Ας προσέξουμε την επισήμανση που κάνει στη σελίδα 16 της σημερινής «Πολιτείας» ο πρόεδρος ΕΦΕΠΑΕ και του Επιμελητηρίου Αχαΐας, Πλάτωνας Μαρλαφέκας, κι ας προβληματιστούμε από αυτήν.
Στη συνέντευξη του για την κρίση και τις δυσκολίες του χειμώνα, κάνει και μια αναφορά στην «παθογένεια» της περιοχής μας, όπως χαρακτηριστικά την περιγράφει. Εστιάζοντας στο έλλειμα στήριξης και προώθησης τοπικών προϊόντων από επαγγελματίες.
Ότι, αντί να προωθούμε πρώτα τα «δικά» μας προϊόντα, συνήθως πράττουμε το αντίθετο. Ενώ οι καταναλωτές νιώθουν υπερήφανοι για τα τοπικά προϊόντα, δεν δείχνουν το ίδιο κάποιοι επαγγελματίες. Και έχει απόλυτο δίκιο, αν το καλοσκεφτούμε. Αν σκεφτούμε, πχ, τι γίνεται στο Βόλο, στην Καλαμάτα, στα Ιωάννινα, στην Κρήτη και αλλού.
Πρώτα σου παρουσιάζουν τα τοπικά είδη και μετά τα μη τοπικά (αν δηλαδή υπάρχουν…). Ακόμα και στον Τύπο, το ίδιο συμβαίνει. Στα περίπτερα πόλεων οι τοπικές εφημερίδες είναι «μπροστά». Ίσως να ‘ναι το μείζον θέμα που πρέπει να μας απασχολήσει σε αυτή την πόλη, κάποια στιγμή.
Αχι.Ρο.
Απ’ την έντυπη έκδοση της Αχαϊκής Πολιτείας: