Το πείραμα Ερατοσθένη αναβίωσαν οι μαθητές του ΓΕΛ Ρίου – Οργάνωσαν και Ημερίδα για την Κλιματική Κρίση (ΦΩΤΟ)

Facebook
Twitter

 

του Αχιλλέα Ροδίτη

Ορισμένα σχολεία ξεφεύγουν απ’ το στενό πλαίσιο της διδακτικής ύλης και με πρωτοβουλία των καθηγητών τους επιδιώκεται να «ανάψει» στους μαθητές η «φλόγα» της απόκτησης γνώσης για την ζωή, τη φύση και την κοινωνία.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το Γενικό Λύκειο Ρίου όπου η διευθύντρια κα. Αργυρούλα Αλεξανδροπούλου, μαζί με τον διευθυντή του Γυμνασίου Ρίου κ. Δημήτρη Αθανασόπουλο, μέσα από σειρά δράσεων σε καθημερινή σχεδόν βάση, άλλοτε κοινωνιολογικού ή περιβαλλοντικού περιεχομένου κι άλλοτε καθαρά επιστημονικού, αγωνίζονται για να κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον των παιδιών.

Και το πετυχαίνουν, με το παραπάνω, έχοντας διευρύνει τους ορίζοντες του νου μαθητριών και μαθητών, κυρίως έχοντας τους ευαισθητοποιήσει για κάθε μικρό ή μεγάλο ζήτημα που αφορά τον Άνθρωπο.

Μία από τις πιο πρόσφατες δράσεις αφορούσε στην αναβίωση του πειράματος του Ερατοσθένη, μια ιστορική μέθοδο για τον υπολογισμό της περιφέρειας της Γης, που πραγματοποιήθηκε από τον σπουδαίο μαθηματικό τον 3ο αι. π.Χ. Μια μέθοδος στην οποία ο Ερατοσθένης χρησιμοποίησε ως μόνα εργαλεία: μια ράβδο, «βηματιστές» της εποχής για τη μέτρηση αποστάσεων, βασικές αρχές της τριγωνομετρίας και καθαρή σκέψη.

1o ΘΕΜΑ 1 2

Για εκπαιδευτικούς λόγους, η μέθοδός του εφαρμόζεται μέχρι και σήμερα από μαθητές, ώστε χρησιμοποιώντας βασικά στοιχεία τριγωνομετρίας να μπορούν να υπολογίσουν την περιφέρεια του πλανήτη. Οι ισημερίες και τα ηλιοστάσια αποτελούν ιδανικές ημερομηνίες για την πραγματοποίηση του πειράματος που έλαβε χώρα στο ΓΕΛ Ρίου την προηγούμενη Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2023, από τους εκπαιδευτικούς κ.κ. Ανδρέα Σαββόπουλο και Νικήτα Τσίρο και τη συμμετοχή πολλών μαθητών.

Η διαθεματική αυτή δραστηριότητα αποτέλεσε μια ξεχωριστή ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς να πραγματοποιήσουν με τους μαθητές τους τον υπολογισμό της περιφέρειας της Γης. Οι συμμετέχοντες μαθητές χρησιμοποίησαν βασικές γνώσεις από το πεδίο των μαθηματικών, της φυσικής, της αστρονομίας και της γεωγραφίας, με τη χρήση απλών μέσων, όπως ένας χάρακας ή μία μεζούρα! Μέτρησαν  το μήκος της σκιάς μιας ράβδου, ακριβώς την ώρα του τοπικού μεσημεριού, στη συνέχεια, με βάση τις μετρήσεις τους, υπολόγισαν τη γωνία που σχηματίζουν οι ηλιακές ακτίνες με τη ράβδο και κατέληξαν συνεργατικά στον υπολογισμό της περιφέρειας της Γης (σε ένθετη φωτογραφία το πρακτικό της μέτρησης των μαθητών).

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΑSOS»

1o ΘΕΜΑ 1 1

Όμως δεν ήταν αυτή η μοναδική δράση. Το ΓΕΛ Ρίου συμμετείχε και στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Μαζί για το ΔάSOS», το οποίο διοργανώνεται από την Ελληνική Εταιρεία προστασίας της Φύσης όντας εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, με ευθύνης συνδιοργάνωσης των διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Δυτικής Θεσσαλονίκης και Βοιωτίας. Με στόχο την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των παιδιών για τα δασικά οικοσυστήματα, τις πιέσεις και τις απειλές που εγκυμονούν, με έμφαση στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών. Στο πλαίσιο του προγράμματος και αφού προηγήθηκε ενημέρωση των μαθητών, έγινε στον προαύλιο χώρο του σχολείου  συμβολική δεντροφύτευση ροδιάς Ερμιόνης, που εστάλη στο πλαίσιο του προγράμματος.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

1o ΘΕΜΑ 2 1

Αυτό που σίγουρα έχει επιτευχθεί είναι η αυθόρμητη απασχόληση των μαθητών του σχολείου με θέματα κοινωνικής προέκτασης. Έχουν διοργανώσει συζητήσεις με κοινωνιολόγους, με ανθρώπους από το «Χαμόγελο του Παιδιού» για πολλά διαφορετικά θέματα που άπτονται των ανθρώπινων σχέσεων και της Υγείας. Από την Βία στα σχολεία και τον Σχολικό Εκφοβισμό, μέχρι την Αγωγή Υγείας, τους διαφόρων τύπων εθισμούς, ακόμα και το μείζον θέμα της Ισότητας των Φύλων, του σεβασμού και της αποδοχής κάθε ιδιαιτερότητας του ατόμου.

 

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ – ΠΡΟΣΗΛΘΑΝ 14 ΣΧΟΛΕΙΑ!

2ο ΘΕΜΑ 1 2

Και η Πανδημία, μέσα απ’ τα μάτια μαθητών…

Το ΓΕΛ Ρίου, διοργάνωσε Ημερίδα με κεντρικό θέμα την Κλιματική Αλλαγή και τα Ακραία Περιβαλλοντικά Φαινόμενα. Παρουσιάστηκε μέσα κυρίως από την μαθητική οπτική και πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο, 1 Απριλίου 2023, στον χώρο του σχολείου, με τις εξής θεματικές ενότητες:

  1. Αίτια και μέτρα αντιμετώπισης της Κλιματικής Αλλαγής. Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
  2. Κλιματική αλλαγή και ακραία περιβαλλοντικά φαινόμενα – Κοινωνικός και οικονομικός αντίκτυπος
  3. Κλιματική Αλλαγή και Παγκόσμια Υγεία
  4. Οικολογικό αποτύπωμα της Κλιματικής Αλλαγής

Στην Ημερίδα μίλησαν: για την Κλιματική Αλλαγή, ο Καθηγητής Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Ανδρέας Καζαντζίδης, για την Κλιματική Αλλαγή και την Παγκόσμια Υγεία, η Συντονίστρια Εκπ. Έρηου ΠΕ.ΚΕ.Σ. Δυτικής Ελλάδας κα. Αγγελική Γαρίου, για το Οικολογικό Αποτύπωμα της Κλιματικής Αλλαγής η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ/νσης Β/θμιας Δυτικής Ελλάδας κα. Ιωάννα Παπαϊωάννου και για τον ρόλο του Υδρογόνου στην πράσινη ενεργειακή μετάβαση, ο Ερευνητής του Ιδρύματος Τεχνολογίας κ. Φώτης Ζαραβέλης. Ενώ την εικονογράφηση της αφίσας επιμελήθηκε ο μαθητής Άγγελος Σωτηρόπουλος.

 

ΠΩΣ ΒΙΩΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΝ COVID

Η Ημερίδα δεν αφορούσε μόνο τον «κλειστό» κύκλο του εν λόγω σχολείου. Η πρόσκληση ήταν ανοιχτή προς άπαντες τους μαθητές και εκπαιδευτικούς της περιοχής. Ως εκ τούτου, την παρακολούθησαν πάνω από 40 Καθηγητές και περισσότεροι από 150 μαθητές 14 διαφορετικών σχολείων της πόλης. Που μάλιστα, στο τέλος κλήθηκαν να γίνουν οι ίδιοι ομιλητές και μέσα από συνολικά 33 αφίσες που είχαν δημιουργήσει, αλλά και ένα δρώμενο, να παρουσιάσουν στον κόσμο των μεγάλων, το πώς είδαν και πώς βίωσαν τα παιδιά, όλη την περίοδο της πανδημίας. Γεγονός που όχι απλά κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον, προκαλώντας συγκίνηση, αλλά κυρίως έριξε τον σπόρο του προβληματισμού, για το πώς οι έφηβοι είδαν με τα δικά τους «μάτια» αυτή την πρωτόγνωρη παγκόσμια κατάσταση.

Περισσότερα για την Ημερίδα ΕΔΩ: https://lyk-riou.ach.sch.gr/%ce%b7%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%b9%ce%b4%ce%b1-%ce%b3%ce%b5%ce%bb-%cf%81%ce%b9%ce%bf%cf%85-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%ba%ce%bb%ce%b9%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%b7-%ce%b1%ce%bb%ce%bb/

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

21

 

 

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή