Το ατύχημα στο λιμάνι που ήρθε να φανερώσει ελπίδες

Facebook
Twitter
Χρειάστηκε ένα ατύχημα, το πρωί του προηγούμενου Σαββάτου, στη βόρεια πλευρά του λιμανιού της Πάτρας, για ν’ αποκαλυφθεί ότι δεν έχουν εγκαταλειφθεί οι ελπίδες για τον εντοπισμό φυσικού αερίου στο Ιόνιο Πέλαγος.

Και για την απόφαση των ΕΛΠΕ να συνεχίσουν τις έρευνες τους στην περιοχή, σε μια εποχή εκτόξευσης των διεθνών τιμών φυσικού αερίου και πετρελαίου, με άμεσο αντίκτυπο στις τιμές των καυσίμων και του ηλεκτρικού ρεύματος.

ΡΗΓΜΑ ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΝΕΡΑ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ  

Όπως αποκαλύπτει σήμερα η «Πολιτεία», απ’ το πρωί της Τρίτης ξεκίνησαν οι εργασίες επισκευής, στην αριστερή πρυμναία πλευρά, του ερευνητικού σκάφους «SW Cook» (σημαίας Κύπρου) που το Σάββατο 5 Φεβρουαρίου, προσέκρουσε σε προβλήτα του βόρειου λιμανιού -στην προέκταση της οδού Άστιγγος- με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα μικρό ρήγμα, χωρίς εισροή υδάτων.

Μάλιστα, την ίδια ημέρα, το Λιμεναρχείο Πατρών, σε ανακοίνωση του είχε αναφέρει ότι «απαγορεύτηκε ο απόπλους του ‘SW Cook’, μέχρι την προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον νηογνώμονα που το παρακολουθεί, ενώ από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση».

Εν τούτοις, το ατύχημα αυτό έφερε στο φως μια σημαντική είδηση. Ότι η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων (ΕΔΕΥ), με διευθύνοντα σύμβουλο τον Αριστοφάνη Στεφάνο, κάτοχο διδακτορικού διπλώματος Γεωλογίας από το Πανεπιστήμιο Πατρών, μετά την ολοκλήρωση των ερευνών στον Κυπαρισσιακό Κόλπο («μπλοκ 10») αποφάσισε να επεκτείνει το ερευνητικό έργο και στο «οικόπεδο» του Ιονίου.

Εξ ου και η παρουσία στο λιμάνι της Πάτρας του ερευνητικού σκάφους -κατέπλευσε εδώ για καύσιμα και τροφοδοσία- με το πολυπληθές (43 μέλη) πλήρωμα. Που αν δεν είχε μεσολαβήσει το περιστατικό του ατυχήματος, ίσως να μην είχαμε κατανοήσει τον λόγο της αγκυροβόλησης του στο βόρειο λιμάνι, κοντά στο κρουαζιερόπλοιο, μπροστά στο «Deck».

koitasmata molos

ΕΡΕΥΝΕΣ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΟΙΤΑΣΜΑΤΑ  

Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πλευρές:

  • Τα ΕΛΠΕ προτίθενται να κάνουν γεωφυσικές έρευνες για την καλύτερη αποτύπωση πιθανών στόχων φυσικού αερίου και στη θαλάσσια έκταση των 6.671,13 τετραγωνικών χιλιομέτρων που βρίσκεται νοτιοδυτικά της Κέρκυρας και απέναντι από του Παξούς («Ιόνιο»).
  • Οι σεισμικές έρευνες στο «μπλοκ 10» και το «Ιόνιο» έχουν ανατεθεί στη νορβηγική εταιρεία Sharewater.
  • Στην πρώτη περιοχή διενεργήθηκαν από το σκάφος ειδικού τύπου «SW Cook». Και το ίδιο, κατά τις πληροφορίες, επρόκειτο να συνεχίσει το «σκανάρισμα» και στο «Ιόνιο», όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες.
  • Ωστόσο, μετά το ατύχημα του προηγούμενου Σαββάτου, παραμένει άγνωστο κατά πόσο θα είναι σε θέση το ειδικό σκάφος να ξεκινήσει άμεσα τις εργασίες του στο «Ιόνιο»
  • Οι παραχωρήσεις του Ιονίου Πελάγους και «Δυτικά της Κρήτης» και «Νοτιοδυτικά της Κρήτης» φαίνεται να είναι και οι πλέον ελπιδοφόρες ως προς τον εντοπισμό μεγάλων κοιτασμάτων φυσικού αερίου στη χώρα μας.

Φαίνεται, λοιπόν, ότι εκεί που είχαμε σχεδόν διαγράψει την πιθανότητα η Δυτική Ελλάδα και το Ιόνιο να δώσουν απαντήσεις ενεργειακής αναβάθμισης του ρόλου της χώρας μας, ένα ατύχημα στο λιμάνι της Πάτρας έρχεται ν’ αποκαλύψει ότι υπάρχουν ακόμα ευρήματα που μπορούν να οδηγήσουν σε ακόμα πιο ενδελεχείς έρευνες και φυσικά και σε εργασίες εξόρυξης στην επόμενη φάση.

Από προηγούμενες μελέτες και εκτιμήσεις Ελλήνων και διεθνών αναλυτών έχει προκύψει ότι η δυνητική αξία των αποθεμάτων φυσικού αερίου της Ελλάδας θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα κύκλο εργασιών που υπερβαίνει τα 250 δις ευρώ, στηρίζοντας τη διαδικασία αντικατάστασης του άνθρακα από φυσικό αέριο στην ευρύτερη περιοχή και επιταχύνοντας τη μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο ενεργειακό σύστημα χαμηλών ρύπων.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top