ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Θ. ΚΑΝΔΗΛΙΩΤΗΣ: “Γιατί γύρισα στην Πάτρα και… επένδυσα στις ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΕΧΝΗΣ”

κεντρικη 1

Του Αχιλλέα Ροδίτη

Η πανδημία και οι περιορισμοί μας στέρησαν πολλά και μας έκαναν να εκτιμήσουμε ακόμα περισσότερα. Πράγματα που άλλοτε φάνταζαν κομμάτια της καθημερινότητας μας, ξαφνικά απομακρύνθηκαν από την έννοια του αυτονόητου δεδομένου και η σημασία τους για τη ζωή μας την ίδια, μπήκε στο επίκεντρο του προβληματισμού. Ένα τέτοιο παράδειγμα αφορά την τέχνη σε όλες τις μορφές της.

Ο ρόλος της αντιληφθήκαμε με τον χειρότερο τρόπο πόσο σημαντικός και καθοριστικός είναι. Έτσι η «Πολιτεία» σήμερα παρουσιάζει ένα εντελώς διαφορετικό ρεπορτάζ. Που μάλιστα, εστιάζει στην προσπάθεια που πολλοί θα απέφευγαν, λόγω κακών οικονομικών συνθηκών, αλλά που κάποιος αποφάσισε να τολμήσει. Απλά και μόνο επειδή για τον ίδιο η τέχνη είναι το υπέρτατο αγαθό.

φωτ 1 προς τα κάτω

Ο λόγος, για τον πατρινό Θεόδωρο Κανδηλιώτη. Απόφοιτο της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής «Δήλος» της Δήμητρας Χατούπη και συνδιδάσκαλος με τον κορυφαίο ηθοποιό και καθηγητή Δημήτρη Ήμελλο. Έναν άνθρωπο που έχει εργαστεί πολύ στο σανίδι και το σινεμά, ως ηθοποιός αλλά και ως σκηνοθέτης, έχοντας συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα, όπως αυτά του Λεβάν Τσουλάτζε, Δημοσθένη Παπαδόπουλο, Εσθέρ Αντρέ Γκονζάλες, Νίκο Κούνδουρο, Μάνο Τσίζεκ, Λίντσεϊ Αλεξενιάν, Νίκο Γραμματικό, Γιάννη Οικονομίδη, Ελένη Σκότη, Νίκο Παναγιωτόπουλο, Τζόι Νασαουάτι, Γιάννη Ξανθόπουλο, Γιάννη Διαμαντόπουλο, Βασίλη Δούβλη, Χρήστο Στρέπκο κ.α..

Πέρυσι πήρε τη μεγάλη απόφαση, όλη τη γνώση και το ταλέντο του, να τα διοχετεύσει στο θεατρόφιλο κοινό της Πάτρας. Μέσα από την διαχείριση του θεάτρου «Γραμμές Τέχνης» που μας καλεί να το γνωρίσουμε… Στην «Πολιτεία» και το «politeianews.gr» με χαρά δεχτήκαμε να είμαστε χορηγοί επικοινωνίας, θεωρώντας πως κάθε συμβολή που αφορά στην τέχνη, είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για τον Άνθρωπο.

Έτσι, βρεθήκαμε στο θέατρο του, για να μιλήσουμε μαζί με τον Θεόδωρο Κανδηλιώτη, αναφορικά με το εγχείρημα, το θέατρο, τους πατρινούς και τις παραστάσεις που έρχονται…

 

ένθετη για κάτω στη μέση 1

 

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ερ:    Κύριε Κανδηλιώτη, τί σας οδήγησε, σε μια τόσο δύσκολη εποχή, στην απόφαση να αναλάβετε το θέατρο «Γραμμές Τέχνης»;

Απ:    Δεν ήταν ακριβώς μια απόφαση ζωής, αλλά μια απόφαση της ζωής. Πριν τρία ακριβώς χρόνια, την Άνοιξη του 2019, έκανα εδώ το έργο «Δεσποινίς Τζούλια», με τον άξιο σκηνοθέτη και φίλο, Χρήστο Στρέπκο. Ένα απρόσμενο και απρόβλεπτο ντόμινο εξελίξεων στην καριέρα και τη ζωή μου, με έφερε από συνεργάτη της Νικολέτας Μπακοπούλου, σε συνεχιστή της ιστορίας των Γραμμών Τέχνης και στην επιστροφή μου στη γενέτειρα πόλη μου, μετά από 21 χρόνια απουσίας.

  

«ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ ΜΟΥ Η ΑΓΑΠΗ»

 Ερ:   Πόσο όμως δύσκολο είναι να στηριχτεί η λειτουργία ενός τέτοιου θεάτρου σε εποχές σαθρού οικονομικού εδάφους και αβέβαιες; Και σε τι ευελπιστείτε ή αλλιώς επενδύετε ώστε να αποδώσει καρπούς αυτή η προσπάθεια;

Απ:   Πολύ πιο δύσκολο απ’ ότι μπορώ να περιγράψω με λόγια, πολύ πιο επίπονο και εξαντλητικό απ’ ότι μπορεί να φανταστεί κανείς. Δεν ευελπιστώ σε κάτι, ειδικά σε μια χώρα που έχει μάθει να λειτουργεί συντεχνιακά σε όλα τα επίπεδα. Έχω επενδύσει στο χώρο κάθε μου πιθανή δεξιότητα και η έως ώρας ανταμοιβή μου είναι η αγάπη και η αφοσίωση που επιδεικνύει η πλειοψηφία των ανθρώπων που πέρασαν απ’ τις Γραμμές Τέχνης κι έμειναν. Και αυτό το λέω τόσο για να τους ευχαριστήσω και να επισημάνω ότι χωρίς αυτά τα άτομα δεν θα είχα κανέναν τρόπο, λόγο, κίνητρο και ανάσα, όσο και για να μεταφέρω δημόσια την αγάπη μου και στους λίγους που έφυγαν, αφού μας έδειξαν ότι τα φίλτρα μας λειτουργούν σωστά και οι αξίες μας ορθά παραμένουν αδιασάλευτες.

 

ένθετη πάνω στην κεντρική

 

Ερ:    Τι είναι αυτό που θέλετε να δώσετε στους Πατρινούς μετά από αυτόν τον μεγάλο και πολυετή κύκλο μάθησης και προσφοράς σας στο θέατρο και στο σινεμά, ως ηθοποιός αλλά και σκηνοθέτης;

Απ:   Ένα θέατρο που δεν θα χρειάζεται να περάσουν τον Ισθμό και τα διόδια της Μάνδρας για να το απολαύσουν και ίσως την… χαμένη καλλιτεχνική υπερηφάνεια μιας πόλης που στο παρελθόν υπήρξε βαρόμετρο για την άνοδο θεατρικών και μουσικών σχημάτων στην Αθήνα.

Να μην χρειάζεται οι Πατρινοί να περνούν τον Ισθμό για να το απολαύσουν τη… χαμένη καλλιτεχνική υπερηφάνεια της πόλης, δηλώνει σαν στόχο του ο γέννημα θρέμμα πατρινός και πετυχημένος ηθοποιός – σκηνοθέτης, Θεόδωρος Κανδηλιώτης

 

Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Ερ:    Ποιος τελικά είναι αλήθεια ο ρόλος της τέχνης, σε μια περίοδο θεαματικών δυσμενών αλλαγών και εξελίξεων, ιδίως σε ότι αφορά την προσωπική – οικονομική – εργασιακή και εν τέλει ακόμα και οικογενειακή ζωή;

Απ:    Ο ρόλος της Τέχνης διαφοροποιείται και προσαρμόζεται κι έτσι πρέπει και οφείλει να κάνει, στις –πραγματικές- ανάγκες της εκάστοτε εποχής. Σήμερα, σε όλα τα επίπεδα, πιστεύω ότι οι Τέχνες πρέπει να επικεντρώσουν στην αποδόμηση των ζωνών ασφαλείας των ανθρώπων, την προτροπή προς την εξωστρέφεια και την υπενθύμιση του ιδανικού που λέγεται «Ελευθερία» και που τόσο ύπουλα προσπαθεί να περιορίσει έως κι να εξαλείψει η διαδικτυακή μας εποχή. Ή αποχή.

 

ΤΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ…

για κάτω με λεζάντα Η σπαρταριστή κωμωδία που ανεβαίνει κάθε Παρασκευή Σάββατο και Κυριακή

Ερ:   Εν κατακλείδι, τί θα δούμε στο θέατρο “Γραμμές Τέχνης”;

Απ:   Προς το παρόν τη σπαρταριστή κωμωδία και φόρο τιμής στον cult κινηματογράφο των 70s, “COMMEDIA SEXY”, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή. Ακολουθεί σειρά νέων και φιλοξενουμένων παραστάσεων έως τα μέσα Ιούνη, τις οποίες θα ανακοινώνουμε συχνά, πυκνά το προσεχές διάστημα και τέλος Μαΐου έρχεται στην αυλή μας το θερινό μας σινεμά, το οποίο εκκινεί με αφιέρωμα σε μεγάλο εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη, παρουσία του! Έρχονται εκπλήξεις…

 

You may also like

Comments are closed.

manos daskalakis2 ΠΟΛΙΤΕΙΑ

ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΙΣΠΙΡΙΓΚΟΥ: Πως χαρακτηρίζουν οι Αρχές τον Μάνο Δασκαλάκη! ΕΚΠΛΗΞΗ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ

“Ανυποψίαστο” χαρακτηρίζει τον Μάνο Δασκαλάκη το βούλευμα του δικαστικού συμβουλίου σχετικά με την απόπειρα δολοφονίας της Τζωρτζίνας στο Καραμανδάνειο ...