ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ - Politeia News Blue logo

ΠΑΤΡΑ – Δ. ΕΛΛΑΔΑ

#ΠΑΤΡΑ

#ΚΑΙΡΟΣ

#ΚΟΙΝΩΝΙΑ

#COVID19

#Δ.ΕΛΛΑΔΑ

#ΑΘΛΗΤΙΚΑ

#ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

#ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ

#ΥΓΕΙΑ

Τιμές ρεύματος: Γιατί συμφέρει το μπλε τιμολόγιο και τι εμποδίζει τους καταναλωτές να το επιλέξουν

Facebook
Twitter
timologia.reumatos.eurokinissi-scaled-1

Έντονη εποχικότητα χαρακτηρίζει πλέον την εγχώρια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, επηρεάζοντας έτσι και τις τιμές που πληρώνουν οι τελικοί καταναλωτές.

Με βάση την πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί, έχουμε την άνοιξη και το φθινόπωρο όπου οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) ουσιαστικά καλύπτουν πολύ μεγάλο μέρος της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας καθημερινά. Ως αποτέλεσμα, περιορίζεται στο ελάχιστο η ανάγκη να λειτουργήσουν οι συμβατικές μονάδες που έχουν και τις ακριβότερες τιμές.

Το αντίστροφο ισχύει το καλοκαίρι και το χειμώνα, όπου αναλόγως της θερμοκρασίας επιστρατεύεται το φυσικό αέριο ή και ο λιγνίτης για να συμπληρώσουν το κενό, ανεβάζοντας έτσι σημαντικά τη χονδρική τιμή εκείνους τους μήνες.

Με βάση τα παραπάνω, οι καταναλωτές θα πληρώνουν τα λιγότερα χρήματα την άνοιξη και το φθινόπωρο και τα περισσότερα το καλοκαίρι και το χειμώνα. Πρόκειται για μια κατάσταση που δεν επιτρέπει εύκολο προγραμματισμό σε ότι αφορά την επιλογή τιμολογίου.

Η επιλογή τους γίνεται ακόμη πιο ανταγωνιστική αν σκεφτεί κανείς ότι για τον Ιούνιο το φθηνότερο πράσινο τιμολόγιο ήταν στα 11,9 λεπτά, ο μέσος όρος ήταν στα 15 λεπτά και προβλέπεται να αυξηθεί περαιτέρω τον Ιούλιο με βάση την εικόνα στη χονδρική αγορά, αλλά και την τιμή του φυσικού αερίου που έχει πάρει την ανιούσα. Ενδεικτικό είναι ότι μέχρι τώρα αυτό το μήνα η τιμή στη χονδρική έχει φτάσει κοντά στα 95 ευρώ/MWh από 81 ευρώ το Μάιο.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι κατά πόσο οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να αλλάξουν προμηθευτή και κατηγορία τιμολογίου, αφού με βάση τα πεπραγμένα του τελευταίου εξαμήνου παραμένουν αρκετά δύσπιστοι.

Σε αυτό δεν συμβάλει και η συμπεριφορά αρκετών εταιρειών που αλλάζουν συχνά τις ονομασίες, τους όρους, τις εκπτώσεις και άλλα στοιχεία των προϊόντων τους προκαλώντας σύγχυση.

Επίσης, ελλιπής χαρακτηρίζεται σε πολλές περιπτώσεις η ποιότητα της εξυπηρέτησης με καταναλωτές να μην μπορούν να λάβουν τις πληροφορίες ή τις απαντήσεις που χρειάζονται.

Οφείλουμε, πάντως, να επισημάνουμε ότι από την πλευρά της η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) έχει ανεβάσει σημαντικά το επίπεδο των δικών της υπηρεσιών για προστασία του καταναλωτή και περισσότερη διαφάνεια. Στην ιστοσελίδα της λειτουργεί πλατφόρμα για παράπονα, εργαλεία σύγκρισης τιμών, όπως και ο ενεργειακός μεσολαβητής.

Οι μέχρι τώρα πληροφορίες δείχνουν ότι ο χρόνος αντίδρασης της Αρχής είναι εξαιρετικός, αφού προωθεί τα ζητήματα στους προμηθευτές άμεσα.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top