Το ενεργειακό μπλακάουτ προ των πυλών της ΕΕ – Το Κίεβο κλείνει από σήμερα στρόφιγγα ρωσικού αερίου

Facebook
Twitter

Η κομβική ημέρα της 9ης Μαϊου ήρθε και παρήλθε, δίχως τον Βλαντιμίρ Πούτιν να ανακοινώνει τη «συντέλεια του κόσμου». Αυτό δεν σημαίνει ότι το μέλλον δεν διαγράφεται αρκετά δυσοίωνο… Πόσω μάλλον σε μια περίοδο εύθραυστης ανάκαμψης από την ύφεση της πανδημίας.

Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι αναρωτήθηκε «τι τίμημα θα πληρώσει η Ρωσία που έφερε ξανά τον πόλεμο στην Ευρώπη;». Το αντίστροφο, όμως, μοιάζει να ταλανίζει και την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία είναι αντιμέτωπη και με τα οικονομικά κόστη του πολέμου τα οποία είναι πλέον εμφανή. Το σχεδιαζόμενο έκτο πακέτο κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας, συμπεριλαμβανομένου του εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, είναι απαραίτητο, επανέλαβε ο πρόεδρος της Ουκρανίας, την ώρα που η σχετική πρόταση της Κομισιόν βρίσκεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Ο Ζοζέπ Μπορέλ δήλωσε, πάντως, ότι ελπίζει να επιτευχθεί σύντομα συμφωνία για εμπάργκο πετρελαίου της ΕΕ στη Ρωσία.

Ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών απάντησε ότι «η Ευρωπαϊκή Ένωση βασίζεται πλήρως στη γραμμή της Ουάσιγκτον και δεν έχει ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική», σε συνέντευξη Τύπου μετά την επίσκεψή του στην Αλγερία. Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι αρχικός στόχος ήταν το έκτο πακέτο κυρώσεων να έχει τεθεί σε ισχύ την 9η Μαΐου, κάτι το οποίο δεν κατέστη δυνατό. Όπως και να έχει, οι υπουργοί Εξωτερικών θα συναντηθούν την ερχόμενη Δευτέρα, ενώ η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, χαιρέτισε την «πρόοδο» που σημειώθηκε κατά τις συνομιλίες με τον πρωθυπουργό της Ουγγαρίας Βίκτορ Όρμπαν. Πρόκειται για το «δύσκολο» μέλος της Ένωσης.

Μια καταλυτική εξέλιξη είναι η ανακοίνωση της διαχειρίστριας εταιρείας του συστήματος μεταφοράς αερίου της Ουκρανίας GTSOU. «Λόγω ανωτέρας βίας θα διακόψει από σήμερα Τετάρτη, 11 Μαΐου, τη μεταφορά ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη μέσω του σταθμού της Σοχρανίφκα». Πρόκειται για μία απόφαση που επιταχύνει το μοιραίο… Η εταιρεία σημειώνει επίσης ότι «ο σταθμός συμπίεσης Νοβοπσκόφ είναι ο πρώτος από τους σταθμούς συμπίεσης του ουκρανικού GTS στην περιοχή Λουγκάνσκ, μέσω του οποίου σχεδόν το ένα τρίτο του φυσικού αερίου (έως 32,6 εκατομμύρια κυβικά μέτρα την ημέρα) διοχετεύεται από τη Ρωσία στην Ευρώπη».

Η εταιρεία πρόσθεσε επίσης ότι επί του παρόντος οι υπάλληλοι της δεν μπορούν «να ασκήσουν λειτουργικό και τεχνολογικό έλεγχο στο Νοβοπσκόφ CS και σε άλλα περιουσιακά στοιχεία που βρίσκονται σε αυτές τις περιοχές». Ο ρωσικός ενεργειακός κολοσσός Gazprom διαμήνυσε απόψε ότι δεν είναι τεχνικά εφικτό να μεταφερθεί η ροή φυσικού αερίου στην Ουκρανία σε ένα νέο σταθμό εισόδου, όπως πρότεινε η GTSOU, η διαχειρίστρια εταιρεία του συστήματος μεταφοράς αερίου της Ουκρανίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες από ευρωπαϊκά δημοσιεύματα, συγκεκριμένα την ισπανική el pais, στην Κομισιόν εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις στο ενδεχόμενο ενός ενεργειακού μπλακάουτ. Και μόνο ότι κάτι τέτοιο αντιμετωπίζεται ως πιθανό, αρκεί για να ανησυχήσει κανείς. Η Κομισιόν θα παρουσιάσει στις 18 Μαΐου ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης για τις δράσεις που πρέπει να αναληφθούν στο επόμενο διάστημα. Μεταξύ αυτών, μάλιστα, περιλαμβάνονται και οι «Κυριακές χωρίς ΙΧ»! Ουσιαστικά, το περίφημο σχέδιο ανάγκης βασίζεται στον κανονισμό για την εφοδιαστική ασφάλεια, που έχει τεθεί σε ισχύ από το 2017.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top