Το νέο σχέδιο για Πάτρα, Βόλο, Ελευσίνα και Αλεξανδρούπολη

Facebook
Twitter
cam007-final-873x432

-Η διοίκηση του Υπερταμείου έχει εκπονήσει ένα σχέδιο ριζικής αναδιάρθρωσης στη διοίκηση και τη διαχείριση των λιμενικών υποδομών. Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο περιλαμβάνει την ακριβή αποτύπωση των αναγκών για θέσεις ελλιμενισμού σε μαρίνες, υποδομές και τεχνολογικό εξοπλισμό, με άμεση προτεραιότητα στα 4 λιμάνια: Πάτρα, Ελευσίνα, Βόλο και Αλεξανδρούπολη. Η επιλογή δεν είναι τυχαία: Η Πάτρα αποτελεί τη δυτική πύλη της χώρας προς την Ιταλία, η Ελευσίνα είναι κρίσιμη για την αποσυμφόρηση του Πειραιά, ο Βόλος ελέγχει τη Θεσσαλία και τα Βαλκάνια, ενώ η Αλεξανδρούπολη αποτελεί πλέον γεωστρατηγικό κόμβο για την Ανατολική Μεσόγειο και την ενεργειακή ασφάλεια. Το Υπερταμείο σχεδιάζει να αναπτύξει πρώτα, αυτά τα 4 στρατηγικά λιμάνια, εξασφαλίζοντας τη λειτουργική τους βιωσιμότητα, πριν προχωρήσει σε ευρύτερες παραχωρήσεις ή αξιοποιήσεις. Η αλήθεια είναι ότι σ’ αυτό το φιλόδοξο σχέδιο υπάρχουν σοβαρά προβλήματα, αφού οι βασικές διοικητικές αδειοδοτήσεις παραμένουν παγιδευμένες σε χρονοβόρες διαδικασίες. Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) χρειάζεται 12-18 μήνες για να εγκρίνει ένα master plan. Αυτό το χρονικό διάστημα στη σημερινή ταχύτητα των διεθνών επενδύσεων ισοδυναμεί με άμεση απώλεια ανταγωνιστικότητας. Η Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΥΠΑ) απαιτεί έως και 12 μήνες για την έκδοση περιβαλλοντικών αδειών. Η καθυστέρηση αυτή καθιστά την Ελλάδα αναχρονιστική σε σχέση με ανταγωνιστικούς προορισμούς όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία ή ακόμα και η Κροατία.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή