Υπογειοποίηση: ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος και «Άβαξ» θέλουν Πάτρα!

Facebook
Twitter
Περί τα μέσα Μαρτίου, σ’ ένα μήνα από σήμερα δηλαδή, θα έχει στο γραφείο του ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής  τα ονόματα των εταιρειών που θα μετάσχουν στην τελική φάση, αυτή των προσφορών δηλαδή, για το μεγάλο έργο της επέκτασης (και μερικής υπογειοποίησης) της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο έως το νέο λιμάνι της Πάτρας.

Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτή την περίοδο βρίσκεται σ’ εξέλιξη ο τυπικός έλεγχος των νομιμοποιητικών εγγράφων των τριών κοινοπρακτικών σχημάτων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον. Η ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας τοποθετείται χρονικά για τα μέσα Μαρτίου και έπεται ο διάλογος με την ΕΡΓΟΣΕ και η συνακόλουθη υποβολή προσφορών.

«Έως ώρας όλα κυλούν ανέφελα και δεν υπάρχει κάτι που ν’ απειλεί μ’ ανατροπή ή ακύρωση των σχεδιασμών και χρονοδιαγραμμάτων του υπουργείου», αναφέρουν στην «Πολιτεία» πηγές που παρακολουθούν από κοντά την όλη διαδικασία. Ενώ, ενήμερος είναι και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης.

Η «Πολιτεία» θυμίζει σήμερα ότι:     

  • Η κούρσα για το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων, ύψους 4 δισ. ευρώ, ξεκίνησε την τελευταία εβδομάδα του Γενάρη.
  • Στις αρχές αυτού του μήνα, ανοίχτηκαν οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο που θα ολοκληρώσει τον πολυσυζητημένο άξονα από το Ρίο ως το νέο λιμάνι της Πάτρας.
  • Οι φάκελοι των τριών σχημάτων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat, Άκτωρ-Μυτιληναίος και Άβαξ-Alstom, παραδόθηκαν προς έλεγχο στην αρμόδια Επιτροπή.
  • Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 477 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αφορά στη μελέτη και κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο-νέος Λιμένας Πατρών, συνολικού μήκους 11 χλμ. περίπου.
  • Η χάραξη της νέας γραμμής χωροθετείται στο μεγαλύτερο τμήμα της πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης μετρικής γραμμής, η οποία βρίσκεται και σήμερα σε λειτουργία (σ.σ. Προαστιακός).
  • Περιλαμβάνεται το σύνολο των εργασιών για την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, δηλαδή εργασίες υποδομής, επιδομής, σταθμών και στάσεων, η εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και EΤCS Level 1, ηλεκτροκίνησης και εργασίες περιβαλλοντικής αποκατάστασης.
  • Τμήμα του έργου το οποίο διέρχεται από πυκνό αστικό ιστό εντός της πόλης της Πάτρας, θα υπογειοποιηθεί.

Οι προς κατασκευή νέες επιβατικές σιδηροδρομικές στάσεις θα αντικαταστήσουν τις 8 υφιστάμενες και θα κατασκευασθεί νέα επιφανειακή στάση στον νέο Λιμένα Πατρών.

Στα επόμενα βήματα της διαδικασίας, η Επιτροπή αναμένεται να ολοκληρώσει τον έλεγχο των νομιμοποιητικών εγγράφων των συμμετεχόντων σε περίπου ένα μήνα από σήμερα.

Η ΕΡΓΟΣΕ εν συνεχεία, θα προσκαλέσει τους υποψηφίους, που πληρούν τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής, να συμμετάσχουν στη επόμενη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Αυτή περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου και την υποβολή προσφορών.

Η ΕΡΓΟΣΕ αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή