ΘΑ ΦΘΑΝΟΥΝ ΛΗΓΜΕΝΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ; Τα πάνω – κάτω με την αλληλογραφία των ΕΛΤΑ…

Facebook
Twitter
ELTA (1)

– Σύμφωνα με πληροφορίες, ταχυδρόμοι έχουν ήδη ενημερωθεί για τον υποχρεωτικό διπλασιασμό της έκτασης την οποία καλύπτουν σήμερα.

 του Αχιλλέα Ροδίτη

Το θέμα των λουκέτων σε καταστήματα των ΕΛ.ΤΑ., εκτός από τις διαδοχικές, πολιτικές κι όχι μόνο, αναταράξεις που προκάλεσε, με το μπαράζ αντιδράσεων βουλευτών και κομμάτων, αλλά και με την εσπευσμένη αντίδραση της κυβέρνησης, μέσω έκτακτων συνεδριάσεων στη Βουλή και σύσκεψης στο Μαξίμου, αναμένεται να έχει και πρακτικές αλλαγές στην καθημερινότητα των πολιτών.

Με πρώτη και καλύτερη, τον κίνδυνο άφιξης ληγμένων λογαριασμών στα σπίτια, ειδικά αυτή την περίοδο που η ΔΕΗ, για παράδειγμα, ξεκίνησε την αποστολή μηνιαίων λογαριασμών αντί διμήνου. Και αυτό θα είναι ένα από τα πολλά σκέλη των συνεπειών του νέου εργασιακού καθεστώτος και της νέας, πιο «φορτωμένης», αποστολής που σύμφωνα με πληροφορίες θα έχουν υπό την ευθύνη τους οι εργαζόμενοι ταχυδρόμοι.

Και για να το δούμε πιο πρακτικά το ζήτημα, αρκεί να εστιάσουμε στις επικείμενες αλλαγές που θα επιβληθούν από την 16η Νοεμβρίου και μετά σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια που θα είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν οι ταχυδρόμοι. 

Η ΝΕΑ «ΛΟΓΙΚΗ» ΤΩΝ ΕΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ

Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, η αναδιάρθρωση στην Πάτρα βασίζεται σε μια απλή παραδοχή της διοίκησης. Αφού παρακολούθησε μέσω GPS τις διαδρομές των ταχυδρόμων, διαπίστωσε ότι κατά μέσο όρο χρειάζονται περίπου δύο με δυόμιση ώρες για να ολοκληρώσουν τη διανομή της αλληλογραφίας. Δεδομένου ότι η σύμβαση εργασίας τους προβλέπει 4ωρη απασχόληση, κρίθηκε ότι κάθε ταχυδρόμος μπορεί να αναλάβει μια σχεδόν διπλάσια περιοχή ευθύνης. Αυτή η λογική πυροδοτεί μια αλυσίδα εξελίξεων που επηρεάζει τόσο τους εργαζόμενους όσο και εμάς τους πολίτες.

ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ

Κατ’ αρχάς, η άμεση και σκληρή συνέπεια αυτού του σχεδιασμού επισημαίνεται από συνδικαλιστές εργαζόμενους των ΕΛ.ΤΑ., ότι θα είναι η απώλεια θέσεων εργασίας για τους συμβασιούχους. Με την αύξηση των περιοχών ευθύνης, ορισμένοι μόνιμοι ταχυδρόμοι θα «περισσέψουν». Αυτοί οι εργαζόμενοι προφανώς δεν θα απολυθούν αφού είναι μόνιμοι, αλλά θα μετακινηθούν σε άλλα τμήματα, όπως στην Κεντρική Διαλογή. Εκεί, όμως, θα πάρουν τις θέσεις συμβασιούχων οι οποίοι με τη σειρά τους θα οδηγηθούν στην ανεργία.

Μόνο στην Πάτρα υπολογίζεται ότι τουλάχιστον τέσσερις μόνιμοι ταχυδρόμοι θα μετακινηθούν, αντικαθιστώντας ισάριθμους συμβασιούχους που θα χάσουν τη δουλειά τους. Αν όμως προσθέσουμε και τους υπαλλήλους που θα προέλθουν από καταστήματα που θα κλείσουν τότε ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί δραματικά. Το ίδιο σενάριο θα ισχύσει και πανελλαδικά, καθώς η στόχευση είναι να μειωθεί όσο το δυνατόν ο αριθμός των συμβασιούχων που σήμερα αγγίζουν τα 2.000 άτομα περίπου σε όλη την επικράτεια. 

ΛΗΓΜΕΝΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΑΣ

Πέρα από το εργασιακό ζήτημα, όμως, οι επιπτώσεις στην καθημερινότητα των πολιτών αναμένονται ακόμα πιο σοβαρές. Οι εργαζόμενοι προειδοποιούν ότι ο σημερινός χρόνος διανομής των 2-2,5 ωρών επιτυγχάνεται ήδη υπό πίεση και χάρη στην πολυετή εμπειρία τους και σε καλό σχεδιασμό δρομολογίου που προκύπτει βάσει αυτής (της εμπειρίας). Ο διπλασιασμός της περιοχής ευθύνης λένε όμως, θα καταστήσει πρακτικά αδύνατη την έγκαιρη παράδοση του 100% της αλληλογραφίας. Αυτό σημαίνει ότι κρίσιμα έγγραφα, όπως λογαριασμοί ΔΕΗ, (που αυτή την περίοδο, μάλιστα, ξεκίνησε την μηνιαία αποστολή λογαριασμών), της ΔΕΥΑΠ και τραπεζών ή εφορίας, θα φτάνουν στα σπίτια μετά την ημερομηνία λήξης τους, επιβαρύνοντας τους πολίτες με πρόστιμα και ταλαιπωρία. 

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: ΠΩΣ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΟΙ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της αλλαγής, αρκεί να δούμε δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα στην Πάτρα:

  1. Ένας ταχυδρόμος που σήμερα καλύπτει την περιοχή από Γούναρη και Όθωνος Αμαλίας μέχρι Καλαβρύτων, Προσφυγικά και Βενιζέλου, θα κληθεί πλέον να επεκτείνει το δρομολόγιό του ξεκινώντας από την οδό Ζαΐμη, αναλαμβάνοντας όλο το ενδιάμεσο κομμάτι.
  2. Αντίστοιχα, ένας εργαζόμενος που σήμερα κάνει διανομή από την Βορείου Ηπείρου μέχρι την Ανθείας, θα αναγκαστεί να επεκτείνει την περιοχή του ξεκινώντας, για παράδειγμα, από την οδό Παπαφλέσσα.

ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ/ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή