ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ - Politeia News Blue logo

ΠΑΤΡΑ – Δ. ΕΛΛΑΔΑ

#ΠΑΤΡΑ

#ΚΑΙΡΟΣ

#ΚΟΙΝΩΝΙΑ

#COVID19

#Δ.ΕΛΛΑΔΑ

#ΑΘΛΗΤΙΚΑ

#ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

#ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ

#ΥΓΕΙΑ

Ιδού όλο το Σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης για την Δυτική Ελλάδα | Τι αποκάλυψε σε συνέντευξη της στην “Πολιτεία”, η Γ.Γ. Τουριστικής Πολιτικής Ολ. Αναστασοπούλου

Facebook
Twitter

 

Η καταγόμενη από την Ναύπακτο Γ.Γ. Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης κα Ολυμπία Κ. Αναστασοπούλου,(Δικηγόρος, LLM, MBA & Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια ΥΔΔΑΔ), αναλύει όλο το σχέδιο για τον Τουρισμό στη χώρα αλλά και στην Δυτική Ελλάδα

 

Συνέντευξη στον Αχιλλέα Ροδίτη

Η πολιτεία έχει εκπονήσει σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη του Τουρισμού στην Δυτική Ελλάδα, που επικεντρώνεται σε μορφές τουρισμού τις οποίες η κα Αναστασοπούλου αναλύει με λεπτομέρειες, σε συνέντευξη της στην εφημερίδα “Αχαϊκή Πολιτεία” και το Politeianews.gr.

Τονίζει πως η Δυτική Ελλάδα είναι αναπτυσσόμενος τουριστικός προορισμός με σημαντικές δυνατότητες. Προαναγγέλλοντας την στροφή σε Πολιτιστικό – Θρησκευτικό και εναλλακτικό τουρισμό, στην αξιοποίηση της Αρχαίας Ολυμπίας, τουριστικών λιμένων, ιαματικών πηγών, στην επένδυση στο προϊόν Sun&Beach, την κρουαζιέρα, τον αγροτουρισμό και τον ναυταθλητισμό. Επίσης, η Πάτρα θα αναδειχθεί ως πόλος CityBreak και MICE.

Στο μεταξύ, σε εθνικό επίπεδο, τα πρώτα αποτελέσματα της εθνικής στρατηγικής για τον ελληνικό τουρισμό με ορίζοντα το 2030, είναι ήδη ενθαρρυντικά και αισιόδοξα.

Το πρώτο 3μηνο του ’23 οι κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του ’22 και η καλοκαιρινή σεζόν μπορεί να φτάσει ή και τη «χρυσή» χρονιά του 2019.

Αλλά η κα Αναστασοπούλου επισημαίνει πως προηγήθηκε “μεθοδική δουλειά” για να υπάρξουν τα επιτεύγματα και τόνισε πως η συνέχεια θα είναι ακόμα πιο δυναμική…

 

ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ

Η ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ 

  • Ειδικότερα για την Δυτική Ελλάδα, από την οποία άλλωστε κατάγεστε, ποιο είναι το μερίδιο που θα μπορούσε να αντλήσει από τον τουρισμό σε σχέση με άλλες περιοχές; Και ποιες οι ενέργειες της Πολιτείας προς αυτή την κατεύθυνση;

Η Δυτική Ελλάδα αποτελεί αναπτυσσόμενο τουριστικά προορισμό με σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης, εστιάζοντας στα προϊόντα Sun&Beach και την κρουαζιέρα, αξιοποιώντας παράλληλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα στον Πολιτιστικό & Θρησκευτικό τουρισμό, στα εναλλακτικά θεματικά προϊόντα (Οικοτουρισμός, Αγροτουρισμός, Αθλητικός τουρισμός) και στην ανάδειξη (α) της πόλης της Πάτρας ως πόλου CityBreak και MICE, αλλά και (β) της πόλης της Ναυπάκτου που συνδυάζει βουνό και θάλασσα δίνοντας δυνατότητες για συνδυαστική ανάπτυξη του CityBreak με το Sun&Beach και τον Πολιτιστικό και Θρησκευτικό Τουρισμό.

Επίσης, η Ηλεία αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς και εμβληματικούς προορισμούς της Ελλάδας με πλεονεκτική γεωγραφική θέση λόγω της πρόσβασης στο Ιόνιο, στην Αδριατική και της εγγύτητας με την Ιταλία. Παράλληλα, διαθέτει τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας, ένα αξιοθέατο με διεθνή ακτινοβολία και σημαντικό πόλο έλξης τουριστών που καθιστούν την Ολυμπία και το Κατάκολο ελκυστικό προορισμό για την κρουαζιέρα (199 κλήσεις κρουαζιερόπλοιων και 413.716 επισκέπτες το 2019).

Η Πολιτεία έχει εκπονήσει σχέδιο δράσης για τη Δυτική Ελλάδα που επικεντρώνεται σε συγκεκριμένες μορφές τουρισμού, όπως ο ναυτικός, ο αθλητικός και ο αγροτουρισμός μεταξύ άλλων, και ήδη κινείται προς την κατεύθυνση υλοποίησης συγκεκριμένων ενεργειών ενίσχυσης και προβολής τους σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Τέλος στο Υπουργείο Τουρισμού, εργαζόμαστε συστηματικά τόσο για την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών, όσο και την αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων της περιοχής.

 

ΕΥΟΙΩΝΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ 

  • Μπαίνουμε στην νέα τουριστική σεζόν. Τι να προσδοκούμε από αυτή;

Ευοίωνες είναι οι προοπτικές για τον ελληνικό τουρισμό φέτος, με τα πρώτα στοιχεία να δείχνουν ότι η σεζόν μπορεί να φτάσει, και ενδεχομένως να ξεπεράσει, σε αριθμούς τη «χρυσή» χρονιά του 2019.

Η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των 10 κορυφαίων προορισμών στην πλατφόρμα της Hotelbeds – την ηγέτιδα δύναμη όπως χαρακτηρίζεται – στην αγορά των «κλινοτραπεζών» διεθνώς. Η διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για ελληνικούς προορισμούς, καταγράφεται στην πλατφόρμα της ήδη από το πρώτο τρίμηνο του 2023. Την περίοδο αυτή, οι κρατήσεις με προορισμό «Ελλάδα» έχουν αυξηθεί κατά 20% συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2022 και 12% συγκριτικά με του 2019.

Επιπροσθέτως, δυναμικό ξεκίνημα έκανε η επιβατική κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το πρώτο τρίμηνο του 2023, αφού συνολικά, κατά τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 4,5 εκατ., αυξημένη κατά 60% σε σύγκριση με το 2022, αλλά και κατά 2,4% συγκριτικά με το 2019.

Τέλος, αναφορικά με την κρουαζιέρα – η οποία το 2022 κινήθηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα και επεκτάθηκε στους 11 μήνες του έτους- φέτος αναμένεται να σημειώσει ακόμα μεγαλύτερη άνοδο της τάξης του 15%.

Συνεπώς, έχουμε μπροστά μας καλές προοπτικές τις οποίες όμως καλούμαστε να μετουσιώσουμε σε πράξη, ενεργοποιώντας τις δικές μας δυνάμεις και κυρίως χωρίς να δείξουμε κανένα σημάδι εφησυχασμού.

  

ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΛΟΓΩ ΜΕΘΟΔΙΚΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ 

  • Ποια είναι τα κυρίαρχα σημεία που θα χαρακτηρίζατε ως «κατακτήσεις» της προσπάθειας της Πολιτείας το 2022 και πού εκτιμάτεότι θα φανούν και θα αποδώσουν «καρπούς» φέτος;

 

Olympia Anastasopoulou 5 f 1 1 e1681809864697

 

Είναι ήδη ορατά τα αποτελέσματα της χρονικής επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας, που μαζί με τη χωρική επέκταση του τουριστικού μας προϊόντος, αποτελούν βασικά στοιχεία της εθνικής στρατηγικής για τον ελληνικό τουρισμό μέχρι το 2030.

Σε αυτήν την αλλαγή, έπαιξε σημαντικό ρόλο το ότι δουλέψαμε μεθοδικά από τον χειμώνα του 2022 με την καμπάνια του ΕΟΤ «Greecedoeshaveawinter» και την προώθηση διαφόρων μορφών θεματικού τουρισμού -όπως η καμπάνια για CityBreak σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη-, ανακοινώνοντας παράλληλα την έναρξη της τουριστικής σεζόν νωρίτερα από ποτέ (1/3/2022), αλλά και την ενίσχυση της ταξιδιών αναψυχής, με το λιμάνι του Πειραιά ως homeport.

Παράλληλα, το πρόγραμμα “Τουρισμός για Όλους”, που είναι σε ισχύ μέχρι τον Ιούνιο του 2023, εξακολουθεί να τονώνει τον εγχώριο τουρισμό και να στηρίζει τους ιδιοκτήτες καταλυμάτων σε ορεινούς προορισμούς.

Χάρη στις προαναφερθείσες, μεταξύ άλλων, βέβαια, ενέργειες της Πολιτείας, παρατηρήθηκε αυξημένος ρυθμός κρατήσεων για τις ημέρες του Πάσχα σε όλους τους παραδοσιακούς προορισμούς της εορταστικής περιόδου, με ανοδικές τάσεις και lastminute προοπτική, τόσο σε ορεινές και παράκτιες, όσο και σε νησιωτικές περιοχές της χώρας.

 

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΕΝΔΥΟΥΜΕ 

  • Ο τουρισμός είναι η κύρια βιομηχανία μας. Σε ποιους τομείς θεωρείτε ότι θα πρέπει να επικεντρωθούμε ώστε να την καταστήσουμε ακόμα πιο παραγωγική στη νέα εποχή;

Στα επόμενα χρόνια, η Ελλάδα έχει δεσμευτεί να προβεί σε σημαντικές επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού, εστιάζοντας στην αναβάθμιση του τουριστικού οικοσυστήματος με μια σειρά περισσότερο εστιασμένων τουριστικών προϊόντων υψηλότερης αξίας που θα ενισχύσουν έτι περαιτέρω τη χρονική και χωρική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, όπως:

  1. Εμπλουτισμός του κλασσικού προϊόντος «Ήλιος και Θάλασσα», με έννοιες και υπηρεσίες όπως: ευεξία, πολυτέλεια, τοπική γαστρονομία, με σκοπό την αναβάθμιση και επέκταση των κλασσικών καλοκαιρινών διακοπών.
  2. Θαλάσσιος τουρισμός, όπου γίνονται προσπάθειες αφενός για την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού κρουαζιερόπλοιων, αφετέρου για την αναβάθμιση και την ενίσχυση της προσφοράς των διακοπών με σκάφος αναψυχής/ ιστιοπλοϊκό (yachting).
  3. Τουρισμόςπόλεων (city break tourism)
  4. Πολιτισμικός και Θρησκευτικός Τουρισμός
  5. Συνεδριακός τουρισμός
  6. Αθλητικός τουρισμός, καθώς η τουριστική εμπειρία συνδυάζεται ολοένα και περισσότερο με αθλητική συμμετοχή.
  7. Σύνθετα τουριστικά καταλύματα με εξοχικές κατοικίες που αναπτύσσονται σε παραδοσιακούς και νέους προορισμούς αξιοποιώντας τον σχετικό νόμο και την άδεια διαμονής σε κατοίκους τρίτων χωρών που επενδύουν σε ακίνητα.

Παράλληλα, έχει έρθει η ώρα να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο κάποιες διεθνείς τάσεις όπως την ανάπτυξη τόσο του ιατρικού τουρισμού και αντιστοίχως του τουρισμού τρίτης ηλικίας, όσο και των ψηφιακών νομάδων.

 

ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΛΠΕΣ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ;

  • Οδεύουμε σε εκλογές και όπως όλα δείχνουν και σε δεύτερες κάλπες, εντός του καλοκαιριού. Πόσο άραγε θα επηρεάσουν αυτές τον τουρισμό;

Είμαι πεπεισμένη ότι οι εκλογές δεν θα διαταράξουν την ομαλή και ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού και από εκεί και πέρα, όταν θα έρθει η ώρα να κάνουμε τον συνολικό ετήσιο απολογισμό, θα είμαστε πάλι στην ευχάριστη θέση να έχουμε ξεπεράσει τους στόχους τους οποίους έχουμε θέσει.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

15 2

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top