο θεσμός του πλειοψηφούντος δημάρχου. Εκφράζω τη διαφωνία μου σε ό,τι αφορά τα τοπικά διαμερίσματα που υποχρεούνται να εντάσσονται στους συνδυασμούς, γιατί έτσι μεταφέρονται τριβές και αντιπαραθέσεις σε μικρές πληθυσμιακά κοινωνίες και εμφανίζονται αδυναμίες συγκρότησης ψηφοδελτίων.

Συμπερασματικά, το εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής επιβάλει ηγεσίες και εκφράσεις πολιτικής σύνθεσης και συναίνεσης. Το τελικό συμπέρασμα είναι «Ναι» στις βασικές αρχές του νέου νόμου».

 

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

«ΝΕΑ ΠΑΤΡΑ»

«Εκλογές σ’ ένα και μόνο γύρο»

«Μετά από πέντε περίπου δεκαετίες αποκατάστασης της Δημοκρατίας και λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θεωρώ ότι είμαστε ώριμοι να διατυπώσουμε υπεύθυνα τα θετικά και αρνητικά των εκλογικών συστημάτων. Η διαδικασία των δύο εκλογικών γύρων και της απόλυτης πλειοψηφίας, πιστεύω ότι δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και μας γυρίζει στην εποχή π.χ. του δήμαρχου «Φεουδάρχη», που επιβάλλει τις απόψεις μέσα από την εκλογική επιτυχία στον 2ο γύρο.

Η απλή αναλογική με την οποία διεξήχθησαν οι τελευταίες εκλογές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, δεν πέτυχε σύνθεση απόψεων. Απεναντίας και μετά την τελευταία νομοθετική παρέμβαση της Κυβέρνησης Μητσοτάκη σε πολλές περιπτώσεις υπήρξε είτε αδυναμία διοίκησης, (π.χ. Αίγιο), είτε απαξίωση αποφάσεων Δ.Σ. από πλευράς του δημάρχου (π.χ. Δήμος Πατρέων για Πείρο-Παραπείρο). Ως επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «ΝΕΑ ΠΑΤΡΑ» θεωρώ ότι οι πολίτες, προσδοκούν κάτι διαφορετικό για το μέλλον. Θέλουν η Τοπική Αυτοδιοίκηση να αποτελέσει κύτταρο της Δημοκρατίας και κίνητρο για την τοπική ανάπτυξη, που σήμερα δεν υπάρχει.

Πιστεύω ότι το ιδανικότερο εκλογικό σύστημα μετά από την μέχρι τώρα εμπειρία που έχουμε, θα ήταν η διεξαγωγή των εκλογών σε ένα γύρο. Να αναδεικνύεται δήμαρχος ή περιφερειάρχης ο επικεφαλής της παράταξης που την 1η Κυριακή λαμβάνει 43%+ με διαφορά 5% από τον δεύτερο. Σε αντίθετο εκλογικό αποτέλεσμα δήμαρχος ή περιφερειάρχης να εκλέγεται από τα εκλεγμένα μέλη του Δημοτικού ή Περιφερειακού Συμβουλίου, που θα έχουν εκλεγεί με απλή αναλογική και πλαφόν εισόδου 1%».

roro

ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΩΡΟΣ

«ΩΡΑ ΠΑΤΡΩΝ»

 «Τα φοβικά σύνδρομα της Κυβέρνησης»

 «Η απλή αναλογική είναι το πιο δίκαιο εκλογικό σύστημα γιατί διασφαλίζει την ισοτιμία της ψήφου και αποδίδει στις παρατάξεις ότι τους αναλογεί. Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. αλλοίωσε το εκλογικό αποτέλεσμα με το νόμο Θεοδωρικάκου δίνοντας υπερεξουσίες στην Οικονομική Επιτροπή που την έκανε ένα πανίσχυρο όργανο πέραν και πάνω από το Δημοτικό Συμβούλιο με απόλυτη πλειοψηφία της παράταξής του δημάρχου. Είναι μύθος ότι απέτυχε η απλή αναλογική, αφού δεν εφαρμόστηκε ποτέ.

Η κατάργηση της απλής αναλογικής δίνει τη δυνατότητα πέραν της αλλοίωσης της λαϊκής βούλησης να πραγματοποιούνται ανίερες συμφωνίες κάτω από το τραπέζι και συναλλαγές που δεν έχουν καμία σχέση με την συνεργασία, συμμετοχή, δημοκρατία. Ο εκλογικός νόμος δείχνει τα φοβικά σύνδρομα της Κυβέρνησης στην αυτοδιαχείριση των πολιτών. Υποχρεώνει τα τοπικά συμβούλια να «κρέμονται» κάτω από ένα δημοτικό συνδυασμό και να εξαρτώνται από το κεντρικό αποτέλεσμα των Δήμων καταργώντας δηλαδή την τρίτη κάλπη που επέτρεψε σε χιλιάδες πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στις τοπικές υποθέσεις.

Η συγκέντρωση υπερεξουσιών γύρω από το δήμαρχο καθιστούν αδύνατο, ανενεργό, αδρανές το Δημοτικό Συμβούλιο και μετατρέπουν τους δημοτικούς συμβούλους σε ρόλο παθητικών ακροατών. Η παράταξή μας «Ώρα Πατρών» έχοντας ιδιαίτερες δημοκρατικές ευαισθησίες έφερε ψήφισμα υπέρ της απλής αναλογικής το οποίο πλειοψήφησε. Όσοι κρύφτηκαν πίσω από απολιτίκ, άχρωμες και άοσμες θέσεις έριξαν νερό στο μύλο ενός αυταρχικού αδιαφανούς εκλογικού συστήματος, φοβούμενοι τους πολίτες. Εκτρωματικά πλειοψηφικά εκλογικά συστήματα δεν μπορούν να μακροημερεύσουν».

 

ΠΕΤΡΟΣ ΨΩΜΑΣ, «ΣΠΙΡΑΛ»

«Ν’ απαλλαγούμε απ’ την κομματοκρατία»

«Δυστυχώς στην απλή αναλογική δεν δόθηκε η ευκαιρία να αποδείξει αν μπορεί να λειτουργήσει στην αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα. Σήμερα οι Δήμοι λειτουργούν με ένα ερμαφρόδιτο σύστημα που γεννά στρεβλώσεις. Στο Δήμο Πατρέων αντιμετωπίζουμε άλλο πρόβλημα, που η νομοθεσία δυσκολεύεται να επιλύσει (μόνο οι ψηφοφόροι μπορούν): δογματική διοίκηση του δήμου, πολλές φορές κόντρα στην πλειοψηφία, στη λογική και στο συμφέρον της πόλης.

Στα θετικά του νέου νόμου λογίζω την πενταετή θητεία. Ενδιαφέρον το «κατώφλι» του 3% για είσοδο συνδυασμού στο Δημοτικό Συμβούλιο που βοηθά τις παρατάξεις να επιδιώξουν συνεργασίες προεκλογικά και περιορίζει περιπτώσεις Συμβουλίων με πολλές δημοτικές ομάδες, μακρόσυρτες συνεδριάσεις και μειωμένη αποτελεσματικότητα (χαρακτηριστικό παράδειγμα το σημερινό Δ.Σ. Πατρέων).

Αρνητική αλλαγή, από την άλλη, είναι η μείωση του συνολικού πλήθους των δημοτικών συμβούλων. Συγχωνεύσεις περιοχών και μείωση συμβούλων θα προκύψει και στα τοπικά συμβούλια. Και μια ευχή. Όπως και ο εν ισχύ νόμος ορίζει στο κεφάλαιο που αφορά την κατάρτιση των συνδυασμών, έτσι και η νέα νομοθεσία απαγορεύει ρητά οποιαδήποτε αναφορά σε πολιτική ιδιότητα υποψηφίων καθώς και τη χρήση οποιουδήποτε εμβλήματος πολιτικής οργάνωσης. Είναι ώρα, λοιπόν, να εφαρμόσουμε το νόμο και να απαλλαγούν και στην πράξη οι δήμοι της χώρας από την κομματοκρατία. Ανεξάρτητη αυτοδιοίκηση είναι η ακηδεμόνευτη, η χωρίς κομματικές εξαρτήσεις. Ελπίζω σε μια νέα αρχή και στον Δήμο Πατρέων από το 2023, με παρατάξεις με τοπικό πρόσημο και μοναδικό φίλτρο αποφάσεων το καλό της Πάτρας μας».

Tzanakos

ΝΙΚΟΣ ΤΖΑΝΑΚΟΣ-«ΠΑΤΡΑ, ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΟΛΗ»

«Τα καταφέραμε, ‘αποτάξαμε’ την αναλογική…»

«Τελικά τα καταφέραμε. ‘Αποτάξαμε’ την απλή αναλογική στην πράξη. Και καταλήξαμε στο συμπέρασμα, πως το σύστημα της απλής αναλογικής είναι καλό και δημοκρατικό, θεωρητικά, αλλά όχι πρακτικά εφαρμόσιμο. Το παράξενο είναι πως πολλοί από τους… «κουτόφραγκους» στο σύγχρονο κόσμο βρήκαν τρόπο να την εφαρμόσουν. Η προηγούμενη Κυβέρνηση ψήφισε ένα νόμο που άλλαξε στην κορυφή του αλλά πάτησε σε παλιά υλικά. Ήταν φυσικό επακόλουθο να αποτύχει το εγχείρημα. Την κατακραυγή εναντίον της απλής αναλογικής ήρθαν να ενισχύσουν οι άστοχες προσπάθειες εξορθολογισμού του νόμου και από τις δυο τελευταίες κυβερνήσεις.

Κι όμως, τα πράγματα είναι απλά και μας το διδάσκουν οι ξένοι. Εφαρμόζεις έναν εξαρχής καινούργιο νόμο, ένα σύστημα απλής αναλογικής, σε όλο το φάσμα της λειτουργίας ενός Δήμου, με κατάληξη την ανεξάρτητη εκλογή του δημάρχου, σε σχέση με την εκλογή των δημοτικών συμβούλων. Ο δήμαρχος εφαρμόζει στην πράξη τις εντολές-αποφάσεις του Δημοτικού του Συμβουλίου και η δημοκρατία λειτουργεί στο ακέραιο.

Όμως εμείς ονομάζουμε απλή αναλογική ένα σύστημα απολύτως δημαρχοκεντρικό που απαξιώνει το Δημοτικό Συμβούλιο. Δεν έχει σημασία πόσοι είναι οι δημοτικοί ή οι κοινοτικοί σύμβουλοι, ο ρόλος της αντιπολίτευσης είναι ανύπαρκτος, η λειτουργία της δημοκρατίας δεν φθάνει στη βάση. Όλα εξαρτώνται από την επιτυχία ή την αποτυχία του ενός ανδρός».

 

 ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΝΤΡΙΝΙΑΣ-«ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΝ»

«Και έτσι, χτίζουν δικομματισμό στους Δήμους…»

«Οι πρόσφατες εκλογικές ρυθμίσεις για την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι προφανώς δυσμενέστερες και από τις παλαιότερες ρυθμίσεις που στηρίζονταν στην ενισχυμένη αναλογική, καθώς καταργούν ακόμα και αυτήν την ανάγκη νομιμοποίησης ενός δημάρχου με το 50%+1 των ψήφων, δίνοντας το δικαίωμα για απόλυτη πλειοψηφία εδρών με ποσοστό μόλις 43%. Αποτελούν το «κερασάκι στην τούρτα» μιας σταθερής επιδίωξης των κυρίαρχων πολιτικών δυνάμεων, από το 1997 και τη μεταρρύθμιση του «Καποδίστρια», η οποία συνεχίστηκε αδιάλειπτα με τα σχέδια «Καλλικράτης» και «Κλεισθένης». Στο κέντρο αυτής της επιδίωξης βρίσκεται η κατάργηση και των τελευταίων ψηγμάτων κοινοτικής τοπικής οργάνωσης και η «κρατικοποίηση» της τοπικής αυτοδιοίκησης, δηλαδή η αναπαραγωγή και λειτουργία μοντέλων παρμένων από την κεντρική κρατική διοίκηση. Οπότε, είναι «φυσιολογική» η συγκεντροποίηση της αυτοδιοικητικής διακυβέρνησης (κατά την κυβερνητική) και η προσπάθεια αναπαραγωγής ενός τοπικού πολιτικού σκηνικού με όρους δικομματισμού συν ένα-δυο κομπάρσους για να συμπληρώνεται η «πολυφωνία» του δημοτικού συμβουλίου».

 

ΑΛ. ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ- «ΠΑΤΡΑ, ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΟΛΗ»

«Κακέκτυπο του Κοινοβουλίου η Αυτοδιοίκηση»

«Το αρχηγοκεντρικό- δημαρχοκεντρικό πρότυπο κατάλοιπο της φεουδαρχίας με το δήμαρχο απόλυτο άρχοντα είναι ξεπερασμένο. Στην Αρχαία Ελλάδα οι άρχοντες των πόλεων εκλέγονταν από τη γερουσία, το Δημοτικό Συμβούλιο θα λέγαμε τώρα! Στην εποχή μας η κομματοκρατία έχει καταστρέψει την Δημοκρατία! Η αυτοδιοίκηση είναι κακέκτυπο του κοινοβουλίου. Η αυθαιρεσία της εκτελεστικής εξουσίας είναι προφανής. Τα Δημοτικά Συμβούλια που εκλέχτηκαν με απλή αναλογική παραμερίστηκαν εκ των υστέρων με νόμο, με την ενίσχυση της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. Αυτό αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος. Επειδή η Ν.Δ. κέρδισε τους περισσότερους Δήμους, παρατάθηκε η θητεία τους στα 5 χρόνια, ώστε να γίνουν οι βουλευτικές εκλογές με το πελατειακό κράτος σε δράση. Ο νέος εκλογικός νόμος είναι αυτός που θέλουν οι υπάρχοντες Δήμαρχοι, για να αναπαράξουν την εξουσία τους. Η δική μας πρόταση είναι να υπάρχει μόνιμο σύστημα αναλογικής σε ένα γύρο. Ο Δήμαρχος να εκλέγεται εφόσον είναι επικεφαλής συνδυασμού από την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου. Μετά δύο άκαρπες ψηφοφορίες, να εκλέγεται ο επικεφαλής του πρώτου συνδυασμού».

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΤΟΥΧΑΣ-

«ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ»

«Ακυρώνουν την ισοτιμία της ψήφου»

«Το συνολικό νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την λειτουργία των ΟΤΑ, (Όχι μόνο ο εκλογικός νόμος), έχει σαν στρατηγική του επιδίωξη την ολοκληρωτική υποταγή της Αυτοδιοίκησης στο κεντρικό Κράτος και τους στόχους – επιδιώξεις του. Προσπαθεί να εξοβελίσει κάθε πολιτική, διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, να αποφύγει τις συνέπειες της εγγύτητας, να οργανώσει την Αυτοδιοίκηση στα δικά του νεοφιλελεύθερα πρότυπα. Να είναι η Αυτοδιοίκηση όχι σύμμαχος αλλά αντίπαλος των πολιτών, να εξαρτάται από τις συστημικές πολιτικές δυνάμεις, να έχει συμπληρωματικό ρόλο στην εφαρμογή της εκάστοτε κεντρικής, κατά κανόνα, αντιλαϊκής πολιτικής. Με λίγα απλά λόγια, θέλουν τους Δήμους, όχι για να εξυπηρετούν τα λαϊκά συμφέροντα, αλλά να τους υπερφορολογούν για δεύτερη και τρίτη φορά υπέρ των συμφερόντων των ολίγων και των ισχυρών. Ο εκλογικός νόμος που ψήφισε η Κυβέρνηση, είναι πρωτίστως αντιδημοκρατικός νόμος. Καταστρατηγεί την ισοτιμία της ψήφου, διαμορφώνει πλασματικές πλειοψηφίες, εξορίζει τις απόψεις των κοινωνικών και πολιτικών μειοψηφιών, προσπαθεί να φιμώσει ολοκληρωτικά την άποψη της μαχόμενης και ανατρεπτικής Αριστεράς. Με αυτά του τα χαρακτηριστικά, ο εκλογικός νόμος, έρχεται να υποβοηθήσει και να συμπληρώσει το συνολικό νομοθετικό πλαίσιο, να διευκολύνει την στρατηγική του κατεύθυνση για την αλλοίωση των χαρακτηριστικών της Αυτοδιοίκησης».

Patouxas

 

 

 

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top